Публикуваните два законопроекта – за водачите на МПС и за движението по пътищата, няма да доведат до намаляване на административната тежест, каквито са плановете. Това заяви Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка пред „Блумбърг тв България“. „Законът за движение по пътищата съдържа резонни текстове до известна степен. Законът за водачите на МПС е литературно произведение. Не е писан като закон и прозира нишка с възможности за корупция, особено в първата част, където има изменения спрямо психологическите изследвания или начина им на провеждане. До момента имаше регистър на ДКЦ, на базата на който само те можеха да упражняват тази дейност. Сега всеки психолог може да отвори лаборатория“, коментира експертът. Иванов е на мнение, че към тези два закона трябваше да се появи още един, за да може да се говори за създаването на нов закон, който има три отделни подзакона.

„Около 850 са автошколите в България, от които около 200 са от Министерството на образованието. Реално са около 600. От тях около 30% са в сивия сектор или т.нар. автоучилища, които работят на принципа на измамата спрямо клиентите на базата на ниски такси и така се получава възможността за корупционни измами. Бездействието на държавата към нелоялната конкуренция води до увеличаване на автошколите в сивия сектор“, смята Иванов. Той е категоричен, че трите закона е трябвало да бъдат поставени едновременно.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar