Правителството връща задължителните маски. Премиерът Бойко Борисов обяви, че ще предложи на министъра на здравеопазването Кирил Ананиев да издаде заповед за задължително носене на маски и шалове навън.

Според министър-председателя заповедта трябва да влезе в сила от полунощ и утре на Цветница всички да бъдат с предпазни средства на обществени места.

Цял свят го въведоха. Ние една седмица дадохме като гратисен период“, коментира Бойко Борисов. Той посъветва тези, които нямат маски, да си покриват лицето с шал. Хората, които не могат да си позволят да си купят маски, да си ушият или да се възползват от безплатното раздаване на маски, препоръча още премиерът. Борисов напомни, че тези, които се движат без маски, ще бъдат глобявани. С измененията на закона за извънредното положение санкциите бяха намалени от 5000 лева на от 300 до 1000 лева.

Малко по-късно днес здравният министър Кирил Ананиев издаде въпросната заповед, като в нея пише следното: „Всички граждани, когато се намират в закрити или на открити обществени места (в т.ч. транспортни средства за обществен превоз, търговски обекти, паркове, църкви, манастири, храмове, зали, улици, автобусни спирки и др.), са длъжни да имат поставена защитна маска за лице за еднократна или многократна употреба или друго средство, покриващо носа и устата (в т.ч. кърпа, шал и др.). Обществени са и местата, и пространствата, които са свободно достъпни, и/или са предназначени за обществено ползване. Това важи и за места, на които се предоставят обществени услуги„.

Заповедта е в сила от утре до 26 април, включително.

Идеята за въвеждането на маски е и заради предстоящите празници – Цветница и Великден, когато се очаква много хора да отидат на църква. Правителството и църквата се разбраха храмовете да останат отворени. МВР на свой ред обяви, че ще направи КПП пред всичките около 4000 църкви.

На 30 март здравният министър Кирил Ананиев вече веднъж издаде заповед за задължително носене на маски. Но на следващия ден я отмени заради обществено недоволство от това, че няма достатъчно маски в аптеките.

Освен това над 80 души атакуваха заповедта на Ананиев в съда. Една от тях бе от адвокат Николай Хаджигенов. В личния си блог той написа, че тя е издадена в грубо нарушение на закона, тъй като създава задължение на всички българи да си купят маски и да ги носят постоянно под заплаха от глоби, а в същото време държавата не ги осигурява.

Адвокатът напомня, че според чл. 63 ал.4 от Закона за здравето „държавните и общинските органи създават необходимите условия за изпълнение на мерките по ал. 1, а средствата за осъществяването им се осигуряват от държавния бюджет, съответно от общинските бюджети.“

След  като обяви, че отменя заповедта си здравният министър поясни, че държавата ще купи 1 млн. маски. Ананиев отправи призив тогава хората да носят все пак маски.

74
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
18 април 2020 15:56
Гост

Здравейте, изчетох доста от коментарите и аз също съм съгласна, че това е манипулация и носенето на маски не върши работа. Но имам следния казус. Днес ми написаха акт за неносене на маска, която бях свалила за малко. Не бях в близост до други хора, но тъй като в началото на епидемията с детето ми дойдохме на село и органите на реда не ме познават, не се размина само с предпоореждение и мъмрене. Съставен ми е акт. Бих искала да попитам, тъй като не намерих така информация, както органите на реда трябва да извършват проверка. Защото те ми взеха личната… Покажи целия коментар »

Мунчо
Мунчо
12 април 2020 14:25
Гост

Как се отнася тази заповед към Закона за ограничаването на носене на облекло, прикриващо или скриващо лицето?
Релевантните изключения са цитирани в Чл.3, но те са „по здравослоовни причини“ и „когато със закон е установено друго“.
Тоест, ако си здрав, не би трябвало да носиш маска, тъй като заповедта на министъра няма силата на закон, нали така?
Моля за коментар от юридически грамотни лица 🙂

Шалимар
Шалимар
12 април 2020 18:01
Гост

Чудесно е, че има бдителни граждани. Само, че пропускаме леко факта, че щом е обявено извънредно положение нещата леко се променят и започват да важат и други временни правила, абсолютно да. Всякакви други надприказвания и хипотези показва колко искаме да спазваме правилата,а те важат за всички. Закон за здравето : Чл. 63. (1) При възникване на извънредна епидемична обстановка министърът на здравеопазването въвежда противоепидемични мерки на територията на страната или на отделен регион.

Тодор Комитски
Тодор Комитски
11 април 2020 22:44
Гост

Това е не да се предпазим, а да се разболеем! Така е по-сигурно!

Никодим Кръстев
Никодим Кръстев
11 април 2020 19:12
Регистриран

В горния материал предоставени от „ЛЕКС” е написано следното:
„Малко по-късно днес здравният министър Кирил Ананиев издаде въпросната заповед, като в нея пише следното:”
Питам! Кога днес? Къде, в сайта на мин. на здравеопазването или в сайта на мин. съвет е публикувана?
Двата ми въпроса са мотивирани от обстоятелството, че никъде в интернет-пространството не може да бъде открита тази заповед от днес, както и в посочените сайтове.

пп.Интересно съвпадения, но при мен след непосредствено след текста на статията излиза реклама за маски…?!?

Никодим Кръстев
Никодим Кръстев
11 април 2020 19:26
Регистриран

Да, намерих я в сайта на Министерството на здравеопазването.
Пише, че допълва заповед РД-124 от 13.03. 2020, за която вече безспорно на повечето от нас е известно, че както и да я погледнем представлява незаконосъобразен АА.

Legis
Legis
12 април 2020 1:52
Гост

Напиши в Гугъл „заповеди Министерство на здравеозаването“ и ще излязат всички заповеди от началото на извънредното положение, а те са много, към 70 от началото на извънредното положение – всеки ден по 1 – 2.

Анонимен
Анонимен
12 април 2020 4:48
Гост

Нормално е да има по 1-2 заповеди всеки ден. Досега не е обявявано извънредно положение, поради което това е непознат институт за изключително правно грамотните български политици. Ясно е докъде я докарахме щом пожарникар се произнася по медицински въпроси.

vivo
vivo
11 април 2020 19:10
Гост

Няма по педалско управление да си носят маските и в кенефа

питащ
питащ
11 април 2020 19:06
Гост

Няколко въпроса: Въпрос 1: Кой ще носи персонална отговорност за първия починал от топлинен удар, вследствие на очакваните все по-високи температури и носенето на маска, която затруднява дишането на хора с респираторни проблеми, астма, остър и хроничен синузит, хора на 60+ години редящи се на опашки в жегата, възрастни хора мъкнещи по 10-20кг торби в жегата, отново със затруднено дишане? Въпрос 2: Как по-точно се контролира контрола върху носенето на маски? Дали еднократните ще се сменят по препоръка всеки 2-3 часа, след което те стават по-скоро вредни, отколкото полезни? Колко изобщо предпазват шалове и маски предлагани на пазара без нужната… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 21:53
Гост

Тези въпроси не са актуални сега. Друго е важно – пожарникар да се произнася и да дава съвети по медицински въпроси. Той всичко знае и всичко може

Илиан Мавров
Илиан Мавров
12 април 2020 17:10
Гост

Абе НИЕ ли знаем, или ТОЙ дето говори „с канцлери и председатели ….“
Много ми е интересно #КОЙ ще ми напише акт че не нося маска?
За разлика от желаещия да ми пише „акт“имам мед.образование-също за разлика от министъра на здравето и неговия началник.

Горки
Горки
11 април 2020 22:47
Гост

Министър на здравеопазването – счетоводител . Пожарникар – министър-председател . Началник на оперативен щаб – хирург . Проф.Мутафчийски се образовал …….в движение и много научил за вирусите . Като цяло се отнасят към нас като към безмозъчни идиоти , върху които трябва да се експериментира „чуждия опит“ , особено китайски . Само да напомня , че ГРАД Ухан е 11 милиона , а ЦЯЛАТА РБ няма 7 милиона върху територия два пъти по-голяма от тази на Белгия . Много ясно , че в Ухан ще носят маски като са човек върху човек и панелките им са по 40 етажа .… Покажи целия коментар »

Илиан Мавров
Илиан Мавров
12 април 2020 17:15
Гост

Не те знам дали си Максим,ама верно си горък-моя съсед на етажа има 2 кучета!
(от втори до пети и в осми клас учих в 36-то уще“МаксимГорки“-София).

Димов
Димов
11 април 2020 18:55
Гост

Тези са малоумни! Защо ще ни карат да носим маски 2 седмици? От нищо и никой не предпазва маската. Кой ще следи как се носи, кога е сложена, ефективна ли е изобщо? Малоумници!!!

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 20:24
Гост

За тормоз! Това е унижение! Всички с ненужни намордници! Малко като падни, стани..

Станимир Стойчев
Станимир Стойчев
11 април 2020 17:37
Гост

Защо заповедта на министъра на здравеопазването за задължително носене на маски на лицето на открити обществени места /Заповед № 01-197/11.04.2020 г./, може да е незаконосъобразна/нищожна Тази заповед представлява нормативен административен акт по смисъла на чл. 75 от Административно-процесуалния кодекс, защото е подзаконов нормативен акт, тъй като се отнася до неопределен и неограничен брой адресати и има многократно действие. Съгласно чл. 78, ал. 2 от АПК, нормативните административни актове като процесната заповед задължително се обнародват в Държавен вестник. Според нормата на чл. 5, ал.5, изречение първо от Конституцията на Република България, всички нормативни актове се публикуват. Според чл. 37, ал. 1… Покажи целия коментар »

Шалимар
Шалимар
12 април 2020 13:23
Гост

Заповедта не е нормативен акт. Заповедта на министъра на здравеопазването е ОБЩ административен акт. Тя е с еднократно правно действие, т.е. действа само по време на обявеното извънредно положение в страната. Не се обнародва в ДВ. Правилата са други.

Станимир
Станимир
12 април 2020 20:31
Гост

Тази заповед е с многократно действие, т.е. нормативен акт, докато общия административен акт е с еднократно действие. Това е разликата.

Окръжен съдия
Окръжен съдия
11 април 2020 16:45
Гост

По време на заседание пробвах да нося маска, осигурена от работодателя . Трябваше да я мах на 10м ,защото просто не можеш да дишаш ,а маската е мокра. И както е написано по-долу – по този начин е по-висока сигурността за заразяване. Днес в магазина видях една паникьорка, поддала се на психозата на НОЩ . При 25 градуса тя се бе облякла с ботуши, в които влизаха дънките й, нагоре бе облечена с рибарско яке, стигащо до коленете, бе сложила качулката на якето, очила и маска, покриваща цялото й лице. И естествено -с гумени ръкавици. До нея вървеше младо момиче,… Покажи целия коментар »

Горки
Горки
11 април 2020 19:00
Гост

Факт е , че управляващите се опитват тотално да ни зомбират ! И аз съм виждал подобни екземпляри , които са така опаковани , че не може да се разбере полът им . Жалка история ! А един си беше сложил противогаз и желязна каска от Втората световна – очевидно се подиграваше на зомбитата ….

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 22:03
Гост

Не вярвам, че това се е случило. Трябваше поне снимка да приложиш

Горки
Горки
11 април 2020 22:38
Гост

Вярваш или не – така беше . Хайде противогазът как да е , но желязната каска очевидно я беше сложил за бутафория ….Не изглеждаше луд , според мен се ебаваше и се правеше на интересен . Така си разхождаше кучето . Предполагам и други ще го видят и дано го снимат . Не се учудвам , че има на разположение такива „атрибути“ – на всеки бит-пазар ги продават . Но според мен противогазът отдавна е сдал багажа , поне гумената част . Що се отнася за каската , в казармата имаше такива от Втората световна , те са вечни .

Анонимен
Анонимен
12 април 2020 5:13
Гост

Нали един народен човек каза, че сме обявили война на невдим враг, затова е нормално да виждаме по улиците и хора, които са подсигурили подходящи лични предпазни средства. Не е хубаво да им се смеем, а трябва своевременно да се сравним и ние, че скоро и тези стоки ще бъдат дефицит.

Горки
Горки
12 април 2020 14:17
Гост

Специално желязната каска е особено необходима срещу……вируси . Ако на въпросния индивид му е останал малко мозък , той ще се изпари окончателно , защото следващата седмица ще стане 25 градуса и главата му просто ще се изпържи ако стои на слънце . Как ще се ходи с маски при такава температура не ми се мисли . Днес опитах да нося маска около 30 секунди и се отказах – не мога да дишам нормално . Ако видя куки ще бягам и ще се крия , а в краен случай ще платя глобата . По-добре да дам 300 лева отколкото да… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
12 април 2020 19:09
Гост

Днес може каските да не предпазват от коронавируса, утре обаче на нашия огнеборец може да му хрумне, че вършат работа. Тогава ще нареди на Ананиев от телевизора и заповедта да се носят каски ще стане факт. Е, този народен човек се обикаля и са вози в джипка с климатик със средства от бюджета. Пък и сам сваля маската, когато говори и се появява по телевизора от разни фабрики. Така че на него му е все тая за покачването на температурите и какви проблеми могат да предизвикат разните там маски и шалове. Важното е да не изостава от неговите „западни приятели“,… Покажи целия коментар »

Горки
Горки
12 април 2020 20:42
Гост

Заповедта за „маските“ е меко казано малоумно написана – правилно адв.Петрова /аз я знам като Шаркова/ е написала , че няма определение за маска , нито изисквания към нея . Излиза , че е нормално да се движиш и с карнавална маска или с такава от пластмаса . Отделно , маската може да се замени с шал. Да , ама има шалове с толкова големи дупки , че може и врабче два мине между тях . Въобще идеята е по-скоро да ни унижават отколкото да ни помагат …

Max Dex
Max Dex
12 април 2020 22:01
Гост

Не си бил в казарма за да видиш как се прави марш-на-скок с пълно бойно снаражение под 50 градусов пек. Издържа се и още как, ти за 25 градуса правиш драми. Куките ги няма никакви и само най-комплексираните се заяждат. Започвай скандал и ти с тях, ще омекнат. Кажи, че религията не ти позволява, да ги видиш тогава как се ококорват. Заплаши ги с религиозно НПО. Кажи, че Исус ти се е явил снощи и ти е казал да не носиш маска. Ходи с библия в ръка и предложи да им прочетеш нещо. Всичко описано съм го пробвал и работи… Покажи целия коментар »

Тони
Тони
23 април 2020 22:05
Гост

На 18.04. отидох до магазина с велосипед,взех маска за да я сложа в магазина,но не стигнах до там…..настигнаха ме два мотора,поискаха ми лична карта и започнаха да пишат Акт…без обяснение.Днес ходих да обжалвам и пред кат пловдив,полицаите си пият кафето и пушат без маски….но няма кой да ги глоби.Прилагам и снимка

Алекс Давидов
Алекс Давидов
12 април 2020 21:55
Гост

Човека не се е правил на интересен, а по страхотен начин е казал на Тиквата и слугите му да ходят там, където слънцето не грее. И е нямал предвид Лондон.
Аз имам пълно пълно химическо бойно облекло – плащ, наметало, ръкавици, противогаз, но имам достатъчно работа да върша и не мога да се разхождам така по улиците. Ако намеря време бих с удоволствие.

Окръжен съдия
Окръжен съдия
11 април 2020 16:38
Гост

Безумните заповеди (на принципа абе така правят по света) следват една след друга. С оглед на всичко дотук очевидно е,че тези с БУРКИТЕ в най-пълна степен отговарят на изискванията. Та въпроса ми е -кога ще въведат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПОЛЗВАНЕ НА БУРКИ ?

987
987
11 април 2020 15:40
Гост

Маските от плат, използвани за защита от респираторни вируси (какъвто основно е и COVID-19), защитават по-малко от медицинските и дори може да увеличават риска от заразяване. Причината е, че в тях се натрупва влага, която помага на вируса да се задържи и развива. Капките от дишане и говорене преминават почти безпрепятствено. Според някои изследвания става дума за пропускане на 40 до 90 процента от капчиците. При анализ на случайно подбрани места грипоподобните и лабораторно потвърдените заболявания сред медицински персонал, носещ текстилни маски, броят на заразените е бил значително по-висок спрямо колегите им, използващи медицински маски. Това се казва в анализ… Покажи целия коментар »

хм.
хм.
11 април 2020 16:20
Гост

Точно. Обикновените маски са с 40 + % по-лоши от 100-%-овата защита.
Тоест предпазват с 40 % повече, отколкото ако не се носят маски.
Заслужава си да намалим броя на заразените и умрелите с 40 %, нали?

(За прецизност: тези проценти не са от капчици, а от частици с големината на вируса. Но вирусът рядко се движи самичък. И да, съществуват и други способи за зарязяване, освен маските. Но примерът в други страни е показателен.)

Окръжен съдия
Окръжен съдия
11 април 2020 16:36
Гост

Ясно, точно и обосновано ! Поздравления ! Жалко ,че в НОЩ няма такива хора !

anned
anned
11 април 2020 15:22
Гост

На закрити места – съгласен съм. На открито – поне на 2 м. разстояние!
Толкоз, другото е пълна лудост, стига сме го обсъждали!!
Абе, вие друга работа нямате ли си??
Айде, бъдете здрави!

азрел
азрел
11 април 2020 12:42
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Анонимен
Анонимен
11 април 2020 15:18
Гост

Не знам. В цяла западна европа са задължителни. Ако стане като в Италия ще почнат такива като теб да питат, що нямаше задължително носене на маски.
И аз не гласувам за ГЕРБ, но в случая целта е да се намали риска от заразата.

Илиан Мавров
Илиан Мавров
12 април 2020 17:31
Гост

„Като в Италия“ няма да стане по много причини.! Нямаме толкоз застаряло население:2 Не сме чак толкоз социални като тях:ЗАЩО на 50 км от БЕРГАМО няма затворени търговски обекти и ПОКАНАТА е за събирания с по-малко от(нарочно с думи) СТО И ПЕТДЕСЕТ човека? Тия у Швейцарско явно са големи тъпунгери пък нашите слънца са върха на сладоледа?
3 В Италия допуснаха ГРУБА грешка-събраха накуп и без това болни с хронични заболявания и при една ВБИ е нормално да се увеличи вирулентността на вируса и да има и заразени медици ,които работеха по 2-3 смени без почивка.

Давид Силва
Давид Силва
12 април 2020 22:10
Гост

Почти никъде в западна Европа НЕ са задължителни. Спри да получаваш информация за света около теб от БНТ/БТВ/Нова или която и да е друга българска медия за масова дезинформация. Използвай лаптопа и интернет достъпа до мрежата за нещо полезно. Ще преоткриеш един цял нов свят. В Италия масово започва да излиза информация, как принуждават близките на починали хора от всякакви заболявания да се съгласяват, че близките им са починали от Короната. През 2016 в същата Италия починаха 24ооо от инфлуенца (виж СЗО статистика). Някой да рева тогава? Айде стига сте плямпали вие облъчените!

LSSAH
LSSAH
11 април 2020 20:55
Гост

Мен вече ме избива на агресия като видя някого от тази долна партия.

Гражданка
Гражданка
11 април 2020 12:34
Гост

Към този момент заповедта още не е издадена, но вече се обсъжда 😀 Ако д-р Симидчиев (член на саморазпусналия се Медицински съвет) заяви, че трябва да се носят маски, следва мълчание. Издаде ли заповед с подобно нареждане Ананиев, има мобилизация на несъгласните😀 Като гледам през прозореца какво става в центъра на София, си мисля, че и у нас трябва да получи някаква гражданственост набиращата все по-голяма популярност нова дума covidiot ( виж urban dictionary) “усвоена” от повечето средства за масова информация в Европа и Северна Америка, тоест САЩ и Канада. Лингвисти правят прогнози, че има шансове да стане дума на… Покажи целия коментар »

Горки
Горки
11 април 2020 13:20
Гост

Зависи от гледната точка . За мен covidiot e човек , който кара личната си кола с плътно поставена маска или при 20 градуса се движи по тротоара със зимно яке с плътно пристегната качулка и едва подаващи му се очи . Едва ли Ананиев си дава ясна представя колко народ вече не е добре с главата от постоянно зомбиране и апокалиптични предсказания /всъщност неверни и заблуждаващи/ . Имаше вече и самоубийство от паника , а предстои да има и още . Бъдете предпазливи , но само моля не изтъпявайте допълнително !

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 15:26
Гост

На ден Ню Йорк (градът е с население двойно на България)умират по 2000 човека от заразата, и показаните снимки на масови общи безименни гробове са съвсем реални.

John Black
John Black
12 април 2020 22:21
Гост

Хайде сега да не обяснявате на хората живеещи в Ню Йорк, че градът е 10 милиона, моля ви се! Откога България е 11 милиона?

Dessi Balich
Dessi Balich
12 април 2020 22:16
Гост

А кои са covidiot-те? Тези, ходещи с парцали по челата и мислещи се за безсмъртни или разумните хора, които отказват да стават идиоти? Където съм аз имаме много хубава подобна дума – libtard. Комбинация от liberal + retard, преведено слабоумен либерал/социалист!

Нено
Нено
11 април 2020 11:18
Гост

Горки, ти си от породата „Аз съм извънземен, аз съм велик и нищо не може да ми се случи. Ще ходя като си искам, нека кавалите да носят маски“. Сред моите познати точно трима ( разсъждавайки като теб) са вече в болница. У нас затова не вървят нещата, защото ВСЕКИ ПРАВИ КАКВОТО СИ ИСКА, А НЕ КАКВОТО ТРЯБВА!!

Горки
Горки
11 април 2020 11:40
Гост

Не съм против носене на маски в магазини , аптеки и на ЗАКРИТИ места . Не съм против спазване на социална дистанция . Но носенето на маски на ОТКРИТИ места е идиотщина и чиста паника , която не почива на елементарна логика . Маските доказано НЕ ПРЕДПАЗВАТ – това го казва и СЗО . Ако се заразявахме от ходене по улиците да имаме вече 200 000 заразени. Вместо това при завърнали се 100 000 българи от рискови държави имаме области без НИТО ЕДИН лежащо болен . За какво говорим – за ултраоглупяване на населението , а уж КОВИД удрял белия… Покажи целия коментар »

Ставри Георгиев
Ставри Георгиев
12 април 2020 22:26
Гост

…и най-вече управляващите, трябваше да допълниш. Те милите си носят маските по челата, хвърлят си фасовете по тротоара и си пишат имената с три правописни грешки. Ето, аз пия по два литра алкохол на ден, пуша по три кутии цигари и правя секс без презерватив. Никой още не се е загрижил за здравето ми от цитираните господа. Искаш ли да ми кажеш лично, че това, което правя е лошо за мен и не трябва така?

Горки
Горки
11 април 2020 11:04
Гост

Пълна простотия ще е ако въведат маските за ходене НА ОТКРИТИ МЕСТА – по улиците , на полето , в планината и пр. Първо , повечето маски изобщо не предпазват и второ , вероятността да се заразиш като просто ходиш по тротоара според мен е нулева . Вече един месец ходя без маска из София , влизам без маска в магазини , аптеки , пазари , ходя на работа и пр. и не съм заразен . Няма нито един заразен между познатите , приятелите , колегите и пр. Каква е тая паника ? Разбирам , че управляващите са наплашени ,… Покажи целия коментар »

хм.
хм.
11 април 2020 16:35
Гост

Рядко тъпо мнение. Срещу носенето на маски се изтъкват 2 аргумента:
а) има малко болни + личен опит. Да, това е резултат от мерките, но не значи, че маските няма да спомогнат допълнително. Ситуацията е динамична.
б) унищожавала се икономиката – е тва кво общо има с маските?

Горки
Горки
11 април 2020 19:08
Гост

А кое доказва , че маските помагат ? Няма такова доказателство освен че някое друго правителство е изпаднало в паника , а нашият Бойко това и чака . При 20 градуса с олигавена маска …..и това било хигиенично ?? Сериозно ??

В почти всички държави в Европа се разрешава посещаване на паркове за разходки и джогинг , защо не вземат този чужд опит ? Безсмислена полицейщина по „китайски модел“ и нищо друго .

Илиан Мавров
Илиан Мавров
12 април 2020 17:57
Гост

Икономиката бе унищожена с идиотското спиране „от днес за довечера“ на всичко що шаваше и мърдаше.Ще ти дам пример от „живия живот“-все едно караш с 80 км на 4-та предавка по „Цариградско“ и на дистанция от 50 м. преминаваш на „първа“ без спирачка .В петък заведенията бяха заредени за събота и неделя и тряяяс – „Затваряй! Епидемия!Извънредно положение!“ Меса ,салати, риби-всичко на боклука.Работил съм в ресторанти и знам ,че четвъртък е най-благоприятния ден за „пазар“.И в петък подир пладне -кепенците!вСИЧКИ готвачи, севитьори, помощен персонал-какво правят не понясят ли загуби?

анонимен
анонимен
11 април 2020 10:32
Гост

Ама и ние сме си за бой. Вчера се прибирах пеш от работа. Пътят ми минава през парка. На входа двама полицаи ме спряха и ми викат – не може. Казвам – може, ако само трябва да премина. Единият се опита да хитрува – на нас са ни казали, че не може. Отвръщам – може, заповедта на министъра е да не се разхождаме безцелно, да не стоим в парка, но за преминаване няма забрана, а вие това трябва да контролирате. Другият кимна с глава и докато си говорим (само да кажа, че и двамата бяха без предпазни средства), един човек… Покажи целия коментар »

Vae victis
Vae victis
11 април 2020 12:32
Гост

Забрана има от 21.03.20г Според I т.1 от заповед РД-01-143/20.03.20 на МЗ забраняват се посещенията на паркове, градски градини, спортни и детски площадки и съоръжения на открито и закрито. Дали преминавате, плувате, пълзите, пресичате, „разхождате се безцелно“, с цел…все е посещение и е забранено. Добре, че сте уцелили полицаи със същия умствен багаж като Вашия. Дай му на бай Ганьо юрист да бъде- безцелното разхождане било забранено…

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 14:23
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Анонимен
Анонимен
11 април 2020 15:49
Гост

Какво разбирате под посещение и има ли разлика с преминаване. Според мен съществена. Вижте в речника значението на думата посещение преди да говорите небивалици

Vae Victis
Vae Victis
11 април 2020 18:02
Гост

Посещение и преминаване са субсидиарни понятия. Няма как да преминете без да сте посетили. Речникът, към който релевирате, се нарича Тълковен. И съм го „гледал“ в началното и основното образования. Тогава се учат простите думички и тяхната етимология и семантика. А „небивалиците“, които „говоря“, въпреки че точният „термин“ е „пиша“, но явно и това не сте го „гледали в речника“, се наричат телеологическо тълкуване. Понятие от науката Право…И Вие ли сте от Ганьо-юристите? Без юридическо образование, но специалист по законите и тяхното тълкуване?

LSSAH
LSSAH
11 април 2020 21:06
Гост

Бе, кой спазва на изкуфелия дъртак заповедите? Точно в парка ще хванете новия грип,а не в претъпкания супер. Робски народ.

възмутен
възмутен
11 април 2020 10:25
Гост

Църквата се подигра на народа, вместо да го пази, иска да го зарази

Мария
Мария
11 април 2020 10:24
Гост

Убедена съм, че пак ще има жалби в съда. Когато ни гарантират, че ще има истински предпазни маски, тогава да го въведат

тъпотия
тъпотия
11 април 2020 10:23
Гост

Ще използвам случая да изразя възмущението си от скъпата ни църква. ББ казва, че вече по цял свят било задължително носенето на маски. Ами то и по цял свят църквите са затворени. В храмовете ще са само свещеници. На ББ не му стиска да прибегне до такава мярка у нас, а там може да стане такъв развъдник на вируси с всичкото това целуване на какво ли не.

анонимен
анонимен
11 април 2020 10:27
Гост

Днешното решение показва безсилието на Борисов да се разбере с църквата и заради това реши да наложи тази мярка. И не по цял свят маските са задължително. Пак лъже

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 20:56
Гост

тъпотия- ти си тъпунгер

анонимен
анонимен
11 април 2020 10:16
Гост

Аз пък си мисля, че трябва да направят някакво разграничение. Задължителни да бъдат в затворени помещения – като магазини и аптеки, а по улиците да може да се ходи и без маска, с изключение на местата, където може да има струпване, макар и да е забранено такова. Но имам предвид църквите, пазарите и др. Но ако спокойно си ходиш по улицата, където така или иначе няма много хора и може да спазваш двата метра, да не е задължително

987
987
11 април 2020 10:18
Гост

Напълно подкрепям. По няколко причини. Едната е, че действително, движейки се по улицата, може да спазваш изискването за дистанция. Другата е, че вече става топло. Каквато и маска да носиш, тя силно запотява лицето, от там може да възникне кожен проблем и да се наложи да ходиш на доктор, а сега не е много добре да има такива посещения.

Гошо
Гошо
11 април 2020 10:21
Гост

Аз ще добавя и още нещо – голяма част от маските, които се продават в момента, почти не предпазват. Те са просто плат и всъщност ефектът ще е просто да се изприщиш, но не и да се предпазиш. Когато внесат от медицинските маски, тогава да го направят.

разум и чувства
разум и чувства
11 април 2020 15:22
Гост

Много ти е чувствителна кожата.

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 21:07
Гост

Никъде , не трябва, да има маски!!!!!!!!!!!!!!! Утре, ще ви кажат, да си сложите гащите на главите! Овце сте, облъчени овце! Къде го тоя вирус бе? Дай го, да му бия два шамара!
Можело , да има струпване…., хиляди години хората носят вируси в себе си! От устата, до изхода всеки човек е пълен с вируси… то бива манипулация, ама…
Аз предлагам, от аптеките ,със “струпвания“, да си купите всички тапи , за уши и като пуснете бтв, нова и канала, да гледате само картинки! Тапите за уши, наистина ще предпазят всеки от covida!

Илиан Мавров
Илиан Мавров
12 април 2020 17:44
Гост

Да ,аз така ходих на мед. манипулации в една болница в София-с боксерки на главата-има клипче по мрежите от един говорящ езика на Чехов.

маска или вирус
маска или вирус
11 април 2020 10:14
Гост

Няма по-нормална мярка от тази и го казвам, като човек, който носи маска в магазина. Гадно е, запотяват ми се очилата, но е по-добре от вирус, нали?

анонимен
анонимен
11 април 2020 10:16
Гост

Ти нещо да не си влюбен в ББ. Ходи го целуни с маска… Има ли маски за всички е въпросът. Ако има – да носим!

безплатен съвет
безплатен съвет
11 април 2020 15:24
Гост

Ползвай шал. За няколкоминутно пазаруване в магазин върши работа.

Анонимен
Анонимен
11 април 2020 21:12
Гост

носи тогава! И в къщи спи с нея, къпи се с нея , наплашена овца! Вирус? Гледането на манипулиращи канали е вредно!

Йордан
Йордан
11 април 2020 22:51
Гост

Поредната идиотщина на управляващите. В коя друга държава е задължително носене на маски по улиците? Кое медицинско заключение налага това? Що за управленски произвол и диктатура!