Бивши шефове на АПИ отиват на съд заради лошия път край Своге, на който загинаха 20 души
Бившите шефове на aгенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Светослав Глосов и Дончо Атанасов ще бъдат съдени за престъпление по служба, защото не са предприели мерки за ремонт на пътя край Своге, където преди две години катастрофира автобус и загинаха 20 души.
От прокуратурата съобщиха, че са внесели в съда обвинителния акт срещу Глосов и Атанасов, след като продължилото около година и половина разследване срещу тях е приключило.
Обвинението на Глосов е за извършено престъпление по служба чрез бездействие от март до юни 2018 г., защото не е свикал извънредно заседание на Управителния съвет на АПИ, на което да докладва отказа на фирмата „Трейс Своге“ да извърши пълна подмяна на асфалтовото покритие на пътя. Освен това не е възложил на Института по пътища и мостове експертиза, обследване и оценка на състоянието на участъка, за да се разбере дали е безопасен. Мерките трябвало да бъдат предприети, след като и шефът на полицията в Своге изпратил писмо в АПИ с искане за незабавни мерки за обезопасяване на пътя.
От съобщението на прокуратурата става ясно, че доклад от Института по пътища и мостове все пак е бил изготвен и обвинението на Дончо Атанасов е, че през юли и август 2018 г. не е свикал извънредно заседание на АПИ след запознаване с доклада. Според обвинението на такова заседание е трябвало да се вземе решение за спешен ремонт на пътя с подмяна на износващия пласт, за който било установено, че е в незадоволително състояние по отношение на грапавостта и съпротивлението на хлъзгане.
Двамата са обвинени още, че са целели да набавят облага от над 60 000 евро за фирмата „Трейс Своге“, която трябвало да извърши ремонта за своя сметка.
„В резултат на действията на обвиняемите Глосов и Атанасов настъпили значителни вредни последици за водачите на моторни превозни средства, ползващи участък от път II-16 „Своге – Нови Искър“, изразяващи се в поставянето им в опасност от реализиране на пътнотранспортно произшествие. Именно на този участък на 25.08.2018 г. е било предизвикано тежко пътно-транспортно произшествие с автобус, отнело живота на 20 лица, а на десет били причинени телесни повреди“, посочват от прокуратурата.
За катастрофата пък бяха обвинени шофьорът на автобуса Григор Григоров и още шестима души от екипа, отговорен за пътя край Своге. Сред тях бяха изпълнителният директор на „Трейс Своге“ Бисер Иванов, служителите на фирмата С. Трифонов и И. Иванов, както и и С. Попниколова от АПИ. Те бяха обвинени за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лице и на телесни повреди на други при катастрофата, извършено при независимо съпричиняване заедно с шофьора.
18
Коментирайте
Невинни са. И да са искали да направят нещо, как да пипнат герберастката фирма?
Ще си говорим когато видя присъдите.
Каквито и да са, това няма да върне хората.
Само АПИ са виновни така ли/ А няма никакви последици за ТРЕЙС? Егати държавата.
Видя се коя фирма е близка до Бойко Борисов. Да видим ще има ли осъдени.
А, той има много такива близки до него.
И какво то това? ТРЕЙС спряха да функционират ли? Не. НЕ им дреме. Строят си, получават си парите и шапка на тояга. А иначе строителна фирма Артекс се ползвала с протекции. Какви протекции бе драги. По-големи протекции от тия на ТРЕЙС няма
Не от днес и от вчера ставаме свидетели на занемарено качество и стандарти при направата на пътища у нас. Само привидно настилката е равна и хубава, както е в Европа. Обаче отдолу няма никакво покритие и следователно пътя става на вили и могили. А това да не обезопасиш път не знам какво е.
Те дори не ремонтират изцяло, а само правят кръпки.
Само искам да спомена това, че трябва да си направите изводите коя фирма е на управляващите и коя не е. Защото ми продъниха ушите да слушам как Артекс била фирма на управляващите, обаче тя освен да продава имоти друго не прави. Не поема обществени поръчки. А в същото време ТРЕЙС и няколко други фирмички не спират да точат Евро и държавни пари и видимо не си вършат работата. Ама ТРЕЙС, ДжиПи и ГлавБулгар няма кой да ги пипне заради приближените връзки с Бойко Борисов!
Ами да. Нали те строят безценните магистрали на Борисов, където на една от тях ограничението е 90 км. в час и това е защото има вълни, като в морето!
„Една от тях“ създава впечатление, че има и други магистрали. „Тракия“ е единствената функционираща магистрала (ако изобщо може да се нарече магистрала един двулентов път, на който повече от 10% от дължината е с ограничение 90км/ч). Всички останали зародиши на „магистрали“ не достигат крайната си точка и са абсолютно безпредметни. Някои от тях си съществуват така вече 30 години, въпреки финансирането от ЕС в милиарди.
Аз мисля, че началниците на фирмата ТРЕЙС трябва да си понесат последиците и да понесат наказателна отговорност. Не може да ОТКАЖАТ да направят нещо, при положение, че то застрашава човешки животи!
ТРЕЙС по едно време даже знам, че строяха магисралите в Сърбия. Големи са. Но това е безсрамно бездействие!
Тия че са виновни са виновни, но мисля, че и фирмата строител е виновна
А от ТРЕЙС някой?
В сянка останаха като че ли.
Вие пък как знаете фирмите на кого за близки? Като знаете, отидете в прокуратурата и докладвайте. Имам друго предположение: мафията приписва на политиците близост с нейните фирми, но при смяна във властта положението остава същото: пак тя държи всичко.