Въвеждане на конкретни дати, на които да се обявяват конкурсите за повишаване и преместване. Връщане на събеседването. Общите събрания на съответните колегии във Върховния касационен съд и във Върховния административен съд да класира кандидатите в конкурсите за повишаване в тези две съдилища.

Промяна на видовете атестиране. Връщане на ограничението за местата, за които се обявяват външни конкурси. По-голяма ангажираност на общите събрания при командироването на магистрати.

Не по-малко от половината от членовете на Инспектората към Висшия съдебен съвет (ИВСС) да се избират по предложение на съдилищата, прокуратурата и следствието.

Това са част от новостите в проекта за промени на Закона за съдебната власт (ЗСВ), изготвен от работна група в Министерството на правосъдието и публикуван за обществено обсъждане (пълния му текст виж тук).

Основната му цел е да осигури съответствието на ЗСВ с новостите в Конституцията и решението на Конституционния съд, с което бяха отменени повечето от последните изменения в основния закон. Наред с това обаче се прецизират и множество други текстове, които се отнасят до конкурсите, атестирането, командироването, електронното правосъдие и др.

Конкурсите

В проекта се предлага да се върне старата разпоредба, която ограничаваше местата, които да се заемат чрез външен конкурс. Идеята е до 20 на сто от бройките в конкурса да бъдат за първоначално назначаване.

Що се отнася до вътрешните конкурси, ЗСВ предвижда те да започват на конкретни дати.

Конкурсите за повишаване и преместване във ВКС, ВАС, ВП и НСлС да се обявяват всяка година на 15 септември. Тези за апелативен съд или апелативна прокуратура – на 15 декември, за окръжен и административен съд, както и за окръжна прокуратура или следствен отдел в окръжна прокуратура – на 15 март. А конкурсите за преместване и за първоначално назначаване в районните съдилища и прокуратури, както и външните конкурси за окръжните и административните съдилища и окръжните прокуратури – на 15 юни на съответната година.

В конкурсните комисии вече няма да участват хабилитирани преподавател и – те ще се състоят само от магистрати.

От шест на четири се намалява броят на актовете, които ще подлежат на оценяване от комисиите. Два ще се представят от кандидатите, а другите два ще избират комисиите. Въвежда се задължението тези актове да са влезели в сила.

Онези от кандидатите, които получат оценка не по-малко от 4.50, ще се допускат до следващия етап, който ще е събеседване, което ще се провежда по практически правни въпроси не по-рано от 7 дни от обявяването на оценките на кандидатите.

При събеседването комисията ще оценява професионалните познания на кандидатите по критерии, определени в наредбата за конкурсите, която ще бъде приета от ВСС.

Класирането на кандидатите се извършва чрез подреждането им според резултата, който се образува като средно аритметична величина от вече поставените оценки.

По отношение на конкурсите за повишаване във ВКС и ВАС се въвежда по-сериозно участие на общите събрания на двете върховни съдилища при класирането на кандидатите.

В проекта е заложено следното: на базата на оценките конкурсната комисия ще определя най-добре представилите се кандидати, чийто брой е три пъти по-голям от този на обявените места.  Те ще бъдат подредени по азбучен ред и този списък ще се внася в oбщото събрание на съответната колегия на ВКС и ВАС.

В тридневен срок след внасянето му, кандидатите в списъка ще представят още по два влезли в сила актове. Общото събрание чрез тайно гласуване ще определя реда, по който участниците ще бъдат предложени за назначаване въз основа на данните от последното атестиране, данните от кадровите дела на кандидатите, извършените проверки от горестоящите органи и от ИВСС, както и въз основа на актовете, избрани от комисията и представени от кандидатите.

За проведеното гласуване ще се изготвя протокол за класиране на кандидатите с мотивирано становище, който се изпраща заедно с цялата документация на съответната колегия на ВСС, която приема решение по поредността на класирането до попълване на местата.

Атестирането

Според залегналите в проекта правила атестирането ще се провежда за придобиване на статут на несменяемост с навършване на 5-годишен стаж като магистрат, както и периодично.

То ще се прави при следните хипотези: за петгодишен период от атестирането за несменяемост на съдия, прокурор и следовател, на административен ръководител и на заместник; когато от последното атестиране са изминали 5 години или атестиране не е извършвано, когато магистратът ще участва в конкурс или е кандидат за административен ръководител; когато има предложение от ИВСС или на съответния шеф при наличие на данни за трайно влошаване на качеството на работата или неспазване на етичните правила; когато магистратът има правен интерес.

За работата на младшите съдии, младшите прокурори и младшите следователи наставникът изготвя доклад на втората година от назначаването им.

Въвежда се и една нова оценка – отлична, досегашните са задоволителна, добра и много добра.

Предлага се чл. 197 да гласи:

ал. 1 Атестирането за придобиване на статут на несменяемост има за цел извършване на оценка на професионалната квалификация и на спазването на правилата на съответния етичен кодекс след навършване на 5-годишен стаж на длъжност съдия, прокурор или следовател.

ал. 2 Периодичното атестиране представлява оценка на професионалната компетентност, деловите качества и спазването на правилата на съответния етичен кодекс от съдия, прокурор или следовател, от административен ръководител и от заместник на административен ръководител. Атестирането се провежда въз основа на критериите и показателите, определени в този закон и в наредбата по чл. 209б.

ал. 3 Въз основа на атестирането се изготвя комплексна оценка, която се приема от съответната колегия на Висшия съдебен съвет.

Не става ясно как ще се „забързат“ конкурсите, при положение че няма посочен срок за изготвяне на атестациите, нито е поставено като условие за допустимост до конкурса наличието на актуална атестация.

Командироването

По-голямо участие на общото събрание при определяне на необходимостта от продължаване на командироването на магистрат е залегнало в проекта за изменения в ЗСВ.

Идеята е командироването на съдия да се съгласува и с отделението на съда, в което е командирован. Когато няма отделения, съгласуването ще се прави с общото събрание.

На всеки шест месеца административният ръководител на съда, в който е командирован магистратът, ще трябва да извършва преценка на нуждата от командироване. Това ще става след становище на отделението на съда, съответно на общото събрание за необходимостта от продължаване на командироването, както и за професионалните качества на командирования съдия.

Премахва се ограничението от 6 месеца за командироването на прокурори и следователи, т.е. те ще бъдат командировани по правилата за съдиите и за максимален срок от 12 месеца. Премахва се и изискването главният прокурор да иска становище от Комисията за атестирането и конкурсите, преди да командирова когото и да било.

Въвежда се възможността Прокурорската колегия да може да прекратява командироването на прокурор или следовател, когато има извършени нарушения на условията и реда, предвидени в ЗСВ , или когато е възникнала необходимост за кадровото обезпечаване работата на прокуратурата, от която е командирован обвинителят. Такова правомощие в момента има само Съдийската колегия.

Наред с това се предлага командироването на магистратите да се извършва по реда на Наредбата за командировки в страната.

Промените за ИВСС

В проекта е заложена идеята не по-малко от половината членове на ИВСС, включително и главният инспектор, да се избират по предложение на органите на съдебната власт.

Предвижда се предложенията за кандидати за главен инспектор и за инспектори да се правят не по-късно от два месеца преди произвеждането на избора пред съответната комисия в Народното събрание. Номинации може да издигат депутати, общото събрание на съдиите от ВКС и ВАС, както и общите събрания на прокурорите от Върховната прокуратура и на следователите от Националната следствена служба.

Предложения до общото събрание на ВКС и ВАС за кандидати за главен инспектор и инспектори могат да правят:

  1. общото събрание на съдиите от окръжен съд;
  2. общото събрание на съдиите от административен съд;
  3. общото събрание на съдиите от апелативен съд;
  4. пленумът на ВКС;
  5. пленумът на ВАС.

В проекта е посочено още, че общото събрание на съдиите от върховните съдилища представя на Народното събрание три кандидатури за главен инспектор и 21 кандидатури за инспектори, избрани чрез тайно гласуване измежду номинираните кандидати.

Що се отнася до прокуратурата и следствието, в проекта се предлага предложения до общото събрание на ВП и НСлС да правят на общи събрания прокурорите от върховната, апелативните и окръжните прокуратури, както и следователите от следствените отдели и от Национална следствена служба.

Прокуратурата и следствието също ще представят на парламента три кандидатури за главен инспектор и девет за инспектори, избрани чрез тайно гласуване измежду номинираните кандидати.

Има предложения за промени и във връзка с имуществените декларации на магистратите. Те вече ще трябва да обявяват не само паричните суми, които притежават в брой или в банка, но и криптовалути и платежни инструменти на приносител, съгласно Валутния закон.

Проектът предвижда още съдиите, прокурорите и следователите да декларират доходи, извън заплатите, когато са над 10 000 лева, вместо сегашните 5000 лева. Същото се отнася и до разходите за обучения – обявяват се ако надхвърлят 10 000 лева, а не както е сега – 5000 лева.

Друго предложение е при несъответствие между декларираните и установените факти в размер на не по-малко от 25 000 лв., а не сегашните 20 000 лв., ИВСС да изпраща доклада на компетентните органи за извършването на проверка на имущественото състояние на въпросния човек.

Адвокатите ще трябва да се впишат в ЕПЕП – иначе ги регистрират служебно

Адвокатите, нотариусите, частните съдебни изпълнители, синдиците и вещите лица, включени в списъците по Закона за съдебната власт ще са длъжни да заявят електронен адрес за връчване в Единния портал за електронно правосъдие (ЕПЕП). Това е регламентирано с изменения в Гражданския процесуален кодекс (ГПК), които се правят с преходните и заключителни разпоредби на ЗСВ.

Предвижда се в ЕПЕП да се създаде „публичен регистър на лицата, подлежащи на или заявили предварително желание за електронно връчване, и интеграцията му с единните централизирани информационни системи за съдилищата и за прокуратурата“.

И именно в него ще трябва да впишат е-адреса си представителите на изброените правни професии и експертите.

Ако не го направят, проектът (в чл. 38а, ал. 5 ГПК) предвижда: „В случай че такъв адрес не е вписан, по искане на съда на база на уникалния идентификатор на лицето се създава служебно профил в единния портал за електронно правосъдие, който се вписва в регистъра, за което лицето се известява на вписаните в съответните регистри адреси за упражняване на дейността, телефони и електронни адреси. Съобщенията по делото се връчват чрез този профил по реда на чл. 43а, ал. 1.“

Въпросният чл. 43а ГПК е нов, като до голяма степен преповтаря чл. 41а ГПК, който се предлага да бъде отменен. Той урежда, че когато съобщението се връчва по електронен път, се счита за връчено в деня на изтеглянето му от адресата. В случай че не бъде изтеглено в едноседмичен срок от изпращането, се приема за връчено в първия ден след изтичането на този срок.

Освен това в ГПК (нов чл. 43б) се урежда възможност всеки, регистриран в ЕПЕП, да заяви период, в който отсъства и няма да приема съобщения. Периодите на отсъствие не може да са повече от 40 дни в рамките на една календарна година.

Заявеното отсъствие „не засяга действието на връчването на съобщения, изпратени преди постъпване на заявлението за отсъствие“, предвижда проектът.

Също така чрез ЕПЕП ще може да се заявява и отсъствие поради временна неработоспособност, която трябва да е удостоверена със съответния документ.

Другите акценти

Административните ръководители да носят дисциплинарна отговорност, ако не окажат съдействие на главния инспектор и на инспекторите при изпълнение на правомощията им, не им осигурят достъп до необходимите им материали и не им предоставят информация за действията, които са предприели по всеки сигнал или предложение от инспектората, е друго предложение за промяна на ЗСВ (в чл. 307).

Освен това се предлага още едно изменение в чл. 307, с което дисциплинарно нарушение става нарушаването на етичния кодекс, което не е маловажно.

В мотивите към проекта се изтъква, че не всяко нарушение на етичните правила представлява „действия, които накърняват престижа на съдебната власт“, какъвто е сегашният текст и заради това се налага промяна.

В проекта за ЗСВ се предлагат два нови текста, в които подробно са разписани етични принципи, които трябва да спазват магистратите, членовете на ВСС и на ИВСС при упражняване на своята дейност.

Има предложения за изменения на разпоредби, свързани със заплащането на младшите магистрати и с получаването на обезщетения при пенсиониране.

В проекта е възприета идеята на бюджетната комисия на ВСС за промяна на чл. 218, ал. 2 от ЗСВ, в който да бъде записано, че основното месечно възнаграждение за най-ниската съдийска, прокурорска и следователска длъжност се определя в размер на удвоената средномесечна заплата на годишна база от предходната година на заетите лица в бюджетната сфера съгласно данните на Националния статистически институт (повече по темата виж тук).

Наред с това се предлага и членовете на ВСС, и инспекторите да получават допълнителни обезщетения при напускане на съдебната система. Заради това в чл. 29, ал. 2 и в чл. 53, ал. 1 изрично се предвижда, че за кадровиците и членовете на ИВСС се прилага и чл. 225 от ЗСВ, който урежда именно получаването на обезщетение при напускане или пенсиониране.

И още едно предложение е свързано с бонусите им при напускане – чл. 225, ал. 4 от ЗСВ да се измени така: „При последващо освобождаване от длъжност съдията, прокурорът, следователят, членът на Висшия съдебен съвет, главният инспектор и инспекторът към Инспектората на Висшия съдебен съвет получава обезщетение в размер на разликата между размера на полученото обезщетение по ал. 1 и размера на обезщетението, определено към датата на последващото освобождаване“.

В проекта се предлагат редица изменения на текстовете, свързани с електронното правосъдие. Например предлага се премахването на промяната в ЗСВ от миналата година, която предвижда да има единна система за случайно разпределение на дела като останат колкото системи има в момента. Автоматизираните информационни системи на съдебната система се одобряват от ВСС след съгласуване с министрите на правосъдието и на електронното управление. ВСС осигурява системната интеграция и оперативната съвместимост на автоматизираните информационни системи на органите на съдебната власт, е залегнало още в проекта.

53
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Автор
Автор
23 декември 2024 2:44
Гост

Чакаме за съдебни актове с години, няма ли възможност за експедитивност от страна на съда. А ако се задействат бързо – винаги е за сметка на качеството.

Съдиите смесват отделни явления – затрудняват се в квалификациите на правните събития, засега все още четат литература, но ще настъпи и в едни момент средновековен мрак, където ще опипваме света чрез Тълкувателни решения.

Налага ни се на адвокатите да прилагаме екстензии и инженерни похвати, което е нелепо.

Анонимен
Анонимен
22 декември 2024 18:31
Гост

Предлаганите промени за командироване са меко казано нелепи. С увеличаване на максимния срок за командироване от 6 месеца на година, то на практика се превръща в кариерен бонус и в способ за заобикаляне на конкурсите за израстване. Всички виждаме и знаем кои биват командировани във висшите инстанции (на апелативно и върховно ниво) като понякога дори се прескачат нива – съпруги/зи , удобни и послушни магистрати и др. , което най-малкото не е честно и редно.

Анонимен
Анонимен
23 декември 2024 9:00
Гост

И сега командироването е повишение без конкурс. Причината е именно тромавата процедура по атестиране и конкурси. С предложените промени, забавянето ще е още по голямо, а връщане на събеседването – просто е нелепо.

Автор
Автор
21 декември 2024 16:24
Гост

Защо ще ни връзват с ЕПЕП. Аз нямам икономическа власт – ако ми дойде съобщение за държавна такса, да се считам уведомен.

И откъде-накъде, сроковете са едва 7 дни – понякога за по-сложни разяснения.

Направо да слеят съда и страните, да няма тинтири-минтири.

Анонимен
Анонимен
24 декември 2024 19:23
Гост

А сега като ви дойде на хартия, какво променя ли се съдържанието

Замислен
Замислен
21 декември 2024 14:44
Гост

Конкурсите трябва максимално да се опростят, за да се реши проблемът със запълването на свободните места. Това може да стане пределно лесно : Всеки съд, който има нужда от запълване на щата, обявява конкурс, комисията се съставя от съдии от горните съдилища, кандидатът се оценява само въз основа на актовете му /и събеседване ако е нужно/, без ненужните и формални атестации и след това се обявяват резултатите. Така един конкурс реално ще приключи за 2-3 месеца максимум и бройките ще бъдат запълнени.

магистрат
магистрат
21 декември 2024 14:02
Гост

Могат да премахнат конкурсите за преместване, понеже ВСС отлично се справя с преместването на тези, които е нужно, на местата на които трябва да са, и без конкурсна процедура.

Анонимен
Анонимен
21 декември 2024 12:06
Гост

Този проект на ЗИДЗСВ е тотална трагедия. Или се отбива номера, или в момента там се трудят невероятни тъпаци и поръчкаджии, като не изключвам и комбинация от двете неща. Предвид честата смяна на зам.министри от квотата на ВАС, най-вероятно става дума за всичко накуп.

Прокурор
Прокурор
21 декември 2024 11:24
Гост

Най-добре е повишаването да става по предложение на горния ръководител, с вземане на становище от долния. Тежестта ще е 60 на 40. Без прескачане на нива. Тежест да има и заеманата административна длъжност.

Споко
Споко
21 декември 2024 11:22
Гост

Становища, оценяване на командированите магистрати на всеки 6 месеца, неимоверно ще увеличи зависимостта от административния ръководител в органа на съдебната власт, където са командировани. Вместо да се търси вариант, една такава предполагаема зависимост да бъде преодоляна, че който неслуша му прекратяват командироването, в този проект за изменение се търси обратното, поставяне на командированите в пълна зависимост. Направо да предложат административните ръководители да приподписват актовете на командированите.
Командироването трябва да се решава от ВСС, но не и от този компреметирал се състав и в двете колегии.

Анонимен
Анонимен
21 декември 2024 11:18
Гост

Леле, с предлаганите етични правила някои новоназначени магистрати не трябва да вземат несменяемост!

Анонимен
Анонимен
21 декември 2024 10:49
Гост

Леле, леле, все си мислех, че не може да стане по-зле, а сега отново ме опроверга поредната малоумна идея на някой капацитет за вижданията му по отношение на съд.система. Хора, спрете да се упражнявате! Колкото повече затормозявате процедурата па конкурсите и атестирането, толкова се затлачват нещата, е освен ако това не е идеята. Някой въобще замислял ли се е, защо преди около 15 години, имаше кариерно развитие за всички магистрати, във всички нива на системата. Ще ви кажа, защото нямаше глупостите па атестиране и събеседване. Колкото бройки трябваха, толкова се взимаха от по-ниското ниво, спрямо стажа и така нямаше нашите… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
22 декември 2024 8:31
Гост

Поздравявам ви за мнението! Това е и истината.

Скуби Бу
Скуби Бу
21 декември 2024 0:01
Гост

Кои кретени са ги измислили тези тъпотии?! Напишете им имената на тези правни илитерати! Какво събеседване на конкурсите, бе, идиоти?! Някакви безхаберници-парашутисти ще се гаврят с хората! Много по-добре е да се направят няколко хиляди въпроса и кратки казуси с предварително определени ясни отговори и да се теглят на случаен принцип с компютърна програма 20-тина парчета за писмен изпит. След това се оценяват съвсем обективно – ако е верен отговорът /предварително заложен/, печелиш точка, ако не е – не пИчелиш. Всичко друго е ала-бала с Дебелян и Прокопи – ОС на ВКС ще вкарва прокопитата, ОС на ВАС ще вкарва… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
21 декември 2024 9:21
Гост

Съгласен съм за компютърната програма – тя да решава и казуси, така такива като Скуби Бу няма да ни занимават с глупости като съдии, а ще се преквалифицират в области, в коото поне от нещо разбират. Все нещо им, все някои им, все други им виновни, само те „велики“ правни литерати.

Скуби Бу
Скуби Бу
21 декември 2024 19:14
Гост

Малко разяснения за недоразбралия: Въпросите и казусите се съставят от съдии, действащи в екипи. Целта е да бъдат няколко хиляди, за да не могат предварително да се зазубрят от участниците в конкурса. Само тегленето им непосредтвено преди изпита ще става с компютър на случаен принцип, за да не могат да бъдат раздадени предварително. Всеки екип, който е изготвил въпроси и казуси, предварително ще е дал и верните отговори. Тогава ще е съвсем ясно участниците в конкурса дали са написали верен отговор или не, и така ще се оценява обективно. Дори за по-сложно, може да се направи на всеки участник да… Покажи целия коментар »

Кои са в т.н. работна група ?
Кои са в т.н. работна група ?
20 декември 2024 23:56
Гост

Кои са в т.н. “ работна група “ ? Като разберем кои са, нещата ще станах ясни – чии интереси защитава този проект ? Обаждал ли им се е някой/и , за да сътворят този шедьовър на съдебното изкуство – т.н. проект ? Не ми стана ясно – запазват ли се изпитите за прокурори и следователи , участващи на тези конкурси ? Останах с впечатление, че май за тях вече няма да има изпит, когато кандидатстват за съдии, така ли е ? Ако е така, този проект не ги ли улеснява някои прокурори и/или следователи да стават съдии ? Нима… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
20 декември 2024 22:40
Гост

КОЙ от тези предложили промените е бил на събеседване! Подозирам, че никой, защото ако са ходили щяха да знаят каква подигравка е. Някой даже опонират на мотиви, потвърдени от горен съд. Пресмиват се и отявлено се подиграват. Особено бяха интересни от бившия Спец., които с 4 станаха Спец. съдии, поставящи именно такива оценки.

Анонимен
Анонимен
20 декември 2024 21:30
Гост

Намаляването на бройките за външни конкурси още повече ще капсулова съдебната власт. Тогава обикновените хора изобщо нямат никакъв шанс…ще стане като при нотариусите.

Бозьо Кифлев
Бозьо Кифлев
21 декември 2024 11:36
Гост

Нима избирането на ИВСС от съдебната система не е капсуловане? Онзи наивен суверен, народът, къде остава – правилно, на улицата. Гаранции, че ИВСС няма да работи на принципа „гарван гарвану“ – нула! Гаранции, че съдът ще е безпристрастен – нула цяло и нула. Ако е безпристрастен, печелиш от лотарията. Ако не е – някой трябва и да губи.

Анонимен
Анонимен
20 декември 2024 20:41
Гост

Айде пак ще се препитваме. Алооо ССБ изпитите са в Университета, а не за повишаване. Защо отново ще ни унижавате, защо ще си губим времето, като все тези – правилните ще са повишени, а глупостите за повишаване във ВАС и ВКС, просто нямам думи. Защо чиновниците в МП не си топлят местата и да не се чудят каква глупост да измислят, тъй като никой от тези корифеи не е минавал на подобен абсурден фарс, наречен за благозвучие „конкурс“. Писна ми!!!

Алооу
Алооу
20 декември 2024 22:27
Гост

Какво ССБ, какви пет лева? Това нито ССБ го е предлагал, нито е бил част от групата, която е сътворила този проект. Сигурно и за поледиците тази нощ ССБ ще е виновен

123
123
20 декември 2024 22:47
Гост

Виж проекта на Дечев на 99 % преписан за конкурсите.

Анонимен
Анонимен
20 декември 2024 23:16
Гост

До „Алооу“: Очевидно не сте се явявали на тези събеседвания. За да сте по-информирани, за първи път събеседванията бяхя творение за повишаване на конкурс от Куцкова, Тодорова и Попова – все ССБ. Дечев е ССБ, като и предишните и настоящите активисти от МП. Такива са и повечето повишени от окръжен до върховен съд. Всичко е превзето от ССБ и Прокуратурата, затова нивото е на критичния минимум.

До анонимен гост в 20.41
До анонимен гост в 20.41
21 декември 2024 0:49
Гост

Ама не е задължително корифеи от МП да са съчинили въпросния проект . Питам – дали ли на флашка или по друг. начин, този проект , на някой/и членове на компетентната работна група от МП ? В тази работлива група, освен от МП, участват ли и други специалисти? Лекс, не може ли, да проучите кои членове от работната група са от МП и кои не са? Нали сте журналисти, хайде, моля, защо не предоставите на читателите на сайта ви, информация за членовете на работливата група – поименно, длъжност, институция от която са и т.н., защото едва ли са само от… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
20 декември 2024 18:42
Гост

Познавам завършил право който плати на ДПС и стана магистрат ей това трябва най-напред да се разследва защото според мен не е единичен случай

Фиfdi
Фиfdi
20 декември 2024 19:46
Гост

Кой пуц е изкарал?

Еха
Еха
20 декември 2024 17:52
Гост

Най ме кефи периода за обществено обсъждане 19.12 -08.01.
Ще се обсъжда на коледно – новогодишни трапези с тостове и по Йорданов и Иванов ден. Какво бързане, какво чудо. Не е случайно, трябва да се обедени с един друг проект за изменение на ЗСВ и да мине 16.01.2025г.

Проскубания мухъл
Проскубания мухъл
20 декември 2024 17:24
Гост

Проекта си е проект за корупция – искат да махнат и системата за случайно разпределение, за да може да се възлагат дела на правилните хора

Проскубания бухал
Проскубания бухал
20 декември 2024 16:57
Гост

Този проект лъха на известно капсулиране на съдебната власт и прави вземането на решения по-тромаво, но да видим какъв вид ще придобие след гласуването му от парламента.

Чета и не вярвам
Чета и не вярвам
20 декември 2024 15:56
Гост

За конкурсите…пак връщат събеседването…едни ги разкатават, а други ги питат каъв характер дела гледат и за времето. За командироването-ако се мазниш, черпиш по именни дни и си пиеш с колегите кафето, колегията ще те одобри, ако си по-необщителен, излиза, че даже да работиш, не е ясно дали ще ти гласуват за удължаване. Командирования ще го обсъждат на заседания, и то хора, които едва ли му познават работата чак толкова, а тези на постоянниет места, както и да работят, ще си стоят на работното място. И това се счита за справедливост. За атестирането…а и за повишаването, как не се разбра, че… Покажи целия коментар »

Wtf
Wtf
20 декември 2024 16:35
Гост

Те уж питаха, ама от ВАС и Прок.толкова си могат.

До " Чета и не мога да повярвам "
До " Чета и не мога да повярвам "
20 декември 2024 18:59
Гост

Съгласен съм с Вас. Въвеждат събеседването отново, с каква цел ? Дали, за да могат да контролират, като така ще изберат когото искат, а не този, който има знания и умения….? При сегашните правила поне се вижда от съдържанието на съдебните актове на съдиите/ граждански, търговскии наказателни/, актовете на прокурорите и следователите, най – важното – спобността им / умението/ да мотивират – доколко и в каква степен да правят анализ на доказателствата, което е най – важното за професионалните им качества ! А, при събеседването е силно застъпен субективния елемент – третирането на кандидатите въобще не е еднакво !… Покажи целия коментар »

Аман от препятствия и философствания
Аман от препятствия и философствания
20 декември 2024 15:39
Гост

Оставете ги тия ръководители най- накрая да си ръководят органите и ВСС каквото и да е то. това са все пак хора, които се менят. Стига сте товарили дейността с допълнителни изисквания и органи като КАК, Общи събрания, Отделения и какво ли не още. Нека ръководителите и ВСС си носят отговорността и то е даже поименно за неправилни командировки, движения израствания, премествания и какво ли не, което би следвало да е във функциите на ръкодителите и ВСС. Това трябва да кадровите органи. местните ръководители и ВСС.

Поредната пошлост и некомпетентност е и това ЗСВ
Поредната пошлост и некомпетентност е и това ЗСВ
20 декември 2024 15:30
Гост

Поредният много тъп проект и много тъпи идеи. Все едно и също все по сложни и зависими атестации, което означава все по лобистки механизми за всичко. Аман от този колективизъм наследен от комунизма. все трябва колектива/ бригадата/ общото събрание да трича и оценява. Добре, че не са въвели отново ОФ- то или домсъвета да трябва да дава мнение. Все по зле се представят писачите на проекти, май са се изчерпали. Може би вече ще поискат и характеристика от кварталния полицай или учителката от начално училище. Коя проста глава ги ражда такива мракобесни и феодално заробващи текстове и ограничени. Така ли… Покажи целия коментар »

Тинтири-минтири
Тинтири-минтири
20 декември 2024 14:18
Гост

Това със задължението на адвокатите да се регистрират в ЕПЕП е малко претоплена новина.
Защото още с ДВ 110/ 2020 г. в чл. 50а ЗАдв е вкарано такова задължение.

Лазар
Лазар
20 декември 2024 13:46
Гост

Дано наистина гласуването да е тайно.

Борислав
Борислав
20 декември 2024 13:47
Гост

Пак ще намерят вратичка за връзкарите.

Заки
Заки
20 декември 2024 13:35
Гост

Добър проект.

Бисер
Бисер
20 декември 2024 13:36
Гост

Надявам се това да спре затлачването им.

Нинов
Нинов
20 декември 2024 13:17
Гост

Подкупна система ще има

Милчев
Милчев
20 декември 2024 13:17
Гост

Върти го сучи го, все се умува кой как да бъде избиран. А да не го ли направим хората да избират директно?

Димо
Димо
20 декември 2024 13:39
Гост

Това ще попречи на лобистките им прокарвания. Не е в техен интерес.

Попчева
Попчева
20 декември 2024 13:16
Гост

Пълна идиотщина. Ама на макс!

Нинолов
Нинолов
20 декември 2024 13:16
Гост

Да де. У нас с такива витиевати предложения и промени правим само фасадна демокрация. В действителност е власт на връзкарите, паралийте и неможачите

Чинков
Чинков
20 декември 2024 13:15
Гост

И какво пречи прокурори и следствие да бъдат натиснати да предлага и избират удобни за Борисов и Пеевски инспектори във ВСС?

Niki
Niki
20 декември 2024 13:41
Гост

На тези двамата нищо не им пречи.

Aнонимен
Aнонимен
20 декември 2024 13:14
Гост

Който и да ги избира, ако ще папата да ги избира в ИВСС, ние ако сме подкупно и корумпирано племе е все тая. Пак ще гледат да си направят келепира

Юлиян
Юлиян
20 декември 2024 13:43
Гост

Най- лошото е, че сме продажно плвме.

Aнонимен
Aнонимен
20 декември 2024 13:14
Гост

ИВСС също е подчинено на политиците. Предложението едва ли ще мине

Aнонимен
Aнонимен
20 декември 2024 13:13
Гост

Като знам в каква държава живеем едва ли и част от тези предложения ще се случат

РИКИ
РИКИ
20 декември 2024 13:45
Гост

И аз мискя, че ще се намери кой да ги спре.

Aнонимен
Aнонимен
20 декември 2024 13:13
Гост

Дано стане