При отмяна на полет авиокомпанията трябва да възстанови и комисионите, събрани от посредниците при купуването на билета, доколкото е знаела за тях. Това постанови Съдът на Европейския съюз, съобщиха от преслужбата на съда. Предстои решението да бъде публикувано.

Казусът е на германец, който купува чрез сайта opodo.de билети за себе си и семейство си за полет на Vueling Airlines от Хамбург до португалския град Фаро. Тъй като полетът е отменен, семейството му иска от авиокомпанията да му възстанови 1 108,88 евро. Това е цената, която е платило на оpodo.de за билетите.

Превозвачът се съгласява да възстанови сумата, която е получил от посредника – 1 031,88 евро, но отхвърля пълната претенция на семейството. Авиокомпанията отказва да плати 77 евро, които оpodo.de е събрало като комисиона.

Сезираният със спора Районен съд на Хамбург иска от СЕС да разтълкува регламента за правата на пътниците във въздушния транспорт. И пита дали цената на билета, която следва да се вземе предвид, за да се определи подлежащата на възстановяване сума, дължима от въздушния превозвач на пътник при отмяна на полет, включва разликата между платената от пътника сума и сумата, получена от въздушния превозвач, която разлика съответства на комисиона, събирана от лице, действащо като посредник между двете лица.

„В своето постановено днес решение Съдът отговаря положително на този въпрос, освен ако посочената комисиона е определена без знанието на въздушния превозвач, като това обстоятелство следва да се провери от националната юрисдикция. Това тълкуване на регламента е в съответствие с неговите цели, а именно да се гарантира високо равнище на защита на пътниците“, съобщиха от съда в Люксембург.

4
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
12 септември 2018 15:30
Гост

Ансолютно подкрепям решението. Би трябвало да се върне пълната сума на потърпевшите.

Гражданин
Гражданин
12 септември 2018 11:20
Гост

Това решение няма никаква практична стойност. И цялото дело е за едни 77 евро.

Патил
Патил
12 септември 2018 11:22
Гост

Точно така – авиокомпаниите изплащат обезщетения с клизми и винаги са в ущърб на пътниците, камо ли да се стигне до комисионната.

Анонимен
Анонимен
12 септември 2018 15:31
Гост

Въпросът е принципен.