С още година ще се забави определянето с GPS на изпитните маршрути на кандидат-шофьорите
Маршрутите, по които кандидат-шофьорите карат по време на практическия си изпит, ще бъдат определяни от GPS след 14 април 2023 г.
Това предвижда поредна промяна в Наредбата за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверочните изпити.
През април 2021 г. бяха приети изменения, с които беше въведено изискване за внедряване GPS-и, които да определят безпристрастно маршрутите на курсантите, вместо изпитващите, а тестовете да съдържат снимки и клипове, а не само текстови въпроси. Действието на тези промени беше отложено с една година и трябваше да влезе в сила на 14 април 2022 г., а те трябваше да бъдат осигурени от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.
Сега обаче транспортният министър Николай Събев предлага влизането в сила на тези промени да се отложи с още една година.
В мотивите към проекта се казва, че съгласно управленското споразумение на коалицията по отношение на транспорта, трябва да се актуализират методиките за обучение и изискванията за получаване на шофьорска книжка. В споразумението е предвидено и преразглеждане на изпитните тестове и въпроси, за да бъдат актуални и ефективни при проверка на знанията на кандидатите. За целта е съставена междуведомствена работна група с експерти няколко министерства.
Удължаването на срока за въвеждане GPS-ите пък се налага, за да осигури време за изготвяне и утвърждаване на изпитни въпроси със снимки и видеоклипове, разработване на маршрути за указване на посоката на движение по време на практическите изпити и внедряването им, които да са съобразени с предложенията на работната група, се казва още в мотивите към проекта.
Наредбата предвижда, че след внедряването на GPS, устройствата ще указват на кандидат-шофьорите посоката на движение в съответствие с предварително зададен маршрут в информационната система. Председателят на изпитната комисията пък ще може да отразява допуснатите грешки от кандидата, като ще се регистрират времето на отразяване и броят на наказателните точки. Предвидена е възможност за промяна на маршрута само когато движението по него е невъзможно заради ремонт, задръстване или катастрофа.
16
Коментирайте
Чакането ще си струва. Така ще се определят безпристрастно маршрутите на курсантите.
Те ако от коалицията решат да правят промени дали няма да станем свидетели на поредните протести, този път на инструкторите? Защото всячески се опитват някой кръгове да спъват работата на Петков и Василев, за да може да не се реализират и 5% от идеите им. Да си се върне старото статукво, да си се краде кротко, както си му е реда и това е. Без промени, без глупости, освен ако Баце не тропен по масата и не каже, че трябват промени. Но това той гледа да го прави рядко.
Промените няма да са лесни, а в условията на кризи, от които се възползват от ГЕРБ, като правятплатени протести, то не виждам как идеите им ще се реализират на новите управляващи.
Тегава история. Много ще е трудно.
Да видим какво ще стане и най-вече дали.
До последно нищо не е сигурно.
Камера във всяка кола. Ако на изпита не може да кара – вземаме му се книжката после при нарушение.
Аман от пишман-шофьори. Не зная как ги вземат тези книжки.
Вълнувам се да видя как ще направят вече шоф. курсове и как ще предотвратят вземането на книжка по другия начин. Защото според мен и това е трдуно да се случи.
Страшна излагация. Събев нещо не може да се оправи, като хората ми се струва.
Да видим ще се въведе ли и догодина или ще остане за още по-натам.
Нищо чудно пак да отложат. Но дано да не е така.
Ами за мен ще е добре да определя на случаен принцип GPS от къде да кара кандидат шофьора.
Лошото е, че управленското споразумение на коалицията бива атакувано от всички по заповед на ГЕРБ.
Излагат се. Не разбраха ли, че хората вече им нямат доверие.
Нищо ново. Поредното забавяне.