Голяма част от имейлите, които потребителите получават, за да потвърдят съгласие за събиране на личните им данни, са ненужни. Това заяви адвокат Десислава Кръстева в сряда на конференцията „Как да превърнем GDPR лимоните в лимонада?“, организирана от Дигитална национална коалиция (ДНК).

Съгласието на потребителя не е единственото основание за обработване на лични данни. Такова може да е законово изискване, легитимен интерес, подписан договор. Когато по закон се изискват лични данни, лицето всъщност няма право на избор дали да ги предостави. Според Кръстева регламентът е написан сложно и има възможности за тълкуване, а голяма част от бизнеса дори не го е прочел. Правилата не се и възприемали правилно – чрез събраните данни бизнесът можел да стане по-конкурентоспособен и да генерира големи приходи.

Над 15 хил. регистъра на национално и местно ниво има в България, заяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Росен Желязков. „В тях има лични данни, но това не е проблем. Въпросът е, че трябва да има правила как се събират, съхраняват, на кого и защо се предоставят“, каза той.

Председателят на Комисията за защита на лични данни Венцислав Караджов обясни, че не е задължително всяка компания да назначава лице, което да отговаря за данните. Според Караджов новият регламент би трябвало да намали разходите за бизнеса, защото вече изискванията са еднакви за всички държави и управлението на данните може да става от една точка.

Основната задача на регламента е да овласти потребителите, които да са по-информирани, заяви председателят на Дигиталната национална коалиция Гергана Паси по време на конференцията.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar