„Информационно обслужване“ ще поддържа системите на Агенцията по вписванията
Фирма „Информационно обслужване“ АД е избрана за поддръжка на системите на Агенцията по вписванията. Тя е предложила най-ниска цена от 402 000 лева без ДДС за година, съобщиха днес от АВ.
На 15 април Агенцията по вписванията обяви обществена поръчка за избор на фирма, която да извършва системно, комуникационно и програмно осигуряване на системите за управление на базата данни на агенцията. Прогнозната стойност на поръчката за една година бе до 429 500 лв. без ДДС като бе предвидено договорът да бъде за две години.
Три компании са били поканени и са изпратили оферти за поддържане на системите на АВ. Това са CNSys, Телелинк и „Информационно обслужване“ АД, чиито мажоритарен собственик е транспортното министерство. Дружествата имат опит в областта на технологиите. Те са представили актуално удостоверение за сигурност, издадено от ДАНС, с минимално ниво „Поверително“ и сертификати за качество.
Сред задачите, които ще осъществява „Информационно обслужване“ са наблюдение и управление на системен софтуер, системи за управление на бази данни (СУБД) и комуникации на Агенцията по вписванията.
Дружеството трябва да извършва постоянна поддръжка на системите на агенцията, сървърните приложения, масивите за съхранение на данни, а в случай на отказ на някоя от тях, ще трябва незабавно да възстанови работата им.
В договора са предвидени и срокове за реакция при проблеми във функционирането. Освен това „Информационно обслужване“ ще трябва да прави непрекъснат анализ на работоспособността и функционирането на системите на АВ, на трафика и да изготвя предложения за оптимизиране на работата.
Една от първите задачи на дружеството след подписване на договора обаче ще бъде да направи цялостно обследване на информационно-комуникационна инфраструктура на Агенцията по вписванията „на физическо и логическо ниво“, да провери техническата документация и при нужда да подготви нова такава, която да поддържа.
Наред с това сред ангажиментите на „Информационно обслужване“ ще бъде да сканира за технически уязвимости всички информационни системи на агенцията – мрежови, сървърни и потребителски, да приложи мерки за отстраняване на несъответствия, ако открие такива.
Компанията ще отговаря и за периодичното архивиране на базите данни, ще провери сървърните системи за зловреден софтуер и ще изготви план за преконфигуриране, надстройване, преинсталиране или деинсталиране на приложения и операционни системи.
Фирмата ще осигури и поне 12 много добре подготвени експерти, които да бъдат ангажирани с поддръжката на системите и които да реагират в случай на проблеми със сигурността, като двама от тях трябва да бъдат на разположение в самата агенция.
Завишените изисквания към фирмата, която ще поддържа системите на агенцията идват след като през лятото на миналата година се срина Търговският регистър и 17 дни нямаше достъп до него. Възстановяването на данните стана много бавно, а заради блокирането на работата на регистъра правителството реши да „качи“ бекъп на данните от него в специален защитен облак.
Днес от Агенцията по вписванията уточниха, че от 2018 г. е започнало поетапно надграждане и обновяване на хардуера и софтуера заради очаквано увеличение на работата на институцията. Тази година пък ще приключи проектът по надграждане на Търговския и Имотния регистър, предстои Централният регистър на особените залози също да премине под управлението на институцията.
„С подписването на този договор значително разширяваме обема от дейности, които ще гарантират ефективно и оптимално функциониране на системите в агенцията. Това е една от поредицата стъпки, с които целим повишаването на сигурността, стабилизирането, модернизирането и утвърждаването на агенцията като партньор на българския бизнес и гражданите, които използват услугите й„, заяви изпълнителният директор на Агенцията по вписванията Габриела Козарева.
5
Коментирайте
Ако махнат тая тъпа JAVA ще е супер.
Не става. Без нея много приложения не работят.
Много лош избор. Те наистина предлагат носки цени, но качеството на работата им е незадоволително.
Ако не се лъжа деловодната система в СГС е тяхна. Така преди време Янева я обвиниха, защото в тази платформа наистина има възможност за манипулиране на случайното разпределение.
Абе как така „Информационно обслужване“ ще проверяват сами себе си за пропуски в сигурността? Те изграждат и поддържат и после сами се питат каква са я свършили.