Съдебната система минава на екоавтомобили
Съдебната система минава на екоавтомобили. Това стана ясно на днешното заседание на Пленума на Висшия съдебен съвет, на което бяха определени лимити за закупуване на служебни коли.
Кадровиците утвърдиха пределна цена за покупка на автомобил до 80 000 лева за всички нива в системата. Изискването е те да отговарят на Наредба № Н-21 от 19 декември 2023 г. за изискванията към чистите превозни средства.
В отговор на уточняващ въпрос на Атанаска Дишева стана ясно, че става дума за електрически автомобили.
През есента на миналата година ВСС определи пределни цени за закупуването на автомобили както следва: за ВСС, двете върховни съдилища и прокуратурата – до 70 000 лв., за апелативните съдилища – до 63 000 лв., за окръжните и административните – до 56 000 лв. и за районните – до 49 000 лева.
Междувременно обаче работна група е направила преглед на автопарка, анализирала е законодателството и е установила, че в този ценови диапазон попадат само два модела чисти превозни средства. Работната група е извършила и пазарно проучване, което показало, че средната продажна цена за популярните марки автомобили в средния клас е в размер на 92 293 лв. с ДСС или 76 836 лв. Определените преди няколко месеца лимити не са относими за автомобилите, отговарящи на изискванията на наредбата за „чисти автомобили“, т. е. електрически превозни средства или коли с технология тип „plug-in hybrid“ са по-скъпи от тези с вътрешно горене.
Поради тази причина, както и за да няма съмнение, че лимитите са нагласени за двете марки автомобили, които попадат в ниския ценови диапазон, работната група е предложила да се завишат пределните цени до 80 000 лв. и това да важи за всички нива в съдебната система.
Предложението беше докладвано днес от председателя на бюджетната комисия на ВСС Стефан Петров и беше подкрепено единодушно от кадровиците.
31
Коментирайте
Ще купуват скъпите електрически „еко“ таблети на колела?
Не е вярно твърдението на прокурорската организация, че всеки съдия, прокурор и следовател подлежи на проверка още повече свързано с този случай. Не е вярно, не може да се проверява съдия, прокурор и следовател за това какви актове е постановил. Не се проверява за всичко съдията , прокурора и следователя. Има си изброени хипотези,а а не така Алангро на едро. Това е работа на страните да се жалят и на инстанциония съдебен контрол. Не работа на прокуратурата да проверява съдиите . даже смешно за юристи с претенции, че даже пък асоциация. Това, че някой писал нещо си не е достатъчна… Покажи целия коментар »
Ха-ха-ха, колкото по – скъпи з…ци возят, толкова по-скъпи колите !
Същото съотношение и с заплатите.
Тотално самозабравили, че основно правораздаване осъществяват първостепенните съдилища, а останалите работят по около 10% от общият брой дела.
Номенклатурен начин на мислене, изкореняване няма !
При свъхсубсидиите на бандитската съдебна система, направо преминете автомобили Мазерати! НЕНАЯДОХТЕ СЕ! Отивам да повръщам от погнуса към вас!
Ужас. Но пък – за сведение имам един колега – който просто почина – то нали – не умираме съвсем – но – от затлъстяване, движението е в основата на здравето, при това – пешеходният ритъм, но това е медицинска тема – все пак – дано да е от полза на съдебната система. Че съдията не си ли ходи на работа самостоятелно, май не съм виждал съдии – да влизат в съда – от транспорта – значи това било всичко. Съдията като влезе в зала е едно – навън е друго, впрочем – няма къде да се паркират тези возила,… Покажи целия коментар »
Колко автомобила трябват на тази съдебна система? Колко автомобила ползват членовете на ВСС?
В статията не е уточнено, че решението е в изпълнение на Постановление 356 на МС от 29.12.2023 г., с което е определен дела на чистите превозни средства, спрямо общия такъв на 17.6%. Т.е. съгласно постановлението и посоченото постановление, 17.6% от служебните автомобили на всяко ведомство трябва да бъдат електрически или хибридни. При това положение, може би въпросите трябва да се отправят към МС, а не към ВСС…. Според мен могат да си закърпят продъдения бюджет като намалят автопарка в администрацията….
Може ли линк към постановлението на МС, че да видим кои са взели парички от производителите на електрокари?
Реално заглавие: Съдебната система минава от командно дишане в клинична смърт!
ПС:
Мога да се обазаложа, че в предложения клас и ценови диапазон има само една марка автомобили, която отговаря на изискванията.
И вече е ясно от къде ще се купи.
Настоявам микровълновите и бойлерите, които наричат електромобили, също ДА СИ ПЛАЩАТ за паркиране!!!! Пълна дискриминация е да са освободени от това! В гърция вече ги задължиха да плащат. Заемат място точно колкото и аз с моя модерен дизел – моторът на бъдещето. А тия и без това имат ПО-ГОЛЯМ въглероден отпечатък – виж акумулаторите, виж батериите, виж зареждането, на вода ли е или на ветър?! Всикочото на ток и / или дизелови агрегати, мила моя майно льо
Не си прав – ами – аз живея в центъра на град и – колите ме облъчват с изпарения – то е неприятно – по-добре да има в градовете – електрик – автомобила отделя от сцеплението с асфалта някакви си там – проценти, но ако е дизелов – просто – трови хората и теб – като шафиор.
Не сте прав-аз живея с нормален доход-и-не виждам смисъл-да си сменям колата с ДВГ- и да тегля заем от банка- за да си купя скъп ел. боклук.
Има си хас
Безочливи нещастници
Всичко друго оправиха, че това захванаха
Намират си работа! За тези зплати…
За какво точно са им лични коли? Не разбирам. Колите трябва да са на организацията и ако имат работа извън града да ги возят с тях. Точка. А не да им дадат служебни коли за лични цели, които да се зареждат със служебни пари!
Ами колите са на организацията и никой не ги дава за лично ползване. Освен ако не си от Банкя и нямаш фетиш към Тойота Секвоя.
А да. Да ми задръстват още повече Солунска и Графа, където живея. Да не мога да си взема детето от блока да го закарам някъде извън София, защото са се задръстили с еко трошляците си по кафенета и заведения.
Еми как да спрем хаоса – аз съм съгласен – че трябва да има по-малко автомобили – аз живея и за в централна част и – изобщо – нямам автомобил, това – не е ефективно за придвижване изобщо – освен – за дълги разстояния. проблемът е наистина карикатурен.
В колата хората се чувстват – все едно са по-висша класа и т.н. тоест – излъчваш власт.
Има си хас да не се купят супер модерни еко коли. Нещастници. Всичките сте за уволнение и всеки държавен лев да се върне!
Мисля, че далеч по-евтино ще излезе на данъкоплатеца ако им купите по една карта за градския транспорт за цяла година и да се оправят. Работата им е в центъра. В центъра има метро, автобуси, трамвай, тролейбуси, възможности за колело, тротинетка.
Имал съм ревандикация – аз съм адвокат и – ревандикацията изисква да станеш в 6-00 сутринта и да си подредиш мислите – трябва да имаш логика, има научна работа – как да се представиш на съдията, трябва да си – ажур, без кола – не можеш, трябва да си с главата си. Всяко отклонение – чакай да хапна баничка – чакай да клъвна геврече – чакай нещо – означава – нулева мисъл да протече. Тръгваш напред, имал съм случай – шофьорът не сипал бензина и – айде още 10 минути – не пил кафе – айде 10 минути. Точни са… Покажи целия коментар »
Човече, убиваш ме с тази ревандикация. Аз пък съм съдия, който непрекъснато гледа ревандикации /освен другите дела/ и си пътува с градски транспорт до съда. И там си подреждам мислите също. Какъв ти е проблема? А в случая разходите за ел.автомобили несъмнено са уреждане на наши хора, както и всичко в тази система, заради което е създаден постоянно действащия ВСС.
Глупости на търкалащини
Ясно защо. Защото с еко кола може да си паркират където си искат за колкото време си искат. Да ми спрат пред блока и да си ходят по кафенета и ресторанти с часове. Защото са кадровици и „имат важни дела“. А реално си вършат лични неща с еко кола
Пари ли има за източване?
Кой ще е вносителят?
„Всичката е Мара втасала, само се не сресала“ е казвал народът за такива…
Аз бих предложил съдебната система и особено призовкарите да минат първо на електрически велосипеди, а после да купуват скъпи автомобили, особено в този ценови диапазон, ползвани от малък брой лица, с изначално проектиран силно ограничен ресурс.
Ще вървят с пръдня от Шиши.