Затварят баровете и дискотеките на закрито, стадионите остават без публика. Без сватби и кръщенета с повече от 30 души и на закрито, и на открито. Тези нови мерки обяви здравният министър Кирил Ананиев след рекорда от 240 новозаразени с COVID-19 днес и трайния им ръст през последните седмици (пълния текст на новата му заповед виж тук).

Те ще влязат в сила от полунощ днес и ще важат до второ нареждане, заяви Ананиев. Формално в заповедта е посочено, че важи до 15 юли, когато трябваше да изтече извънредната епидемична обстановка, но управляващите вече обявиха, че ще я удължат до 31 юли.

За тях по думите на министъра и на държавния здравен инспектор Ангел Кунчев се въвежда „жесток контрол“. На проверки тръгват от здравните инспекции, инспекцията по труда и агенцията по храните.

„Всички служители в магазини, в молове, целият персонал задължително трябва да бъдат с маски. Това масово не се спазва. Трябва самите собственици да вземат необходимите мерки. Даже клиентите спазват дистанция повече отколкото работещите на касата“, каза Ананиев.

А Кунчев подчерта, че когато служител не носи маска, глоба ще бъде налагана не само на него, а и на работодателя му.

Дискотеките, баровете и други подобни заведения на открито ще работят, но при заетост до 50% от общия им капацитет и при спазване на дистанция от 1,5 метра, каза Ананиев.

Той заяви, че е напуснал финала за Купата на България по футбол ядосан, като е видял, че не се спазват мерките. И обяви, че се забранява публиката на спортни прояви и на открито, и на закрито.

Няма да се провеждат групови празненства с повече от 30 души – сватби, балове, кръщенета. Като забраната важи и за тези на открито, и на закрито. От заповедта обаче излиза, че ако поводът не е празник – например погребение, няма пречка да се съберат и повече от 30 човека.

„Гласувахме доверие на българските граждани и обществените и частни институции, които провеждат различни мероприятия и дейности. За съжаление, анализът, който направихме, показа, че броят на носителите на коронавируиса се увеличава и премина критичната точка от 200 души. През следващите дни не очакваме броят им да спадне“, заяви Ананиев.

И допълни, че след среща с Националния оперативен щаб премиерът Бойко Борисов е приел да се възстановят част от мерките.

Премиерът коментира ситуацията чрез пресслужбата си, която препредаде какво е казал той на онлайн среща с областните управители, на която е обсъдено затягането на мерките.

„Практиката показва, че дисциплината не е най-силното ни качество и затова се налага да въведем тези мерки“, е заявил Борисов. И е дал разпореждания на областните управители чрез щабовете да продължат да следят капацитета на болниците и да предприемат нужните действия.

„Така или иначе трябва да свикнем, че коронавирусът го има, че живеем с него, и ако се спазват дистанцията, маските, предпазните мерки, дезинфекцията, по-малко ще натоварим болничната система. Това е целта. Имате пълните права“, е казал премиерът.

 

42
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Каскетен фен
Каскетен фен
09 юли 2020 19:10
Гост

Това в никакъв случай не е насочено срещу протестиращите срещу поръченските акции на каскета. Ккво странно съвпадение- измислените бройки на болните от корона точно днес накараха недоразумението Ананиев да забрани събирания на повече от 30 души.

Анонимен
Анонимен
09 юли 2020 14:20
Гост

Как не ги е срам тези управници!!! Как може такова безобразие!!! Отворевни – затворени… Какво последно??

Бай Ганьо
Бай Ганьо
09 юли 2020 17:07
Гост

ами какво – онази работа на майка ти е отворена да приема посетителимкво се пениш?

Анонимен
Анонимен
09 юли 2020 13:48
Гост

А какво ще стане с изпита за младши прокурори в събота? Дали Ананиев знае колко хора се събират в уж две зали? Тези изпити са си жив развъдник на заразата!!!!! ВСС трябва да вземат мерки, защото може да стане страшно!

LSSAH
LSSAH
09 юли 2020 14:06
Гост

Глупости. ВСС смята, че това е едно грипче и нищо няма да ви се случи. Без параноя моля.

Име
Име
09 юли 2020 13:22
Гост

Е как хем до 50% хем до 30 човека, коя овча глава го мисли тоя текст? Вместо да се развиваме напред в мисленето си ние все по малоумни и безпомощни ставаме. Ами аз планирам сватба от 1 година и половината е вече платена. Защо 30 човека като капацитета на градината е 500? И до моите 30 човека ще има още 4 други празненства с по 30 човека. Къде ви е мозъка бе управляващите? Не сте ли големи тъпаци? Или гледате да отбиете номера и ви е хубаво, че никой нищо не може да ви направи. Ще си купите и тези… Покажи целия коментар »

ВЪЗМУЩЕНИЕ
ВЪЗМУЩЕНИЕ
09 юли 2020 13:52
Гост

Абсолютно вярно! И аз съм от тези с планираните и платени сватби. Къде е логиката, г-н Ананиев, сватбите да са с до 30 човека, където на масите седят заедно роднини, които и без това живеят в един дом или колеги, които са всеки ден на работа, да са ограничени, а заведения и кина, театри и прочее да функционират на 50 % капацитет, където има всякакви хора… ??? А когато сватбата е в заведение какво правим??? Значи в ресторант с капацитет 200 човека, може 100 човека случайни да се настанят, ама ако се провежда сватба- НЕ, ДО 30 БР.! М А… Покажи целия коментар »

льольо
льольо
09 юли 2020 15:18
Гост

Сигурно щото ако не бъркам епидемичната обстановка беше до 15.07. Няма как заповедта му да действа по-дълго от епидемичната обстановка, щото той на база нея има право да издава заповеди. Като се удължи обстановката ще удължи и действието на заповедта.

ВЪЗМУЩЕНИЕ
ВЪЗМУЩЕНИЕ
09 юли 2020 15:27
Гост

Ама не е там въпросът, а в погрешното представяне на информация. Колкото по-скандално, толкова по-добре, нали драги журналисти?

льольо
льольо
09 юли 2020 13:08
Гост

Аз в заповедта не виждам да се затварят баровете. Виждам, че се забраняват посещенията там, което е много по-различно от затварянето им. 1) Барът защо да стои отворен ако посещението е забранено? 2) Ако утре 100 души влезем в бар има ли задължение за управителя да ни спре и ако не ни спре има ли санкция? За управителят или за юридическото лице е санкцията? 3) На всеки един от посетителите ли ще се налагат санкции и понеже ме мързи да търся – някой може ли да ме светне каква е санкцията ако утре ме намерят в някой бар на кирка?

льольо
льольо
09 юли 2020 15:45
Гост

Добре де .. виждам, че някой ми е праснал минус, но в заповедта в т. 5 буквално пише следното: „Не се разрешават посещенията в дискотеки, пиано-бар, нощен бар, нощни клубове и други подобни нощни заведения за развлечение на закрито.“ Къде тук пише, че въпросните заведения е забранено да работят – т.е да са „отворени“. Пише, че е забранено да се посещават, но не пише, че са длъжни да са затворени. Ако аз и трима приятели решим да посетим отворен нощен бар утре в 23:00 ч. персоналът длъжен ли е да ни спре? Заповедта ми забранява на мен да го посещавам,… Покажи целия коментар »

Мирела
Мирела
09 юли 2020 19:35
Гост

Същото си го помислих и аз!

Хигиенист
Хигиенист
09 юли 2020 12:56
Гост

Ясно! Боко се о..а, а Ананиев сега бърше. Пълен цирк и прах в очите на хората.

Д Вл
Д Вл
09 юли 2020 12:52
Гост

Защо никой не говори в проценти, а в брой заразени. Реално процентът на заразените днес и процентът на заразените от предходните дни е еднакъв. Само отвличат вниманието на хората от други нашумяли и неудобни теми и ни затваря, за да ни ограничи и смачка!

Анонимен
Анонимен
09 юли 2020 14:02
Гост

Не си прав за процента.
Болниците не работят с проценти, а с БРОЙ ЗАРАЗЕНИ

Анонимен
Анонимен
09 юли 2020 12:36
Гост

След дъжд качулка – мерки, след като провалиха туристическия сезон в България и след като излизането на българи зад граница стана проблематично. Чест прави на Лекс, че писа много за липсата на адекватни мерки, но управляващите си настояваха на своето – както се оказа напълно погрешно. Няма ли поне тези от щаба да имат достойноство и да подадат оставки или по жалък начин си пазят топлите постове?

Чукча
Чукча
09 юли 2020 13:38
Гост

Щаба нямат особена вина според мен. БОко не ги слуша изобщо. Мутафчийски е низвергнат.

Анонимен
Анонимен
09 юли 2020 15:02
Гост

Ами като не ги слуша, са подадат оставки, ако имат достойнство

Коко-Роко
Коко-Роко
09 юли 2020 12:32
Гост

А вдругиден има конкурс за младши гешефтари, там дали ще са по 30 човека в зала?

The grey knight
The grey knight
09 юли 2020 12:31
Гост

Интересно какво правим с изпита за младши прокурори в събота?

Спиро
Спиро
09 юли 2020 12:16
Гост

Ужас. И сега к’во праим? Пак ще си висим по къщите или градинките.

Дима
Дима
09 юли 2020 12:17
Гост

А по-добре ли е да виснеш в болница?

Иванов
Иванов
09 юли 2020 12:15
Гост

Плачевно е. Пак растат случайте, а е лято. Какво правим ако е зима ?

Bobi M
Bobi M
09 юли 2020 12:15
Гост

Е то ще стане зима

Drob4ev
Drob4ev
09 юли 2020 12:16
Гост

Е бате к’во може да стане… еми ще си седим дома под ключ и това е. И може и с декларация да трябва да се излиза и няма да имаме никакви забавления така месеци наред. От Ноември до Април…

Мики
Мики
09 юли 2020 12:15
Гост

Е, как ги изчислиха тези 30 души? Нали все пак има значение колко е голямо помещението?

Математик
Математик
09 юли 2020 12:15
Гост

Питай Ананиев.

Todorina
Todorina
09 юли 2020 12:14
Гост

Не виждам друг шанс да е оправим освен пак да ни върнат стари мерки. Релано никой не спазва нищо.

Фердинанд
Фердинанд
09 юли 2020 12:14
Гост

Ми те старците в рейса дето седят с маска, като лигавник? Какво ги правим? Не искат да носят и това си е бе.

Walerian
Walerian
09 юли 2020 12:14
Гост

Да, еми това е нормална реакция при положение, че в България има правила и те са разписани и са същите, като тези в Германия и Англия, НО няма кой да следи за спазването им. И понеже е по-лесно да не се следи се реши да се затвори всичко. Очаквано е де

льольо
льольо
09 юли 2020 13:12
Гост

Прочети заповедта – нищо не затварят. Забраняват ти да посещаваш определени места, но не забранвяват на местата да работят. И сега идва въпросът – същите тия, които трябва да контролират маските (виждаме как се справят) те вероятно ще контролират баровете .. вероятно със същия успех. За едно „наши“ барове примерно няма да има проверки и клиентите ше си влизат (въпреки, че им е забранено), за други барове (не наши) ще има яко проверки и ще жулят глоби и посетителите сами ще спрат да ги посещават. Това ест. е примерен сценарий ..

Фен
Фен
09 юли 2020 12:13
Гост

Е, стадион без публика за какво ни е?

LSSAH
LSSAH
09 юли 2020 13:55
Гост

НЕ ИСКАМЕ ПОЛИЦИЯ, НЕ ИСКАМЕ КОРДОН, А ИСКАМЕ НАСИЛИЕ И ЛЕВСКИ ШАМПИОН!

Анонимен
Анонимен
09 юли 2020 12:13
Гост

Късно, твърде късно.

Стаматова
Стаматова
09 юли 2020 12:13
Гост

Аз не мисля, че стадионите бяха пробелмни…

Страхил
Страхил
09 юли 2020 12:12
Гост

Затварят, защото се изхвърлиха като….( айде, че ще ме изтрият), обаче нямат ресурси за да контролират спазвандето на мерките.

Чукча
Чукча
09 юли 2020 13:41
Гост

Ресурс има много.
Той е МВР! !!!
НЕСПАЗВАНЕТО на мерките е и престъпление , поне формално. Не само карантината! Казано е ясно в Нк

Зоя
Зоя
09 юли 2020 12:12
Гост

Bezumie. Искаме свобода и свободи и права и въздух. НЕ може само да работим и да не правим нищо за да се забавляваме.

Bobi M
Bobi M
09 юли 2020 12:12
Гост

А ти тъпа ли си ?

Bobi M
Bobi M
09 юли 2020 12:11
Гост

Бе време.

Зоя
Зоя
09 юли 2020 12:12
Гост

Да, бе време когато живеехме свободни. Сега ще живеем, като част от стадо

Рени
Рени
09 юли 2020 12:11
Гост

Егати кефа!