Агенцията по вписванията търси фирма за поддръжка на информационните си системи
Кандидатите трябва да има удостоверение за сигурност от ДАНС и екип от поне 12 висококвалифицирани експерти
Агенцията по вписванията търси фирма за поддръжка на системите си. Очаква се тези дни да бъде открита процедура по Закона за обществените поръчки за избор на компания, която да извършва системно, комуникационно и програмно осигуряване на системите за управление на базата данни на агенцията. Прогнозната стойност на поръчката за една година е до 429 500 лв. без ДДС. Предвижда се договорът да се сключи за две години.
Поводът да бъде открита процедура по ЗОП е изтичащият на 3 май договор с „Лирекс БГ“. Той е сключен през 2018 г. за срок от една година и на стойност 98 640 лева без ДДС.
Предмет на новата обществена поръчка ще е: „Абонаментна поддръжка на системно, комуникационно и СУБД (система за управление на база данни) програмно осигуряване с наблюдение и управление на информационната и комуникационната инфраструктура (ИКИ) на Агенцията по вписванията“. Както преди, така и сега обществената поръчка ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 6 от ЗОП или чрез директно възлагане в област отбрана и сигурност, съобщават от АВ.
Според техническата спецификация, изпълнителят „трябва да извърши висококвалифицирани дейности за постигане на ниски нива на информационни рискове, да ги поддържа регулярно, а освен това трябва да бъде гарантирана поверителността, цялостността и наличността на трансферираната, обработваната и съхранявана информация в информационно–комуникационната инфраструктура на Агенцията“.
Според предмета на договора, всички участници в процедурата трябва да притежават актуално удостоверение за сигурност, издадено от Държавната агенция „Национална сигурност“ (ДАНС).
За първи път от 10 години насам, Агенцията по вписванията поставя условие пред фирмите да разполагат с екип от 12 висококвалифицирани експерти с различни технологични компетентности, които ще бъдат ангажирани с поддръжката на системите и които да реагират в случай на инциденти, свързани със сигурността. Двама от тях трябва да бъдат на разположение на място. До момента Агенцията е имала изисквания за общо 4-ма специалисти, които да обслужват системите като не е имало условие на място да има експерти.
През лятото на миналата година се срина Търговският регистър и 17 дни нямаше достъп до него. Възстановяването на данните стана много бавно, а заради блокирането на работата на регистъра правителството реши да „качи“ бекъп на данните от него в специален защитен облак.
„Стратегическа цел в управлението на Агенцията е гарантирането на сигурността на базите данни. Горчивият опит на институцията показа, че е необходима по-сериозна инвестиция както на средства, така и във висококвалифицирани експерти, които да следят в детайли процесите“, така изпълнителният директор на АВ Габриела Козарева обосновава по-високата стойност на поръчката.
Предстои Агенцията по вписванията да изпрати покани за участие в конкурса до компании, отговарящи на нормативните изисквания за изпълнение на дейности в област отбрана и сигурност.
Планирано е изборът на изпълнител да бъде избран до края на април. Компаниите, чиито технически предложения отговарят на изискванията, ще бъдат класирани по критерия „най-ниска цена“, уточняват от АВ.
5
Коментирайте
Срокът за избор на изпълнител е много кратък, освен това удостоверението от ДАНС отнема много повече време, т.е. очевидно фирмата вече е избрана или най-малкото имат шортлиста от 2-3 фирми. Звучи като „Информационно обслужване“ да поемат и Агенцията по вписванията.
Много сериозна сума са отделили тази година.
И работата е доста сериозна. А и при тези изисквания, които са поставили.
Не знаех, че колегите от „Лирекс“ са се занимавали с поддръжката. Те по принцип са изключително коректни и висококвалифицирани. Явно проблемът около срива на системата им е бил много сериозен.
Последните събития показват, че това е най-важната обществена поръчка в страната! Целият бизнес зависи от нея!