До 30 ноември всички административни органи да регистрират свои профили в Системата за сигурно електронно връчване (влез в нея тук) на Държавната агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ), реши днес правителството.

„По този начин се предоставя технологична възможност за взаимодействие на гражданите, на бизнеса и на администрацията по електронен път, както и за заявяване и доставка на електронни административни услуги и изпращане и получаване на електронни документи към и от администрациите“, обясняват от кабинета.

Освен регистрация в системата, в същия срок всички структури трябва да разработят вътрешни правила и процедури за приемане и изпращане на документи и съобщения по електронен път.

Системата за е-Връчване е част от електронното управление и позволява изпращане и получаване, както и съхраняване на електронни документи и съобщения между публични органи, физически и юридически лица. „Комуникацията чрез системата замества класическия метод за доставка на писма и е в съответствие с Регламент (ЕС) № 910/2014 и със Закона за електронното управление“, изтъкват от кабинета.

Системата за е-връчване поддържа възможност за получаване на известия по електронна поща и чрез SMS за изпратени и връчени документи. Достъпът до нея се осъществява след еднократна регистрация чрез квалифициран електронен подпис и ПИК на Националния осигурителен институт.

Чрез системата за е-Връчване се предоставя и т. нар. електронна препоръчана поща. Тя е безплатна за гражданите и за бизнеса.

5
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
29 октомври 2018 0:29
Гост

Какво „електронно връчване“, луди ли сте? Колко граждани има PS и могат да боравят с него? А администрацията ще си измива ръцете с „уведомени сте по електронен път“ !!!!!!!!!! Следва да се има предвид и, че почват да текат срокове!!!! Има резон администрацията да приема документи по електронен път, но администрацията да връчва документи по електронен път …

Някой
Някой
24 октомври 2018 13:59
Гост

Хубава работа, но да не се окаже и българска…

Минувач
Минувач
24 октомври 2018 13:55
Гост

Малко кратък ми се вижда този срок, имайки в предвид количеството на заявките. Да не стане като със сайта на ТР.

Анонимен
Анонимен
24 октомври 2018 13:31
Гост

Това е много добра възможност за предоставяне на възможност за взаимодействие на гражданите, на бизнеса и на администрацията по електронен път.

5-ко
5-ко
24 октомври 2018 13:32
Гост

Така е. Спестява се много време и бюрокращина.