По закон до 31 март всички фирми, които не са развивали дейност през предходната година, трябва да подадат декларация за това в Агенцията по вписванията. Това е срокът, който изтича най-скоро след обявяването на извънредното положение.

Заради множество запитвания на читатели „Лекс“ напомня, че с все още необнародвания Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, този срок се удължава до 30 юни 2020 г.

В него се прие следното: През 2020 г. сроковете по чл. 38, ал. 1, т. 1, 2 и 3 от Закона за счетоводството се удължават до 30 септември 2020 г., а срокът по чл. 38, ал. 9, т. 2 от същия закон се удължава до 30 юни 2020 г.“.

Това означава, че тази година декларациите за липса на дейност ще се подават до 30 юни, а финансовите отчети до 30 септември.

Разпоредбата не беше върната за ново обсъждане с вето на президента, т.е. няма опасност да бъде преразгледана от депутатите.

Така с публикуването на закона в Държавен вестник, което се очаква да стане още утре, срокът ще бъде удължен.

25
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
24 март 2020 10:47
Гост

Би било полезно да се напомни, че считано от 01.01.2020 г. с изменението в чл. 38, ал. 9, т. 2 от Закона за счетоводството това обстоятелство се декларира еднократно за първия отчетен период, в който не е осъществявана дейност, т.е. ако миналата година е подадена декларация за липса на дейност, тази година не е нужно да се подава такава.

Румен
Румен
23 март 2020 14:49
Гост

Здравейте, може би тук не е мястото, но ако някой знае нека да отговори на следните въпроси:
1. Разбрах, че се удължава срока за подаване на данъчните декларации по чл.92 от ЗКПО, това означава ли че се удължава и срока за подаване на отчетите в статистиката, защото те са взаимно свързани?
2. Удължава ли се срока за подаване на отчета в КФН за задължените да подават дружества?
Благодарен ще съм ако някой има информация.

ВЪПРОС
ВЪПРОС
23 март 2020 14:24
Гост

Сроковете за подаване на декларации по ЗДДФЛ от гражданите, и за плащането на ДОД удължени ли са?

Анонимен
Анонимен
23 март 2020 14:28
Гост

Да.

въпрос
въпрос
23 март 2020 14:30
Гост

Благодаря,, къде го пише, все пак, и какви са сроковете, щото няма инфо никъде-нито в сайта на НАП, а новия закон не е излязъл.
Защо това не се разгласи, че почва струпването на граждани без ел. подпис,, нали е целта да не излизат точно сега.

Анонимен
Анонимен
23 март 2020 14:19
Гост

Между другото въобще защо ги държат тези фирми, след като нямат дейност. По-добре да ги затворят

Христо
Христо
23 март 2020 14:20
Гост

И за мен е непонятно. Днес фирма се открива съвсем лесно. Едно време беше голяма бюрокрация.

за да се избегне филмът на ""ликвидация на фирма"
за да се избегне филмът на ""ликвидация на фирма"
23 март 2020 14:28
Гост

Защото „затварянето“ на фирма е кошмарно тежка процедура. Дълго, сложно скъпо. Преминава се ЗАДЪЛЖИТЕЛНО през ликвидация. Което е абсурд. няма възможност да подадеш заявление, и да затвориш директно фирмата, дори и имущестото да е 2 лева, да няма дългове, кредити и вземания- пак се преминава през ликвидация. Я провери в ТЗ какъв ад е процедурата по ликвидация. Ликвидация на фирма е процедура сравнима по сложност с процедурата по несъстоятелност на фирма.

наблюдател
наблюдател
23 март 2020 18:08
Гост

И къде например в Европа няма ликвидация, а търговски субект се закрива с една декларация ???

до умникът по-горе
до умникът по-горе
24 март 2020 16:18
Гост

Дали дружеството няма дългове, кредити и вземания се установява именно в производството по ликвидация. Няма как и да бъде иначе, не знам Вие как си представяте, че е възможно да се случи, при еднакво защитени интереси на всички страни – дружество и негови възможни кредитори. Второ, производството по ликвидация е сравнително лесна процедура, явно Вие не сте юрист. Също така, не считам, че е скъпа услуга. За целта ще Ви е необходим адвокат, като не съществува адвокат на този свят, който би взел сума за тази услуга, от порядъка на 50-100 лв., които да ви се сторят евтина процедура. Не… Покажи целия коментар »

Димитринка
Димитринка
23 март 2020 14:09
Гост

Добре е, че няма опасност разпоредбата да бъде преразгледана от депутатите. Че те са непредвидими.

Кольо
Кольо
23 март 2020 14:17
Гост

Е, останало им е поне чувството за самосъхранение.

Пич
Пич
23 март 2020 13:39
Гост

А за декларациите за фалит? Извинявайте за черната шега, малко съм нервен.

Анонимен
Анонимен
23 март 2020 13:47
Гост

Въобще не ми е до шеги в това отношение. Нещата въобще не са розови.

Диего
Диего
23 март 2020 13:37
Гост

Обаче още има неадекватни – искат ми да отида лично да си подновя електронния подпис! А това е нещо, което може да се свърши точнп чрез електронен подпис.

Силва
Силва
23 март 2020 13:51
Гост

За подписите има резон, тъй като ако не е лично може да лесно да се създадат предпоставки за фалшификации. Обаче в интерес на истината в конкретния случай можеше да удължат срока и за тях.

Руменов
Руменов
23 март 2020 13:33
Гост

Дано всичко се размине, както каза генерала до 2-3 седмици да има пик и после спадане.

Станиславски
Станиславски
23 март 2020 13:31
Гост

Да ограничават още и още. Няма как иначе народа ни да се кротне. Няма как. Иначе промените са добри

Елвир Е
Елвир Е
23 март 2020 13:30
Гост

Хубаво е, че имаме време да реагираме. Нужно ни е. Нужно ни е

Дуспаренски
Дуспаренски
23 март 2020 13:30
Гост

Адекватно. Браво!

Ангелаков
Ангелаков
23 март 2020 13:29
Гост

Успешното решение на проблемите ни минава през принудителна изолация. Може да се плащат сметки и други и онлайн. А и младите да се сетят, че имат пенсионери баби, дядовци и родители и да им помагат

мр. Сузанов
мр. Сузанов
23 март 2020 13:28
Гост

Късмет на всички. Опитват се всячески да намалят щетите, защото надали може да бъдат предотвратени. Сега е време и ние да се мобилизираме и да си седим у дома. Не е кой знае какво усилие на фона на това, че хора преди нас на война са ходили. Мочтаели са да си седят у дома.

Виденов
Виденов
23 март 2020 13:27
Гост

Каквото и да говорят за мен мерките на правителството са адекватни. А ние адекватни ли сме ?

Киров
Киров
23 март 2020 13:32
Гост

НЕ! понеже ще има избори скоро и понеже без да е искал Борисов си направи голяма реклама с тоя вирус, освен нали даването на пари за стадиони…сега започнаха в разгара на кризата някакви елементи в социалните мрежи да пишат как няма вирус и Борисов краде евро пари. Не е за вярване. И това са и тролове на БСП. Те в парламента и да са единни за някой неща сега, то в мрежата си плащат да се плюят и да настройват хората. Но това е опасно във време на извънредно положение

Меринчев
Меринчев
23 март 2020 13:27
Гост

Чудесни новини. Аз трябва да подам и сега в цялата лудница не ми бе до това.