465 кандидати се явиха на писмения изпит в конкурса за младши съдии. Той се проведе в Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

Конкурсът беше обявен през януари. Местата са 38 в 19 окръжни съдилища, разпределени както следва: 15 са в Софийския градски съд, три са в ОС-Пловдив, по две са в окръжните съдилища във Варна и Пазарджик и по едно в Благоевград, Бургас, Велико Търново, Видин, Враца, Добрич, Кърджали, Кюстендил, Монтана, Перник, Силистра, Сливен, Стара Загора, Хасково, Шумен и ОС-София.

Допуснатите кандидати бяха 611.

На писмения изпит, който е анонимен, се проверяват уменията на кандидатите за практическо прилагане на теоретическите знания, чрез решаване на казус в съответния правен отрасъл, както и знанията по право на Европейския съюз и в областта на правата на човека чрез тест.

Онези от тях, които получат оценка не по-ниска от 4.50 на казуса и поне 4.50 на теста, ще бъдат допуснати до устния изпит.

 

133
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Силвия
Силвия
07 април 2025 16:13
Гост

Колеги, кое е действителното решение на гражданския казус?

Хлъзгавият СОМ
Хлъзгавият СОМ
07 април 2025 15:08
Гост

Чета коментарите и ту се смея, ту плача. Искате да се въведе бройка за „Йористи“, същевременно искате равни „права“, същевременно искате нови съдии, които трябва да бъдат оценявани от „независима“ комисия, която същевременно трябва да са я приели в СУ, втората година да се е преместила В УНСС/НБУ, четвърта отишла на море в БУ, после малко на планина в ЮЗУ и накрая да си е взела единия държавен изпит в ВТУ , а другите два в РУ….. Малко принципите ви са да плюете срещу всички, щото България не ме обича, ама аз съм е**ти пича…., ми като сте толкоз много… Покажи целия коментар »

Мони
Мони
06 април 2025 21:53
Гост

Конкурсите трябва да бъдат премахнати.Те генерират корупция. Трябва да се въведат следните изисквания: най-малко много добър успех от държавен университет, детектор на лъжата, събеседване с независим експерт от Брюксел- ЕК. В момента ридическите факултети произвеждат безработни юристи.

До " Мони" .
До " Мони" .
07 април 2025 0:42
Гост

Точно така, генерират корупция ! Всичко е предначертано! Не се ценят хора, които знаят, а такива с протекции от различни лобита- било от кръга на оня – чорапът, вкл. и близки до този кръг областни управители, или нечии други протежета! Заради такива като тях се правят конкурсите ! Включително и в случаи, когато се използват съдии , за да се обявят места за конкурс , като скритата цел е тези места да се заемат от прокурори и следователи, очевидно с лобист от Съдийската колегия и кой е той…познайте от първия път! И вижте Наредбата за конкурсите как е направена…в чия… Покажи целия коментар »

Гепев
Гепев
07 април 2025 6:38
Гост

Съдебната власт трябва да се закрие и повторно създадена-нови хора, преназначаване, нов закон
Никакви конкурси, а полиграф и интервю с представител на ЕК.

Анонимен
Анонимен
07 април 2025 9:13
Гост

Прокурорите и следователите имат опит и могат спокойно да заемат съдийско място. В другите страни този опит се цени. А у нас се пилее. Дава се шанс на хора без житейски опит да заемат съдийски места. Като им чуеш разсъжденията, егото, и разбираш какви са в съдебна зала. Една от външен конкурс, не знам как беше успяла, даже за обикновена случка не й стигаше речникът да я разкаже, и не си довършваше изреченията, а ги заместваше с изрази ехо, ало, кой си ти и т. н.

LSSAH
LSSAH
07 април 2025 9:47
Гост

Никакви такива с оценки от следването. Аз книга не съм отварял докато следвах.
А и да приемем хипотетично, че имаш отлична диплома от светая светих юф на су хах. Все едно още преди вече повече от 10 години нямаше хора със слушалки или преписвачи. Но приемаме, че е отличник. 10 г. не е работил изобщо като юрист, но този формат го облагодетелства и става магистрат. Какво правим?

Иначе е ясно, че сегашния формат трябва да се преправи.

eva
eva
07 април 2025 10:44
Гост

Ти можеш ли да сравняваt държавен изпит при изродите и извратеняците в СУ и при норламните хора от Велико Търново или Бургас, където се завършва с добър ден ?

LSSAH
LSSAH
07 април 2025 15:25
Гост

Вярно си е. Няма място за сравнение между су и другите. Аз ако напиша какво мисля за Средкова, Стойнов, Натов, Русчев не ще ме изтрият, ами направо ще ме съдят. Скъсиха ми животеца с поне 5 години.
Това не значи, че нямаше преписвачи. Бог да го прости Методи Марков скъса един от моята група пред мене, който беше със слушалка и то преди сигур’ 15 години вече.

Алекс
Алекс
06 април 2025 11:52
Гост

Завалията, когото хванаха с неистинска препоръка преди години за конкурса го отстраниха и осъдиха за документно престъпление, а хора хванати с царски пищови само ги молят да напуснат конкретния конкурс…

Стефан Милев
Стефан Милев
06 април 2025 16:50
Гост

А какво трябва да направят? Да ги напляскат може би ?

Студент
Студент
07 април 2025 6:59
Гост

Ако наистина е царски, то няма да е единственият. Един е хванат, но колко други са успели… Или да се анулира конкурса или всички по веригата с едно наказание, за да се научат! Никой не обича парични санкции!

преписвач
преписвач
07 април 2025 9:23
Гост

да ги пратят у вас за разкош

Kkk
Kkk
06 април 2025 11:40
Гост

А как се оценява теста?

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 15:58
Гост

Всяка комисия сама си определя по колко стотни ще взима на грешен отговор. Може да са 0.25 или 0.50. Няма да се изненадам някой ден и по 1.00 да взимат. ‘Секи сам си преценя, е положението.

Автор
Автор
06 април 2025 6:55
Гост

Конкурс – след като си учил над 8 години, първо – за кандидатстване Право – после – Право, след това – сума ти държавни изпити и т.н. и – пак – конкурс. Резултат – дали има.

Колко хирурзи има опитни, всичко е практика.

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 7:59
Гост

А как иначе да назначат 40 от 600…

Автор
Автор
06 април 2025 9:33
Гост

Държавата трябва да планира, дали трябват 4 летища на един град – 12 пристанища на Дунав. Колко юристи трябват на глава от населението. 50 000 са досега завършилите – от които са починали Х и има съдебна статистика.

Много са факултетите – единствено Русе печели уважение – имат школа.

Търново – какво са издали досега като наука и като – нещо.

Ето – грешката в заданието се проявява – прекалено много факултети. При 50 000 действащи юристи.

Да речем така – някои искат, други могат – а трети – успяват.

Жокера
Жокера
06 април 2025 9:41
Гост

Бре! За първи път чувам хвалби за Русенския универс, по принцип само го „хранят“. Браво, Ванко, евала!

Баджанакът на Джони Деп
Баджанакът на Джони Деп
06 април 2025 10:55
Гост

Доста точен коментар. На изчезващо и намаляващо население имаме увеличаваща се бройка юристи, а критериите падат всяка година. Та те в СУ мисля, че вече приемат с дипломи просто – за какво говорим? В същото време останалите отрасли на държавата са също под всякаква критика. Селското стопанство (животновъдство и растениевъдство) е една кръгла нула. Гледайте в момента откъде и как се внася агнешко месо за празниците, а в същото време е препълнено с юристи. Не виждам кой и защо е сложил минуси на човека. Дайте да инициираме създаване на още и още правни факултети, за да има такива във всяка… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
07 април 2025 12:34
Гост

Възможно е съдиите и кандидатите за съдии да слагат минуси, те не търпят критика.

Левчев
Левчев
06 април 2025 21:56
Гост

Както досега-според финикийските аргументи. Платон нарича това „тимокрация“. От гръцката дума „тими“, което значи цена. Всяка длъжност има цена.

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 10:05
Гост

Изначално е сбъркан целият изпитен процес. Дори да приемем, че връзкари няма, а то има, нали пак някой изгърмѐ, 460 човека да се борят за 38 места е ненормално. То накрая пак всичко се решава за някакви стотни. Хипотетично приемаме, че всичко е честно, но няма как да се изберат “най-добрите”. С какво някой, който има 10 стотни повече е по-добър юрист от този с 10 по-малко? Аз съм оставал на 4 и 6 стотни от местата. То в тия стотни е имало още 5 човека, примерно. Са тия 5 човека по-добри ли са от мене със сигурност, пък и… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 10:54
Гост

Ако са писали „мен“, а не „менЕ“, поне два пъти – със сигурност са били по-добри!

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 11:04
Гост

Седни си, оценката е двойка.

Как се пише: мене или мен?

Двете форми са дублетни. Това са два варианта на дългата винителна форма на личното местоимение аз (кратката винителна форма е ме).

За менe/мен цялата година е ваканция.
За 90-дневната диета не ми обяснявай точно на менe/мен.

Източници
БЕРОН. Официален правописен речник онлайн: аз
Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 372.
https://kaksepishe.com/mene-men/

Между другото съм вижда̀л в мотивите на присъди “разбил врата и нахлул У МАЗАТА”. Ама предполагам, че и тези са по-добри от мен.

Проскубаният петел приятел на проскубания бухал.
Проскубаният петел приятел на проскубания бухал.
06 април 2025 0:54
Гост

Браво, доволен съм много от комисията за младши съдии- твърди бяха и не позволиха на писменият изпит жалки опити за преписване.

НАГЛИТЕ
НАГЛИТЕ
05 април 2025 22:06
Гост

Мъж или жена е преписвачът? Ако действително е имало човек с царски пищови с печати на ВСС, конкурсът трябва да се анулира.

Алекс
Алекс
05 април 2025 22:13
Гост

Жена беше, в средата на залата. Аз бях близо до жената. Още в самотоh начало на изпита я хванаха и и казаха да напусне.

супер
супер
05 април 2025 23:15
Гост

Браво на комисията – действала е решително и принципно.

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 17:57
Гост

Ако казусът е предварително решен, защо просто не го научат и не го напишат? Да си носят листчета изглежда прекалено тъпо.

Ми щото
Ми щото
06 април 2025 23:39
Гост

Там е работата. Казусът няма как да е предварително решен, защото според чл.21 от Наредбата – решението се дава доста по- късно, едва след приключване на изпита. То затова така е направено. Първо изпитът приключва и после, преди да се премине към проверка на работите се решава какъв е правилния отговор.

Джони
Джони
05 април 2025 21:42
Гост

Ако действително кандидат е хванат с предварително решен казус, то тогава задължително трябва да се прекрати този конкурс. Председателят на комисията 10 пъти спомена за „доброто си име“. Да го защитава сега!

Мислещ
Мислещ
05 април 2025 23:10
Гост

Първо не знаем, дали и с какво е хванат. Второ -казусът няма как да е „предварително“ решен, защото според чл. 21. от Наредбата “ преди отваряне на пликовете с писмените работи конкурсните комисии решават изтеглените казуси и тестове. Тези решения служат за критерии при оценяването“. Трето – изгонването на преписвач точно доказва, че от комисията явно държат на името. Иначе можеше да не проверят сигнала и да си оставят този/ тази изгонения в залата. Каква е логиката първо да дадеш на някого нещо да преписва, а после пак ти да го изгониш брутално?

Здрасти
Здрасти
05 април 2025 23:30
Гост

Хайде помислете още малко. А за справка – един друг конкурс през 2015г…

Студент
Студент
06 април 2025 10:23
Гост

Как ще дадеш казус без да знаеш отговора? Тази наредба е сътворена от някой ГОЛЯМ ЮРИСТ! Логиката също е ясна. Този дето са го хванали го е направил твърде показно…
За мен този конкурс не се провежда при равни права и условия с този за младши прокурори и съдии. На тях им определиха датите една седмица по – рано и насрочиха чак в края на април.

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 10:21
Гост

А да, много досаден беше с този негов интегритет. Така слушах Шекерджиев на класиранията да обяснява как не бил държал такъв конкурс, но знаел какво, защото бил печелил за повишаване и… хахаха. И после ест. заявяваше, че неуспелите резерви догодина със сигурност печелят. Де я тая догодина? 2035? Искам и аз пет ‘иляди за дрехи…

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 12:06
Гост

Миналата година на конкурса за съдии хванаха човек с „царски пищови“ и това не беше проблем и не се анулира конкурса.

Паралийски
Паралийски
07 април 2025 6:42
Гост

Човекът се е отчел.

Ллis
Ллis
05 април 2025 21:36
Гост

Каква е правната квалификация на гражданския?

Миро
Миро
06 април 2025 9:23
Гост

Понеже никой не отговаря, а и на мен ми се иска да разбера каква е, без да претендирам, че е правилна… аз посочих следната – чл. 558, ал. 7 КЗ

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 10:51
Гост

Как се сетихте да си вземете КЗ при положение, че застрахователното го няма в конспекта? От любопитство питам.

Миро
Миро
06 април 2025 10:56
Гост

Още от държавните изпити се сещам да си взимам всички закони. Носех си и особените залози и ЗУТ, които също ги няма в конспекта. А и между другото на мен също не ми се понрави, не се пада застрахователното право.

Мира
Мира
07 април 2025 13:01
Гост

Колега, аз се сетих за КЗ, но не се сетих за стария КЗ, пък и не знам него откъде мога да си го набавя 🙁

Нов конкурс с нови комисии
Нов конкурс с нови комисии
05 април 2025 21:02
Гост

Да се анулира изпита.
ВСС изпортоха конкурса с престъпление
Дайте името на „пищовджиятса“
Комисар изнася казуси и тестове
ВСС нехае
Магистратска лорупция

Искра
Искра
05 април 2025 23:36
Гост

ВСС-то нехае за други по-важни проблеми поставени от административните ръководители на съдилищата на територията но страната, вие искате да обърне внимание на някакви си конкурси, където всичко е вече разпределено и не е на дневен ред…

Гр. Тарифа, Испания
Гр. Тарифа, Испания
07 април 2025 6:45
Гост

И,да го анулират, ще вдигнат тарифите.

неподготвен
неподготвен
05 април 2025 20:35
Гост

Какъв е отговора на последния въпрос на наказателния казус?

Киро Бейка
Киро Бейка
05 април 2025 20:43
Гост

Нито една, освен 371, т1

неподготвен
неподготвен
05 април 2025 20:44
Гост

това е на 3ти въпрос, 4ти е за доказателствената съвкупност и самопризнанието пред служителите на мвр.

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 21:15
Гост

Прощавайте. Не може никога да бъде част от док. съвкупност. Има постоянна практика на ВКС, отделно самопризнание дадено в „разговор с дежурния полицай“ няма как да бъде използвано, защото не е взето по ред установрн в НПК. Беседите с полицаи не са доказателство, доказателствено средство, способ на доказване в наказателния процес, но масово българските прасенца споделят (без да ги питат) за неща, споделени им в „оперативна беседа“.. Отговорът е „Не не може“

неподготвен
неподготвен
05 април 2025 21:34
Гост

Благодаря! И аз съм на същото мнение. В казуса не беше отразено, че е образувано досъдебно производство, за разлика от цитираното решение, в което има противоречие.

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 21:54
Гост

Ами истина е че се вземат казуси минали през ВКС, но за конкурса се орязват факти и е малко трудно да се реши като действителното дело. Което е доста тъпо и вреди на изпитваните лица. При адвокатския изпит ти дават пък 2 казуса, които често са по действителни висящи дела и го знам като факт, че използват отговори от изпита, за защитна теза. Един колега се радваше, че кандидатите му били свършили работата. Но тук говорим за изпит за съдии и някак не е коректно да се дава половин фактическа обстановка. Дайте суровите факти, обяснете, че всъщност в действителното дело… Покажи целия коментар »

Да, това съм учил още като студент
Да, това съм учил още като студент
06 април 2025 1:41
Гост

Ама, това е елементарно – още като студенти ни учеха – за доказателства, доказателствени средства…по ред, установен от НПК… и т. .н.
Ами, уважаеми кандидати, това ако не го знаете, се чудя… накъде сте тръгнали !?

Моника
Моника
05 април 2025 20:10
Гост

Кой беше тоя наглец, който го изгониха в началото?

Сашо Алекс
Сашо Алекс
05 април 2025 20:21
Гост

ТОВА Е МОЙ БРАТ, КОГОТО ИЗГОНИХА НЕПРАВОМЕРНО! КВО КАТО ИМА ТЪЛКОВАТЕЛНА ПРАКТ8КА, НАЛИ ПРОВЕРИХА И НЯМАШЕ ПРОБЛЕМ ?!

Соня
Соня
05 април 2025 20:33
Гост

Не изгониха ли жена, за 272 зала става въпрос

Тралала
Тралала
05 април 2025 20:41
Гост

Да!
Имаше листя с написана тема и отговори от теста. Прецизно написан казус още преди да го прочетат. Поздравления!

Ал. Цанков
Ал. Цанков
07 април 2025 7:23
Гост

ЛИСТЯ ли се пише, бе ? Боже, боже, боже….! Факултетите станаха килини училища.Но който има доста пари и връзки, се оправя.Другите -безработни.

Ал. Цанков
Ал. Цанков
07 април 2025 7:24
Гост

Поправка- „КИЛИЙНИ“

Злати
Злати
05 април 2025 21:56
Гост

Соня – не, момче беше.

професор
професор
07 април 2025 7:20
Гост

Пише се „тълкувателно“, а не „тълкОвателно. Друг пък написал „листЯ“, вместо „листа“..От година на година все по-слаби студенти идват. Практика е мошениците да се уреждат със служби, читавите ги игнорират. Казвам на студентите да си стягат багажа и да напускат чрез Терминал 2. Тая държава може да се оправи частично след 100 години.

Папара
Папара
05 април 2025 20:39
Гост

Имаше написан решен казуса заедно с теста преди да се прочетат. Колега до мен сигнализира и видях със собствените си очи това, което всички твърдят, но малцина са виждали. Изцяло написана тема и отговори на теста 😂

Анонимена
Анонимена
05 април 2025 21:01
Гост

В коя част на залата е станало това? На предните редове, в средата или на задните редове?
Нали уж тегленето на изпитния вариант било на случаен принцип? И за пореден път на жена се падна (УЖ се падна; явно е била подставено лице, ако разказите за предварително решените казус и тест е достоверен) да тегли. Винаги жена тегли. И не само на магистратските. И на правоспособността, и навсякъде. Даже и на кандидатстудентските изпити някога (когато имаше такива изпити) предимно жени теглеха.

Автор
Автор
05 април 2025 20:09
Гост

Чакаме по 3 години за едно заповедно. Да не говорим лошо. Влизаш в канцеларията – зли погледи. Както и да е. Това е и по болниците, там поне имат някакъв ценз. Нали сме живи и сме деца на слънцето дето ни лекува и ни приютява всички.

Ллis
Ллis
05 април 2025 20:07
Гост

Кое е реалното дело по гражданския казус?

Клоун
Клоун
05 април 2025 20:06
Гост

Пак ли всички ще си затворят очите за хванатата да преписва с царски пищови с листа подпечатани с печата на ВСС и идването на Кояджиков впоследствие на изпита????

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 20:21
Гост

За какво става дума?

Краси
Краси
05 април 2025 19:42
Гост

Квалификацията на престъплението е по чл. 115, няма квалифициращи признаци по чл. 116.

Николай
Николай
05 април 2025 20:08
Гост

Това е вярната квалификация, другите, които са писали чл. 116 нека си скъсат дипломите.

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 20:26
Гост

Защо? Аргументирайте се. Отделно, ВКС е приел, че е по 116 🙂

Стефан Милев
Стефан Милев
05 април 2025 20:45
Гост

Дайте решението на ВКС! Да видим дали е така!

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 20:25
Гост

😀 хахаха да те налагат с тояга 36 пъти, да ти счупят черепа, да кажат „оставете го да умре….“ и не било 116ка … Колега съжалявам, но не сте се справил ако сте се явявал. Имам казуса, отделно ВКС го е решил по 116, като единствено е намалил размера на наказанието на долните инстанции. За 25-те ми години стаж, това е класически пример за 116, ал1, т6, пр 2 и 3, вр с 115…

Моника
Моника
05 април 2025 20:45
Гост

Кога, вие не сте се справил. Изобщо къде видяхте квалифициращите признаци по особено мъчителен начин и с особена жестокост? Няма такива. Прочетете малко практиката на ВС за умишлените убийства, къде видяхте жертвата да търпи болки и страдания? Съжалявам, но трябва да ви пиша слаба оценка.

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 22:47
Гост

Моника, моля Ви, отворете реалното дело. 116ка е от всякъде. Особената жестокост се обуславя от интензитета на нанесените удари (повече от 30, 15 от които в главата), а особено мъчителния начин от факта на мъките след нападението, както и от това, че пострадалия се е пазил с ръце, тоест е съзнавал, че бива нападнат и е съзнавал, че ще бъде убит. Айде Вие, Моника, да си прочетете практика 🙂 Аз с моите 25 години опит като наказателен адвокат го виждам като 116, пък вие кандидат съдийте не знам… По-добре за правосъдието ще е моники да не стават съдии никога. Неуспех… Покажи целия коментар »

Моника
Моника
06 април 2025 1:09
Гост

По-добре спрете да практикувате адвокатската професия, тъй като я излагате. Знаете ли колко адвокати като Вас се навъдиха с празни знания в джоба? Вие от съзнанието на жертвата ли съдите, че има тези квалифициращи признаци? Къде видяхте жертвата да е прекарала такива мъки? Особено мъчителен начин за убития имало, защото деецът се пазил с ръце. Излагация. Късайте си дипломата и напуснете адвокатската гилдия час по-скоро.

Пеналист
Пеналист
06 април 2025 6:17
Гост

Пожелавам Ви, Моника, да влезете в съдебна зала венъж в живота си, да погледате един заседателен ден и да имате възможност да чуете как се чете присъда по 116 т6, пък след това помолете някого от състава да Ви разясни с 2-3 думи що е то.. Не карайте другите кандидати да ги е срам, че са били с Вас в една сграда..

Пеналист
Пеналист
06 април 2025 6:19
Гост

По-лесно, Моника, ще е да прочетете истинското дело, номера му е изложен в коментарите някъде и да прочетете сама, защо вярната квалификация е чл. 116, ал.1, т.6, пр. 2-ро и 3-то, вр. чл. 115, ал.1

Пеналист
Пеналист
06 април 2025 6:20
Гост

Още нещо – „от съзнанието на жертва ли съдите“ , ами не. От фактите в казуса съдя.

Моника
Моника
06 април 2025 12:32
Гост

Разследващ полицай съм, така ще много добре зная в наказателния казус вчера за младши съдии престъплението беше по чл. 115, а не чл. 116, Ал. 1, т. 6 НК. Няма значение какво пише в реалното дело. Миналата година в реалното дело пишеше, че има и двата квалифициращи признака, но в решението на казуса се оказа, че има само един – убийството беше извършено само по особено мъчителен начин за убития, нямаше го признака с особена жестокост. Комисията е изменила фактите , аз се радвам, че ни е накарала да мислим и да не залитаме на квалификацията в реалния казус по… Покажи целия коментар »

кандидат
кандидат
06 април 2025 17:06
Гост

И аз смятам, че данни за „особено мъчителен начин“няма. В реалния казус има експертни данни, че е търпял силни и продължителни болки, но при нас нямаше и не смятам, че трябва да се „дописва“ или да се отгатва, за да пасне на нещо.

Съдия
Съдия
05 април 2025 19:34
Гост

Някой може ли да даде номер на нохд-то …u на кой съд е разбира се

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 20:27
Гост

Дело номер 1150/2013 ОС Варна

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 19:29
Гост

Гражданскоправният казус, макар и по отменения КЗ е бил обидно елементарен. Решава се дори и без закон, а дори и без да имаш практика по застрахователно право-само въз основа на теоретичните знания по облигационно и търговско право, както и гражданския процес, вкл. и правилата на формалната логика. Навремето се падаха доста трудни казуси на изпитите за младши съдии, а сега са на ниво университетски семестриален изпит.

Алекс
Алекс
05 април 2025 22:09
Гост

Няма как да е било по отменения КЗ

Стефан Милев
Стефан Милев
05 април 2025 18:08
Гост

Решението на ВКС по наказателния казус може ли?

Васко
Васко
05 април 2025 18:38
Гост

Решение 424 от 18.12.2015г. по наказателно дело 968 от 2015г. На ВКС

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 16:13
Гост

Присъда № 97/10.11.2014г НОХД №1160/2013г.

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 16:43
Гост

На кой съд?

Сашо Алекс
Сашо Алекс
05 април 2025 17:03
Гост

НА ВИСШИЯ СЪД КОЛЕГА КАК НА КОИ!?

Николай
Николай
05 април 2025 17:11
Гост

И кой е висшия съд, колега?

Сашо Алекс
Сашо Алекс
05 април 2025 17:27
Гост

ВИСШИЯ СЪД НА БАЛГАРИЯ КОЛЕГА НИКОАИ

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 17:11
Гост

Каква присъда на „висш“ съд, бе, колега???

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 17:05
Гост

Може ли линк?

Krisko biitz
Krisko biitz
05 април 2025 17:08
Гост

1150/2013 ОС Варна

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 16:09
Гост

Казусът по гражданско право беше със застрахователно правна материя, каквато липсва в конспекта. Приложимите норми са по КЗ от където се извежда и квалификацията на иска. Това е недопустимо и за мен опорочава конкурса.

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 17:03
Гост

Оспори законосъобразността

Ани
Ани
05 април 2025 17:30
Гост

Какво беше основанието на иска?

LSSAH
LSSAH
05 април 2025 18:41
Гост

Еми, Антонова е избрана за преподавател. Застрахователните неща са ѝ любими. Още помня как ме пусна на ликвидацията. Жива и здрава да е. Ще се излагам на устния пред нея пак.

А конспекта е само за устния. За писмения каквото Бог даде. Гаранция ще ти кажат да си чел.

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 19:03
Гост

Къде пише, че е само за устния? Това е нелепо. Конспектът е един за целия конкурс и са длъжни да се съобразят с него.

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 9:54
Гост

Еми, на сайта на всс си пише конспект за устен изпит. Освен това за наказателния са давали изнасилване, изнудване, бракониерство и незаконен дърводобив, които не практика ми теория не съм чел по тях, защото няма нищо никъде. Учудващо колко много изкарах на тях. Въпреки че ми е все още любим онзи казус на Чинова с трафика на хора. Още я спомням с “добро” като се сетя.

Комисията си прави каквото иска и това е факт от години.

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 10:19
Гост

Това си плаче за оспорване. При неблагоприятна оценка изобщо няма да се поколебая.

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 13:25
Гост

Е как да няма като от години се посещават едни курсове мисля, че бяха озаглавени ,,Как да решаваме наказателноправни казуси за конкурс“ по 300 лева бяха преди, сега не съм наясно и отделно всеки сериозен кандидат знае, че материалното право се чете само от НИП, а процесът от учебниците на Чинова и тн. Последните 3 дни преди конкурса само тълкувателни решения от червената тухла, защото във всеки казус има поне по едно от тях, често пъти и по 2-3. Общо взето стане ли Ивановден почва четенето до Великден, иначе няма успех, за две-три седмици може да минеш конспекта, но не… Покажи целия коментар »

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 15:55
Гост

Ако имат по бракониерство и за дърводобива теория и практика ги признавам от тия курсове. Аз съм беден колега и не съм се записвал за тях. За изнасилването и изнудването е ясно. Там си има от къде да се чете. Пак аз на дърводобива имах 5.57, а ги оправдах за документното. Ако го бях писал щеше да ми стигне вероятно с 5.69 да стана тогава. А на трафика не ме пуснаха на устен тогава. 4.25. Хем при правилна квалификация. За тия 9 години 3 пъти само съм изпускал устен. Двата с Чинова в комисиите през 17-та, 18-та и 16-та на… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 19:05
Гост

Интересно кои колеги „случайно“ са си носили КЗ…
Жалка история.

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 13:27
Гост

Не съм бил на изпита, но да попитам, ако сте нямал КЗ, защо не решавахте наказателния казус ? Там винаги се знае какво се носи, а именно: НК/НПК/ЗИНЗС.

Анонимен
Анонимен
06 април 2025 15:19
Гост

Занимавам се с гражданско право и не съм имал никакво намерение и нагласа да решавам наказателния казус.
Въпросът е в друго: защо комисията си позволява да дава казус в специфична материя, която е извън конспекта и дали това не опорочава конкурсът. То по тази логика могат да дадат търговска несъстовтелност, реституции, ЗУТ, а защо не и космическо право.

Алекс
Алекс
05 април 2025 19:14
Гост

съгласна съм с това!

LSSAH
LSSAH
05 април 2025 16:09
Гост

Лесен беше наказателния. Чл. 116, ал. 1, т. 6. И кат’ ‘фанал тоягата и бой. Добра загрявка за прокурорските и следователския. Абе, на тестот на 10 а ли беше? То пак стари въпроси от предни години, но аз зубря главно прокурорските и следователските. Иначе у 272 па блъсканица и задни части до задни части. Поне си сверих теста с една колежка от предния ред. Ех, спомени, сетих се за следването колко изпита така съм взел. Иначе съдията от сгс с чувство за хумор. Малко глупави изисквания. Тия хиксове за отговори. Между другото сега те карат да си запечаташ плика с… Покажи целия коментар »

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 17:59
Гост

Кое предложение?

LSSAH
LSSAH
05 април 2025 18:37
Гост

2 и 3. Тези все ги бъркам. Ма пък ги искат. Най-много ги бъркам като дадат 354а.

Анонимена
Анонимена
05 април 2025 18:39
Гост

Аз вчера исках да видя в сайта на ВСС падналите се стари казуси и най-вече тестовете, но тази информация беше ПРЕМАХНАТА от сайта на ВСС. А доскоро стоеше с изтегленото още от 2009 г. насам или нещо такова. Ето защо са махнали тази информация – защото са пуснали стари въпроси. Уви, аз не съм се явявал толкова често и за мене тестовите въпроси бяха чисто нови и също толкова чисто непонятни. Не намерих нищо и в бумагите с договорите за ЕС, разните кинвенции, протоколи и прочие бумащина. Тото 6 от 49 ми е тестът. То пък у нас и тотото… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 19:30
Гост

Все още си стои всичко от 2009, според мен…
https://vss.justice.bg/page/view/1883

Ллis
Ллis
05 април 2025 20:41
Гост

Какво гласеше 10ти?

LSSAH
LSSAH
06 април 2025 16:03
Гост

Намерих го имаше го Предюдициалното заключение за тълкуване на норма блах, блах, блах. Няма да кажа къде в тестовете, че сме конкуренция, това-онва, но верният отговор си е „а“. Значи бетон на теста.

А те всяка година вече въртят едни и същи въпроси. Като листовките на кормуването едно време. Важното е да ги зазубриш.

Да напомним
Да напомним
05 април 2025 13:35
Гост

Какъв конкурс, какви 5 лева? През 2021г класирането за административни съдии-външно инсталиране беше публикувано в сайта Афера, седмици преди провеждането на конкурса.

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:38
Гост

611 допуснати, 465 на писмения, колко ще стигнат до устния

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:31
Гост

Необходима е цялостна промяна на регламента за конкурсите. Видяхме какво стана с външния за районните прокуратури и с конкурса за търговските отделения на АС

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:36
Гост

Предлагам да се заобиколи човешкият фактор, който е в основата на проблема, като се използва изцяло AI 😆

Стефанов
Стефанов
05 април 2025 16:31
Гост

Точно така.Иьлишни са тия прокурори и даже съдии- компютъра заменя всички.
Но нали българинът иска власт и пари за своите хора- ето резултата- огромен брой прокурори и съдии и съдебен произвол в страната

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 13:34
Гост

Така е! Местата за съдии трябва да бъдат заемани, след провеждане на търг с явно наддаване. Който предложи по-висока вноска за бюджета, той да бъде инсталиран.

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:25
Гост

А роднините и приятелите на магистрати и т.н. получиха ли предварително теста и казуса 😏

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 16:11
Гост

Не.

Анонимен
Анонимен
07 април 2025 13:11
Гост

Айде, айде… много знаете винаги. Баща ми е високопоставен магистрат, аз също съм юрист, не съм се явявал никога на тези конкурси, защото не ми се работи в тази прогнила дупка, просто знам прекалено много и в детайли за какво става въпрос- здравето, спокойствието и сънят са ми по- важни, а и парите не са толкова добри…. Мисълта ми беше, че съм израснал сред тези хора – само магистрати, топ адвокати и сие… на много от тях децата също станаха такива и повярвайте на никого, никъде не му е бил предоставян казус предварително, камо ли пък решен. Схемата е следната… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:22
Гост

Някой да каже какъв е бил казуса

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:26
Гост

КазусЪТ

Пеналист
Пеналист
05 април 2025 16:12
Гост

116ка е бил наказателния

Проскубания бухал
Проскубания бухал
05 април 2025 12:17
Гост

Приказка с наполовина предизвестен край…..

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:22
Гост

То е ясно. Като излезе класирането, ще станат ясни и връзкарите

Да, съгласен съм с Вас
Да, съгласен съм с Вас
05 април 2025 12:29
Гост

Нещо подобно е с други конкурси, като гледам, май съдиите ще останат зад борда – ами защото не са отличници , вероятно, ще каже някой !
Нищо ново – като предишното старо, който има вуйчо – владика е много умен, а който няма е глупак !

Анонимен
Анонимен
05 април 2025 12:30
Гост

Не всички ще са връзкари. Ще има и честно спечелили, за цвят

Аноним
Аноним
05 април 2025 13:13
Гост

Някой трябва да работи да