Девет нови електронни услуги ще предостави Агенцията по вписванията
Агенцията по вписванията (АВ) ще предоставя 9 нови електронни услуги на гражданите и бизнеса с финализиране на надграждането на Имотния регистър и връзката му с кадастралния регистър.
Това заяви днес пред журналисти шефката на агенцията Зорница Даскалова. Заместник-министърът на правосъдието Десислава Ахладова подчерта, че намаляването на административната тежест е сред основните приоритети на правителството, по които работят Министерството на правосъдието и АВ.
Даскалова изброи и бъдещите електронни услуги, които ще предоставя агенцията:
- регистриране на заявление за предстояща сделка за предварително деклариране на предстояща сделка;
- проверка на статус на заявление, осигуряващ видимост на подготвителни действия за сделки с недвижим имот;
- автоматизирано известяване на заинтересовани страни на посочен e-mail адрес;
- уведомления за общините и техните бази данни за данъчни цели;
- искане за издаване на преписи;
- искане за издаване на удостоверение за лице;
- искане за издаване на удостоверение за имот;
- искане за издаване на удостоверение за период;
- калкулатор за изчисление на дължимите държавните такси.
Реализирането на новите услуги е залегнало като изпълнение в стартиралия проект „Надграждане на имотния регистър за интеграция с кадастралния регистър и предоставяне на допълнителни е-услуги“, обясни шефката на АВ.
Коментирайте