Отпада издаването на хартия на шест вида удостоверения за гражданите и бизнеса
Сред тях е и това за вписвания, отбелязвания или заличавания по партида в Имотния регистър
Общо шест от най-масово издаваните хартиени удостоверения вече не се изискват от гражданите и бизнеса, а данните за тях се проверяват служебно, съобщиха от правителствената информационна служба.
Преустановява се изискването на хартиен носител на удостоверения:
- за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, издавано от Агенция „Митници“;
- за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо или юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;
- за семейно положение, издавано от общинска администрация;
- за семейно положение съпруг/съпруга и деца, издавано от общинска администрация;
- за сключен граждански брак, издавано от общинска администрация – за лица, родени след 1 януари 1984 г.;
- образец УП-8 за доход от пенсия/пенсии и добавка/добавки, издавано от Националния осигурителен институт.
Справките вече се извършват само по електронен път чрез достъп на служителите до Търговския и Имотния регистър, БУЛСТАТ, Регистъра на задълженията към митническата администрация и тн.
Мерките са част от дългосрочния приоритет на правителството за облекчаване на процедурите и повишаване качеството на административно обслужване за гражданите и бизнеса, посочват от кабинета. И подчертават, че тази цел се постига чрез премахване на изискването за представяне на някои от по-разпространените официални документи на хартиен носител, опростяване на режимите, регламентиран достъп до регистри, електронен документооборот и служебен обмен на информация между институциите.
След оплаквания, че административни структури продължават да изискват отпаднали като необходимост удостоверения и свидетелства, е създаден специален електронен адрес udostoverenia@government.bg, на който граждани могат да сигнализират за неправомерно изисквани от тях документи.
Сигналите се проверяват от Главния инспекторат на Министерския съвет.
9
Коментирайте
Особено за детските е голяма трагедия. Има срок за подаване на документите, който обикновено се изпуска при посочения от Вас пример.
Чиновниците явно се държат като английските лудити, които потрошили първите машини, за да спрат индустриализацията. Много ги бъркат тези електронни услуги, защото трябва да свършат една работа – да направят справка, а няма на кого да се репчат и да се правят на важни.
Така е. Голяма бюрокрация. Омръзнало ми е от сърдити лелки, които се държат меко казано нагло.
Чудесна новина! Доживяхме най накрая.
Това значи ли, че всеки може да си извади УП, когато не е налично, за да го приложи към документите за пенсиониране? Или всъщност вече не е нужно.
Доколкото разбирам, няма нужда от прилагане, защото няма да се изисква, а просто чиновника ще има достъп до данните в системата.
Това УП не е за пенсиониране. То се издава от НОИ на вече пенсионери. Искат го някъде явно за доказване на доход.
От 01,01,2018 УП-2 се издава само за периоди преди 2000 г. От 2019 – при пенсиониране ще се ползва само информацията в персоналния регистър на НОИ.
Това с удостоверенията за семейно положение е голяма галимация и напълно излишно в повечето случаи. Чудесно е, че стават електронни, иначе хората се оженили на едно място, развели се на друго, а живеят на трето и четвърто и ходи се разправяй.