Агенцията по вписванията с шест нови електронни услуги
Шест нови електронни услуги, предоставяни от службите по вписванията, вече са достъпни чрез единния портал на Агенцията по вписванията (https://portal.registryagency.bg), обявиха от ведомството.
И заявиха, че с това се финализира проектът за надграждане на Имотния регистър.
„Новите електронни услуги значително ще облекчат потребителите на услугите на службите по вписвания към АВ. Стартирането им беше обвързано с приемането на необходимите нормативни промени и когато то стана факт, което по време съвпадна и с предсрочно приключилата тази година инвентаризация, Агенция по вписванията своевременно презентира електронните услуги“, обясни изпълнителният директор на агенцията Габриела Козарева.
Както „Лекс“ писа, в началото на годината в Държавен вестник излязоха промените в Правилника за вписванията, който урежда възможност за електронно заявяване на искане за издаване на удостоверение за тежести или незаверен препис от нотариален акт.
Новите услуги са:
- Издаване на заверен препис от вписан акт
- Издаване на незаверен препис от вписан акт
- Издаване на удостоверение за лице
- Издаване на удостоверение за имот
- Издаване на удостоверение за лице за определен период
- Издаване на удостоверение за имот за определен период
Всички те могат да бъдат заявени на единния портал. За целта ползвателите трябва да имат регистрация в портала, електронен подпис (КЕП), попълнена форма в сайта, в зависимост от исканата услуга и заплатена държавна такса през системата на Epay.
Незавереният препис от акт потребителите могат да достъпят електронно, в меню „Моите заявления“ в единния портал на агенцията. Завереният препис може да се заяви електронно, но се получава само на място в службата по вписвания по местонахождение на имота. На портала може да се направи справка дали исканата справка е готова за получаване.
Заявленията за издаване на удостоверения за лице и имот, както и за определен период също ще може да се подават изцяло електронно, а потребителите ще посочват как искат да получат готовото удостоверение – електронно в портала или на място в служба по вписвания.
22
Коментирайте
Е, какъв е смисълът да подавам заявление онлайн, а да ходя да си взимам документа на място?
Няма да висиш два пъти по опашки.
Чакай сега, нашата администрация не гарантира “смисъл“ 🙂 тя гарантира “електронна услуга“. За “смисъл“ се обърни в Германия, Швеция, и т.н. По нашите ширини смисъла е дефицитен.
И как по-точно да ви изпратят заверен препис на документ онлайн? И как ще го изполвате например пред нотариус? Пишете, колкото да ме заспите!!! Знаете ли какво означава заверен препис на нотариален акт например?
Е как ще ти издадат електронен препис от някакъв нотариален акт от 1974 г. например, след като нищо от архивата на старата Служба по вписванията /преди Нотариат/ не е сканирано и дигитализирано. Само говорят и лъжат, че правят някакво електронно правосъдие и услуги, каквито реално няма. чиста проба пи ар на некадърниците от МП и тва е.
Все пак успяха с надграждането на Имотния регистър. Браво!
Услугата я има, ама не можеш да подадеш заявление. Т.е. не работи.
Така излиза в крайна сметка.
таксите се плащат през ипей , а комисионните ?
защо не се плаща с внесен депозит предварително ?
Ще се радваме на това. Супер.
Модернизация му е майката и дигитализиране на много от услугите. Така, че да се случват дори без да има нужда от касиер.
Похвално. Браво. Там се работи качествено
Да, не е като в някоя община
Супер. Поздравления. Ще се възползвам
Абе да ви кажа смятам, че това ще е наистина от полза. Браво.
Браво. Влизаме леко, но сигурно в 21ви век.
Не ми се вярва да се направи нещо, което да облекчи потребителите.
Защо не вярвате? Нима не можеш вече да си смениш личния лекар през сайта на НЗОК? Нима трябва да ходиш за всяко нещо на крак. Модернизираме се. Не е толкова зле положението.
Ами да има още места, където трябва да идеш за една тъпня, примерно в община на крак за да ти извадят едно тъпо листче на мазен принтер.
Бюрокрацията в действие.
Току-що пробвах да го сменя и не стана. Подписването с КЕП-а не сработи
Новата услуга (една от шестте) – заявяване на заверен препис от вписан акт не работи: след подписване с КЕП вече един час „услугата“ чака потвърждение (вижте screenshot-a по-долу).