Адвокат Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи коментира предложенията за промени в Закона за движение по пътищата. „Размерът на наказанието не е ключът. Един от важните фактори е контролът. Според статистиката превишената скорост в голям процент не е причина за катастрофите, но с нея стават най-тежките инциденти. Те обикновено са фрапиращи и най-често с летален изход“, заяви той.

„Законовите промени имат малко отложено действие, докато стигнем до това да се похвалим с по-добра статистика. Последните големи такива бяха за отнемането на автомобили при употреба на алкохол и наркотици и определени промени в наказанията. Колкото повече се говори на тази тема, толкова повече обществото си дава сметка каква отговорност има“, посочи адвокатът.

Според него камерите за средна скорост ще свършат работа по отношение на бързото шофиране. „Но още нямаме гласувана дефиниция и наказания за превишаване на средната скорост. Това да я превишиш с 20 км/ч е по-тежко, отколкото да караш моментно с 20 км/ч над ограничението“, обясни Тодоров.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar