Чудесно е да се карат велосипеди, но не и по начина, по който става в София
Липсва правна регулация и е истинско чудо, че още няма загинали деца в парковете в големите градове
Не е за вярване, че досега в Южния парк има само няколко сериозни инцидента при сблъсъци между велосипедисти и пешеходци. Там е пълно не само с пешеходци, но и с много колоездачи, включително и деца. Всички се движат заедно по едни и същи алеи. Вече никой не може спокойно да се разхожда, защото непрекъснато трябва да се озърта за колела и да пази децата си. А нали затова отиваме в парка – да се разходим на спокойствие. Не бих казала, че и на велосипедистите им е по-спокойно от на пешеходците.
За да не откриваме топлата вода – нека да погледнем големите паркове по света – почти навсякъде в цивилизованите страни правната регулация е такава, че не е разрешено за велосипедисти да карат на местата, където се разхождат пешеходци. А където е разрешено – пешеходците са с предимство, т.е. велосипедистите трябва да пазят пешеходците. Парковете са направени така, че да има обособени зони за велосипедисти, като е осигурен специален достъп на разхождащите се до пешеходните зони. В някои големи паркове, като Централ парк в Ню Йорк, на определени места има очертани велосипедни алеи до пешеходните. Но това е само в свързващите отделните части на парка широки алеи.
Едно от най-опасните неща в Южния парк е, че по стръмната му източна страна често се спускат велосипедисти с планински колела и в долната му част пресичат алеите с голяма скорост. Понякога на алеята има човек, който пази, понякога – не. Това просто трябва изрично да се забрани и полицията да задържи няколко от нарушителите. Подобни изпълнения се правят на много от възвишенията в парковете в цялата страна.
Без преработка на алеите на софийските паркове и на тези в големите градове, проблемите не могат да се решат. И това трябва да започне и не струва кой знае колко пари. На първо време следва да се отделят няколко алеи само за пешеходци. А там, където има смесено движение на пешеходци и велосипедисти, следва да се установи правилото, че пешеходците са с предимство и при сблъсък е виновен велосипедистът. Който управлява превозно средство, носи по-голяма отговорност навсякъде по света. Аз също съм запалена велосипедистка, но трябва да има правила.
В много от парковете парцелите са все още частна собственост и общините не предприемат мерки да предложат други за замяна. При тази ситуация, местните власти не могат да правят алеи и други подобрения. Чисто формално, собствениците имат право да оградят собствеността си и да построят съоръжения за спорт и развлечения. Само гледайте, ако някой наистина започне да го прави и съдът му го разреши, въпреки общината – както е по закон.
Към това да добавим, че само в определени зони на парковете се допускат кучета. На някои места в САЩ например, ако не прибереш изпражненията на кучето си, се разделяш с 500 долара, а ако те хванат втори път, в много държави, ще престоиш няколко дни в затвора или ще чистиш паркове и по-специално тоалетните им. В софийските паркове подобен контрол няма. А инцидентите между кучета и хора не са изключение.
Поради намаляващите зелени площи в столицата и непрекъснатото презастрояване, без да се мисли за зоните за почивка и за пътната инфраструктура, Южният парк се задръства с все повече хора и в празничните дни там движението е по-голямо отколкото на бул. „Витоша“ в пешеходната му част. Сега, като построят няколко небостъргача в близост до парка, ситуацията ще стане съвсем отчайваща. Там ще се изсипят още повече хора, а задръстванията по бул. „Черни връх“ ще станат непреодолими. Понятието „междублоково пространство“ отдавна беше унищожено в квартали като „Лозенец“ от жадни за пари хора и некадърни „архитекти“, които мислят само за джоба си. А хората робски мълчат.
Някои от улиците около Южния парк също все още са частна собственост и не са отчуждени. И не само там е така.
На отделни главни улици има зелена зона, а в околните по-малки преки няма, което задръства улиците около Южния парк и други паркове и градинки с коли и пречи на движението. И така е на много места в София – кога общината ще разбере, че като се прави зелена или синя зона, тя трябва да обхваща всички улици в дадения обособен район.
Не е ли крайно време най-после да започне изграждането на подземните паркинги за автомобили. Минаха повече от 15 години, откакто тази идея започна, уж, да се реализира.
Чудесно е да има повече колоездачи в един град. Дай боже, един ден да станем като Амстердам и Копенхаген, където велосипедите са повече от колите и където автомобилите не бълват облаци дим, което в София и другите големи градове всъщност представлява перманентна химическа атака с отровен газ на колоездачите и пешеходците, а и на всички жители, разбира се. Но едновременно с това правилата трябва да важат за всички, включително и за колоездачите. Полицията на практика не осъществява ефективен контрол върху велосипедистите – те карат в насрещното платно, движат се по забранени за колоездене пешеходни зони, пресичат без да слизат от колелата пешеходни пътеки, без да имат това право, защото те са пътни превозни средства. Много колоездачи се движат по тротоарите, което също е забранено. Други се движат в насрещното движение на обозначени за обратно движение велоалеи.
Нарисуваните по тротоарите велоалеи са източник на непрекъснати, засега леки, инциденти между пешеходци и велосипедисти. Частта от тротоара за пешеходци е толкова тясна, че често даже двама души не могат да се движат един до друг. Така нарисуваните по тротоарите велоалеи са за отбиване на номера и по-точно за отчитане на дейност. Да, София има тесни улици, като те са заети основно от паркирани коли. Ами не е ли крайно време да се изисква всички нови сгради да имат по две подземни и достатъчно широки за съвременните коли паркоместа? Не е ли време при влизане в центъра на града автоматично да се начислява такса за коли? Да живееш в голям град винаги е по-скъпо. Особено за притежателите на коли. Въпреки много по-високите им доходи, само 20% от гражданите на Ню Йорк притежават собствени коли. Навсякъде по света в големите градове колите отстъпват на метрото, колоездачите и пешеходците. Който иска да се ползва от лукса да кара своя кола , трябва да може да си го позволи, като работи повече, за да е автомобилът му достатъчно нов и да не трови гражданите, както и за да може да си плаща таксите за движение в централната част и за паркиране. Само късогледите си мислят, че като не въвеждат правила и необходими ограничения, гражданите ще са доволни. Невъвеждането на установените в света правила води до все по-голям безпорядък, от което жителите на София не са и няма как да бъдат удовлетворени. Отдавна мина времето, когато гражданите не разбираха, че само при наличието на общопризнатите по света правила ще живеят по-добре. Всъщност май затова е измислено и правото.
Не казвам, че Столичната община и местните власти в другите големи градове не полагат усилия. Но е нужно много повече.
51
Коментирайте
Чудесно е да се карат велосипеди, но не и по начина, по който става в София.“ Липсата на достатъчно велоалеи, небрежно паркирани автомобили и непълно спазване на правилата правят колоезденето в столицата опасно. Въпреки усилията за подобрения, безопасността на велосипедистите все още е проблем. За полезни съвети и информация относно безопасността на пътя, https://driver.pk/ предлага полезни ресурси.
Payday Loans eLoanWarehouse provides personal loans of up to $3000 in your account with quick approval, no credit check, and easy online application.
I just wanted to express my sincere thanks for your wonderful content.
Your eloquent and thought-provoking insights always inspire and resonate with me.
Keep up the great work – I eagerly await your next piece! By the way, I would be very happy if you get a chance to check out my page!
Professional steel foreign trader, lowest price, highest quality!
Very nice and interesting article thanks for sharing such a informative article for us. In the realm of instant messaging, WhatsApp reigns supreme as one of the most widely used apps globally. However, for users seeking more features and customization options than what the official app offers, modified versions of WhatsApp, commonly known as „mods,“ have gained significant popularity. Among these, MB WhatsApp stands out. In this article, we delve into what MB WhatsApp is, its features, and the implications of using such a modded version.
very nice post you wrote, I read it regularly on the other hand your images are telling the whole post story if you want to
resize image to 20kb try it!
The redactle game offers hours of fruity fun for puzzle enthusiasts as well as casual gamers searching for some light entertainment.
Engage with the dynamic features of the www XNXubd VPN Browser APK Com Latest version, making headlines for its polished design, captivating graphics, and an abundance of customization choices. Opt for The XNXubd VPN to redefine your browsing adventure on Android, iOS, and PC, promising a more sophisticated and personalized online experience. Immerse yourself in seamless streaming, rediscovering the pleasure of your favorite Chrome videos and movies.
The Investment Inflation Calculator is a valuable financial tool for assessing the impact of inflation on investment returns, helping investors understand the real purchasing power of their investments over time. This user-friendly calculator aids in making informed investment decisions by factoring in inflation rates and providing insights into the actual value of returns adjusted for inflation.
https://calculatoruniverse.com/investment-inflation-calculator/
Individuals can check their SRD SASSA Status by visiting the official SASSA website or contacting the SASSA helpline. The status provides information about the approval or rejection of the social relief grant application, indicating whether the applicant qualifies for financial assistance during times of distress. It’s important for applicants to regularly check their status to stay informed about the progress of their application.
keep us sharing such news on latest atualizado watsappp so that we can aware
keep us sharing such news on latest href=“https://whatsmb.com/pt/“>atualizado whatsapp, so that we can aware
i think everyone should join that new webiste please add section of news from one of the best gaming siteAPK getting over it
Despite the fact that it took me some time to read through all of the comments, I found the article to be quite intriguing. It was quite valuable to me, and I’m sure to everyone else here quordle!
Another example is riding a bike, which is a skill or a learned pattern of action referred to by neurologists as „procedural memory,“ more formally known as „muscle memory.“ This is a type of long-term, unconscious memory in which a person may recall information without having to consciously recall it.
https://cyclav-physot-blarr.yolasite.com/
With a simple Banks Near Me
not complicated unlike other gambling with many different agreements.
Едно от най-опасните неща в Южния парк е, че по стръмната му източна страна често се спускат велосипедисти с планински колела и в долната му част пресичат алеите с голяма скорост.
https://www.tellthebell.page/
Понрави ми се, че това е първата статия, в която нещата се разглеждат в тяхната взаимовръзка – колоездачи, пешеходци, коли, паркиране, липса на паркоместа, липса на инфраструктура, липса на правила. Ами естествено, че няма да има място за колела, когато улиците са заети от паркирали коли, вкл. и на тротоарите. Липсата на правила в парковете създава несигурност. Не е въпросът само в многобройните неголеми травми. Проблемът е, че вместо да се отпуснеш в парка, трябва да си непрекъснато нащрек.
По-некадърно написана статия не съм виждал, а новините само ги чета, не гледам новинарски емисии. Много разпокъсано, много теми наедно и нищо стойностно написано – само как на госпожата/госпожицата (май) ѝ се струва как трябва да се получават нещата… до края на четвъртия абзац.
Закони не се пишат по вътрешни подбуди и хвърляне на боб, моме!
Да… Аре да забраним на лапетата да скачат с колела в парка, много по-добре е да се тъпчат подрастващите с наркотици!
Да си скачат в парка, ама трябва да се обезопаси мястото, където пресичат алеите. Защото ако някой с голяма скорост блъсне дете – хеле пък Вашето – пак ли така ще казвате. Познат от ортопедията в Пирогов ми каза, че всяка година само при тях имат над 10 деца със счупвания от колоездене и скейборд само от Южния парк. Разковничето е да да се обезопасят нещата и да има правила, а не да не се карат колела. Между другото във възвишенията на Южния парк и във входовете на старите бункери се взема най-много друга – който не вярва да се… Покажи целия коментар »
Преди два дни докато чаках автобуса на спирката, в мен се блъсна дете на около 5 год. с което ми причини сериозен психологически дискомфорт, оттогава имам страхова невроза към майки с деца, която лекувам с много течности(бира предимно) и си седя по цял ден в къщи пред телевизора! Много моля полицията да си влезе в ролята и да глобява майките които не държат на къса каишка децата си! И най-добре изобщо да се забрани движението на деца под 25 год. по тротоарите!
Глупак с претенции за остроумие!
Кажете, моля и за велоалеята на Панчарево, която никой не я спазва. Пълна безмислица е тая тема. Стана един инцидент и почнахте да си упражнявате малоумщината по сайтовете. А че всеки ден стават катастрофи и умират хора няма значение, нали?!? Важното е да се забранят колелетата, които са най-полезният и бърз начин за придвижване в София, а и не само тук?!?!? Селяните тръгнали да разсъждават…
Нещо не схванах кой иска да се забраняват колелетата? Като четох – предлагаше се да се направят специални и реални велоалеи и в парковете и по улиците, а не да се отбива номера. А спазването на правилата важи за всички – и за тези с колела, и за пешеходците, и за мотористите и за шофьорите. Само „селяните“ искат да си маат без правила по нивата. Ама големите градове не са ниви.
Той кола без книжка карал те щели да забранят ба велосипедистите да карат в парка. Такива като него не се интересуват от малоумните ви забрани. От цялата глупост само съвестните и отговорните велосипедисти ше пострадат.
Никакви колелета, само коли бензин и нафта. Пиян шофер – хубаво, пиян колоездач – лошо. Всички само на коли, колкото по дръти, толкова по – добре и по – европейско.
Съгласен съм. СО се е погрижила, като увеличи цената на билета, като начерта безумни велоленти … Мръсна София, харесва ми. Миризма на изгорели газове, джипове и леки коли паркирани по градинки. Разкошна гледка, не ни я отнемайте!
Много ми харесват примерите с другите държави. Харесва ми за САЩ и американците, за Германия и немците, за Холандия и холандците и т.н. и т.н. Само че в България живея българи, а българите като цяло обичат да си чешат езиците повече отколкото да действат. Не ме разбирайте погрешно не че нямаме читави хора, просто имаме повече идиоти от допустимото, а всички знаем че когато идиотите са превиши многократно допустимия максимум нищо читаво няма да излезне накрая. Браво та така в Америка американците, в Швейцария швейцарците и т.н и т.н.
Да стане като в Торонто, Канада, е малко трудно и щ е стане след време, както и с прилагането на ЗУЕС, въпреки арх. Павел Попов
Това, което в България няма е гражданско общество което да спре презастрояванео.
Да се забрани движението на МПС-та / вкл.и на служебни/ в центъра на София и тогава ще има място за всички!
Дайте да пратим полиция на тия колоездачи. Тези рецидивисти опропастяват държавата ни и само като биват задържани от полицията ще се спрат инцидентите. Следващия път като видите някой да кара там направо го бийте, за да станете герои! Това е най- смислената статия, която съм чел през живота си. Моля се искрено чрез засилена акция на полицията велопрестъпниците да бъдат изловени или избити до крак.
Като има необезопасени велоалеи за отбиване на номера и без полицията колоездачите ще дадат фира. Като има паркирали коли навсякъде – и по велоалеите и по тротоарите – как да се кара безопасно. Трябва да има правила, които да се спазват – елементарна нещо за всяка читава държава. Нека има и реални велоалеи и в парковете.
Още един глупак!
Започнаха се грандиозните мерки заради единичен случай… Ако се сблъскат двама пешеходци ще забраним ли хората в парковете? Самата статия започва с факта, че проишествията с велосипеди са нищожно малко и продължава с грандиозни планове за забрани, правила и прочие на място, което трябва да е за почивка и развлечение. Не е ли малко преувеличено?!
Малките травми от сблъсъци са многобройни. Хайде сега – за едно счупено ребро ли сме – ще зарасне. А най-големият проблем е, че вече не можеш да се движиш спокойно в парка – непрекъснато се озърташ. Същото е и за колоездачите – и те това правят. Няма организация и всички страдат. Разделение на алеите – чак пък грандиозни правила – във всички държави ги има и никой не ги мисли за грандиозно нещо – ама тук – грандиозно. Всъщност едва ли някой мисли сериозно, че нещо ще се промени. На който му сгазят детето – той да му мисли –… Покажи целия коментар »
Благодаря за смислените отговори на малоумните дърдорковци! Жалко е, че ги казваш тук, а трябва да се чуят другаде. Определено ще има хора, на които не им изнася да се замислят за това и да се правят на нереализирани в цирка клоуни. Но доводите ти са сериозни и аз те подкрепям!
Не рзбрах само как темата – от блъснато дете от колоездач в парка, премина в паркинги и гаражи в центъра на София?
Струва ми се, че е резонно – задръстването на улиците от паркирани коли пречи на колездачите да се движат нормално. Пречи и на колите да се движат нормално. А колите паркират и върху тротоарите и пречат на пешеходците.
Получава се смяна на местата. Коли по тротоарите, пешеходци по платното, колоездачи където намерят. Органите, полови или полицейски, тръгват към най-безобидните със санкции. С какво колоездачите без звънец или светлоотразители е по-опасен от джигит преминаващ на червен светофар, паркиращ върху вело/пешеходна алея, тротоар и тревни площи? Я, всички пешаци се вдигнете срещу джигитите и гарантирам, че при сериозна работа от страна на милицията, няма да имате този необоснован страх от колоездачи.
В Италия има едно на пръв поглед странно правило – нямаш право да караш велосипед пил. Ако те хванат пил в кола, но не си направил катастрофа, наказанието е почти нищожно. Но за колоездачи, които карат пияни, няма прошка. Като се замислиш, това е много правилно. Защо да не се въведе и тук?
Кучета не може, велосипеди не може, тия паркове нали са за всички все пак!
Ми тогава да разрешат на мотори и коли също да се движат в парка – тия паркове нали са за всички.
В Южния парк няма как да се обособят алеи за пешеходци и алеи за колоездачи. Така няма да има достъп на пешеходците до пешеходните зони. Някои райони около парка нама да имат достъп до парка за пешеходци или колоездачи. Нежна е преработка на алеиге. Така е и в другите паркове.
Проблема с паркирането не е от вчера. Вече почти няма тротоари. Пешеходците ходят по улиците. Повече подземни гаражи са частично решение, защото София стана България. Тук живеят много хора от провинцията, които са с автомобили.
Защо в БГ трябва да стане инцидент, за да се вземат мерки?
Mеждублоковото пространство е унищожено в цяла София. Аз живея в такава кооперация. Вината е в тези от общината.
Трябва да има велоалеи, но далеч от местата, където играят децата.
Beyond practicality, the post radiates encouragement, instilling a sense of self-confidence in readers as they approach their challenges.
sassa status
Чудесно е да се карат велосипеди, но не и по начина, по който става в София. Градската инфраструктура често не е съобразена с нуждите на велосипедистите, което прави карането на колело не само неудобно, но и опасно. В този контекст, https://ssscontributiontable.org/ може да бъде полезен инструмент за анализ на разходите и ползите от подобрения в инфраструктурата за велосипедисти.