Висшият съдебен съвет (ВСС) приключи днес със събирането на доказателства по искането за предсрочното освобождаване на главния прокурор Иван Гешев. На вниманието на кадровиците вече има само едно предложение – това за използвания от Гешев израз „политически боклук“ на пресконференцията му на 15 май, когато скъса оставката си. Междувременно той напусна заседанието и замина за Страсбург, за да се срещне с евродепутати от комисията LIBE, пред които ще представи напредъка по разследвания за корупцията по високите етажи на властта, както и по конкретни дела като „Барселонагейт“ и снимките на златни кюлчета и пачки евро в чекмеджето на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов.

Кадровиците днес изслушаха зам. главния прокурор Даниела Машева, приеха резултати от анкета по БНТ за това дали главният прокурор трябва да бъде освободен и отхвърлиха и нови доказателствени искания, внесени от главния прокурор и неговия адвокат Радостина Константинова-Томова.

Какви експертизи поиска главният прокурор

Преди да започне дебатът по същество, министърът на правосъдието Атанас Славов реши да защити авторитета на ВСС като отговори на критики към кадровиците, които са в две насоки – едни казват, че се бърза с процедурата, а другите – че тя се бави.

Процедурата върви така, както е записана в закона и вътрешните правила. Процедурата ще приключи тогава, когато са изчерпани всички доказателствени искания и членовете са обсъдили и са готови да вземат решение. По повод едно образцово изказване през уикенда, държа да кажа, че ако има „сили на мрака“ в съдебната система, работа на ВСС е да им противостои“, посочи Славов и по повод изявление на Гешев от вчера (виж тук).

Първото, с което се зае ВСС днес е да обсъди искането на главния прокурор за назначаването на две експертизи.

Първата е „социологическа експертиза“, която да даде отговори какво е нивото на доверие в обществото към съдебната власт към 15 май, като в тази връзка трябва да се вземат предвид социологически проучвания, анкети, допитвания, изследвания, извършени от различни социологични агенции, към датата на брифинга, научи „Лекс“. Вторият въпрос е дали се е променило доверието или мнението на обществото към съдебната власт след изявлението на Гешев на 15 май. Ако отговорът е положителен, то тогава експертът трябва да каже каква е промяната.

Освен „социологическа експертиза“, главният прокурор и адвокатът му искат още една, която да бъде извършена от специалист по етимология или лингвистика, който трябва да каже какво е лексикалното и граматическото значение на думите в израза „политически боклук“ и какво е значението, произходът и разпространението на същото словосъчетание от етимологична гледна точка. Въпросният експерт трябва да каже и какво е семантичното значение на думите в израза, какви са по-ранните форми на словосъчетанието, значението и произхода на морфемния му състав, какво е конотативното значение и разликата с денотативното. Поставен е и още един въпрос, а именно дали репликата „политически боклук“ е била насочена към конкретни хора и може ли изразът да се приеме за обида.

Иван Гешев: Надявам се, че това не е таймингът на Пеевски и Борисов

След като бяха представени доказателствените искания, главният прокурор заяви, че е поставен в положение да доказва отрицателен факт и че назначаването на двете експертизи е единственият начин това да стане.

Той отново повтори, че съветът се намира в хибридна процедура, чиито правила не са ясни. От това пък следва, че тримата големи разполагали с по-малка защита, отколкото всеки друг редови магистрат. „Политически боклук, извинявам се за този израз“ – по същество ще се спра какво представлява този израз. Дали визира хора или продукт, който произвежда някой. Ние ще се постараем да докажем, че няма уронване на престижа на съдебната власт“, каза Гешев.

Той коментира емоционалното си състояние на брифинга на 15 май: „Нормално е, след като се опитат да те убият, а това е безспорно, а след това започне организирана политическа атака за отстраняване по друга процедура е ясно, че няма как да съм спокоен. Ако някой смята, че може да е спокоен, след като са опитали да го взривят, да си направи експеримент. Не твърдя, че това нещо е променило психиката ми, но ако някой мине през това и няма емоция, не е човешко същество. Надявам се, че това не е таймингът на Делян Пеевски и Бойко Борисов“.

„Език мой, враг мой“

Огнян Дамянов заяви, че за първи път чува за социологическа експертиза и не е наясно какви обстоятелства ще изяснява тя и с какво ще помогне.

Боян Новански посочи, че чрез социология не може да се каже дали е накърнен престижът на съдебната власт. Този извод може да се направи само от ВСС, каза Новански и допълни, че в случая социологията е безполезна. Той направи лингвистичен и етимологичен анализ на израза „политически боклук“, като допълни, че боклукът в Народното събрание никак не е малко, той се произвежда от депутати, гости, охрана и други хора и се събира в кошчета. Посочи, че би се съгласил да коментира значението на думата боклук, ако нямаше думата „политически“. „Както казваше класната ми по български език – език мой, враг мой“, заключи Новански.

Атанаска Дишева също каза, че няма да подкрепи назначаването на социологическа експертиза. Поясни, че тази експертиза цели замяната на волята на членовете на ВСС да  формират извод по основния въпрос, който трябва да бъде изяснен, а именно дали изказването на Гешев е повлияло негативно на доверието в съдебната власт. „Назначаването на вещи лица във всички видове производства е да се изяснят релевантните факти и обстоятелства, по които решаващият орган не разполага с компетентност. С експертизата се иска формиране на мнение, а не извод по фактите и с това се цели подмяна на волята на решаващия орган. Ако допуснем вещо лице, което да ни отговори на въпроса дали е накърнен престижът на съдебната власт, то би трябвало да предоставим цялото правомощие, което това производство ни дава, на въпросния експерт“, каза Дишева. Тя възрази и срещу назначаването на лингвист или етимолог, който да отговори на различни въпроси, защото отговорите нямат отношение към изясняването на фактите и обстоятелствата.

Цветинка Пашкунова също каза, че няма да подкрепи исканията за експертизи.

Вероника Имова застъпи обратната позиция като се върна към ученическите си години. Разказа, че учителката ѝ по български език ги е учила на богатството на езика. Заради това Имова заяви, че не се наема да каже дали изразът „политически боклук“ е метафора, това трябвало да определи експерт по езика.

С 16 на пет гласа обаче ВСС отхвърли искането за социологическа експертиза, а със 17 на четири гласа отхвърли и искането за лингвист и етимолог.

Даниела Машева: Г-н Гешев беше сложил маска, с която прикриваше притеснение

ВСС продължи да изяснява емоционалното състояние на главния прокурор на брифинга на 15 май като днес изслуша заместник главния прокурор Даниела Машева.

Тя обясни, че преди пресконференцията на 15 май Иван Гешев събрал заместниците си в кабинета си и за разлика от друг път, ги посрещнал хладно.

Изражението на лицето му беше доста нетипично, необичайно, не съм го виждала с такъв израз. Вероятно се касаеше за едно преживяно голямо притеснение и разочарование, обида от нещо, което се е случило. Здрависа се с всеки от нас. Винаги се държи много по-ведро, много по-лъчезарно. Този ден беше различно, хладно. Може би беше сложил маска, която прикриваше притеснено емоционално състояние“, обясни Машева.

Продължи с думите, че Гешев ги е поканил да седнат до него, само директорът на НСлС настанил Борислав Сарафов срещу всички. След това казал на началника на кабинета да донесе телефон, от който пуснал запис на разговора си с члена на съвета Йордан Стоев.

След като започнал записа, по думите на Машева, изражението на Борислав Сарафов се променило, ядосал се, заявил, че не желае да участва в това, че е недопустимо да бъдат записвани колеги, защото подобно записване било помиярско, на което Гешев отвърнал, че „помияри записват“. Сарафов напуснал кабинета.

След като останалите изслушали записа до края, Гешев казал на заместниците си, че ако някой мисли като Сарафов, може да си тръгне. А ако не е така, да отидат с него на брифинга.

В отговор на въпрос Даниела Машева заяви, че не е чула да се споменава, че главният прокурор има 150 записа. Тя обясни, че преди брифинга никой не е попитал откъде е записът със Стоев, впоследствие разбрали, че е бил предаден на флашка.

Зам. главният прокурор допълни, че същият ден главният прокурор им е показал и анонимното писмо за Мечо Пух. Тя го е възприела като заплашително.

Даниела Машева каза, че след брифинга емоционалното състояние на Гешев се подобрило.

Самата тя не е била уведомена, че той ще подаде оставка, допускала, че това може да се случи предвид всички събития след 1 май.

Машева сподели, че главният прокурор ѝ се обадил от САЩ да я пита какви са настроенията във ВКП, на което тя отговорила, че колегите ѝ били притеснени, особено след интервюто на Сарафов по БНР, в което отново заяви, че е време политиката да излезе от прокуратурата и ще поиска оставката на Ясен Тодоров.

Както „Лекс“ писа, на продължило над 13 часа заседание на 8 юни, членовете на ВСС изслушаха зам.-директора на НСлС Ясен Тодоров, служителката в прокуратурата Марчела Панталеева и Сарафов, които трябваше да удостоверят какво е било емоционалното състояние на главния прокурор от 1 май, когато взрив избухна до кортежа му. Както Гешев, така и адвокатът му Радостина Константинова-Томова обясниха, че целта на изслушванията е да покажат, че поведението на главния прокурор на брифинга на 15 май е било силно повлияно от взрива и събитията след това и той е бил в състояние на афект, по думите на обвинител №1.

ВСС обсъжда шиканира ли главният прокурор процедурата за отстраняване

След като ВСС изслуша Даниела Машева, главният прокурор заяви, че трябва да тръгва, защото е поканен в Европейския парламент на разговор с евродепутатите от Мониторинговата група за демокрация, върховенство на закона и основни права. Полетът му бил днес следобед. Преди да тръгне, той заяви, че желае лично да участват в обсъждането по съществото на предложението за предсрочното прекратяване на мандата му.

Атанаска Дишева обаче го заподозря, че шиканира процедурата. Попита го дали има възможност да промени часа на полета като му напомни, че няколко пъти е заявил, че ще направи всичко възможно да участва в производството.

Не съм казвал, че няма да отида в Страсбург, а че ще направя всичко възможно да участвам процедурата. Който е взел решението по нея, го е взел предварително. Видно е, че някои членове на съвета предварително са взели решение. Не съм се родил главен прокурор, нито ще умра като главен прокурор. По-лесният избор е този, който ми предложи г-н Стоев – да стана едно магистратче във Върховната административна прокуратура. Единственото, което притеснява, е политическото въздействие, което е видимо. Това е опит за овладяване на съдебната система. Не става дума за мен, а за всички. Дали ще се харесам на някого, или не, няма значение. Въпросът е принципен. Тук съм само и единствено, защото ме интересува независимостта на съдебната система. Преди не знам…, но в този момент това ме интересува“, отвърна Гешев.

Министърът на правосъдието Атанас Славов също му напомни, че е заявил желание за участие в процедурата. „Но аз също считам, че тръгването ви е опит за осуетяване на производството. Министърът на правосъдието също е поканен да участва, но министерството изпраща заместник-министър, защото това производство е особено важно. Не разбирам защитната тактика да тръгнете точно когато започва дебатът по същество. Най-малкото, което е дължимо, е да имате процесуален представител в този процес. Личното участие е желано, но няма процесуална пречка да участва и ваш процесуален представител. Сам казахте, че има и наказателни производства, в които страната не участва лично“, посочи министърът. И завърши с думите, че е хубаво, че Гешев говори от името на българския народ, но той няма представителен мандат.

Гешев му отговори, че е далеч от мисълта, че гони графика на Пеевски и Борисов. „Казах, че ще участвам и участвах до момента, в който мога да участвам. Преценката ми за участие в Европейския парламент ще разберете утре. Ще обсъдим важни теми за върховенството на закона и правовата държава. Ще участвам лично на заседанието на комисията LIBE. Участието ми утре на дата 13 юни ще е доста интересно“, заяви Гешев. На 13 юни Бойко Борисов има рожден ден, а се очаква утре Гешев да говори пред евродепутатите по казуса „Барселонагейт“.

Гергана Мутафова също намекна, че има злоупотреба с права като припомни, че още миналата седмица членове на съвета са поискали да има заседания в петък, събота, неделя, именно заради пътуването на Гешев и предвид опасенията, че ще се стигне до там, че процедурата отново ще се забави.

Субективното ми усещане е, че гоните срок, график. Не се притеснявам дали ще го спазите, или не“, отвърна Гешев и напусна заседанието.

А след него си тръгна и адвокатът му Радостина Константинова-Томова.

Кадровиците продължиха с дискусията дали могат да продължат по съществото на предложението в отсъствието на Гешев.

Г-н Гешев заяви, че правото му на защита се нарушава, след което си тръгна. Правото му защита е накърнено от неговото поведение. Неговата воля беше да избере да избере да замине. Но не може графикът на заседанието на ВСС да се съобразява с графика на Гешев. В четвъртък може да има друг ангажимент. Не можах да разбера защо защитникът му си тръгна Но това не е ли шиканиране на процеса“, попита Огнян Дамянов и напомни, че трябва да се предвидят законодателни промени, с които да се предвиди отстраняването от длъжност на лицата, срещу които е започнала процедура по чл. 175 от ЗСВ, за да не пречат.

Цветинка Пашкунова застъпи обратната позиция. Според нея ВСС не трябва да се създава съмнения в легитимността на процедурата, а да се намери баланс между обществения интерес и охраната на правата на засегнатото лице. Тя цитира чл. 56 от Конституцията, според който всеки има право на защита и призова да не се създават предпоставки за атакуване на евентуалния указ на президента пред Конституционния съд.

Председателят на ВКС Галина Захарова също сподели позицията, че заседанието трябва да се отложи, за да може ВСС да осигури „видимост за законосъобразното провеждане на процедурата“.

Всички съображения за евентуална злоупотреба с права, които се изложиха, би следвало да се обсъждат в по-късен момент, ако главният прокурор отново не участва, защото в конкретния случай предупреждението за обстоятелството, че е ангажиран с пътуване до Страсбург беше заявено пред ВСС много отдавна. Притеснява ме видимостта за законосъобразност на процедурата, която провеждаме“, каза Захарова.

Атанаска Дишева обаче беше категорична, че главният прокурор злоупотребява с правото си на защита. Тя припомни, че на 1 юни, когато ВСС се произнасяше по искането на Гешев да се спре производството или за неговото отлагане, той отсъстваше поради служебни ангажименти. В същото време обаче са били пуснати снимки в Туитър на негова „туристическа разходка“ в град, където е бил. И това, по думите ѝ, е илюстрация на поведението на Гешев.

В предходното заседание имахме уверения, че ще направи всичко възможно да участва в процедурата, включително и да отложи ангажимента си в Страсбург. Надявах се да откликне на призива ми да отложи полета си, защото срещите му са утре от 9.30 ч. до 11 ч. Въпреки това той не изрази становище по този довод“, каза Дишева.

Тя напомни за чл. 57, ал. 2 от Конституцията, в който се казва, че не допуска злоупотреба с права.

В конкретния случай е налице злоупотреба с права. Подобно поведение към момента представлява оправдаване със служебен ангажимент, което е трябвало да направи много по-рано“, каза Дишева. Но заключи, че вероятно обременена от дългогодишната си практика като съдия, ще гласува за отлагане, но поиска заседанието да е в сряда.

Това, което тук става, е нежеланието на защитника и г-н Гешев да не участват в днешното заседание. Не ми е ясно какъв по-важен ангажимент един главен прокурор би имал в това да присъства в процедурата, която започна преди месец във ВСС, който го е избрал и предложил на президента да подпише указ за назначаването му. Очевидно той знае какво ще каже пред комисията LIBE и това е свързано с някакво разследване. Добре би било преди това тези неща да се артикулират на терена на българското правосъдие“, каза на свой ред Гергана Мутафова и заключи, че в случая става въпрос за шиканиране на процедурата. Допълни, че е проверила полетите до Страсбург и има още два – единият е в 19.25 ч. тази вечер, а другият в 5.40 ч. утре сутрин.

Драгомир Кояджиков на свой ред цитира дословно изказването на Гешев от миналия четвъртък, когато главният прокурор заяви, че ще отложи ангажиментите си, за да участва в процедурата, а ако не може, тогава ще присъства процесуалният му представител.

Иван Гешев се оказва служебно ангажиран, не се съобразява с решението на Пленума, нещо повече разпореди на процесуалния си представител да напусне. Ето на това му се вика превратно упражняване на права“, изтъкна Кояджиков.

Боян Новански напомни, че е адвокат с дългогодишна практика и риторично попита какво ще се случи, ако той напусне дело в средата на заседанието. И отговори – първо ще бъде глобен, а после ще има и сигнал до Софийската адвокатска колегия.

Даниела Марчева също отбеляза, че на заседанието на 1 юни адвокатът на Гешев е отсъствал, но тогава е представител болничен лист. А сега си тръгна без уважителни причини. И призова като се обсъжда правото на защита, все пак да се има предвид, че ВСС е административен  орган, а не съд.

С 13 на осем гласа ВСС отказа да отложи заседанието за четвъртък. Но преди да пристъпи към обсъждане на предложението по същество, кадровиците спориха дали да слушат записа на разговора между Гешев и Йордан Стоев, провел се на 14 май в дома на главния прокурор. Имова обяви, че е време разделно, а Керелска заяви, че записът ще помогне да се изчисти системата.

Огнян Дамянов изрази учудване на разбирането, че със слушането на записа ще се изчисти системата. А Драгомир Кояджиков даде рецепта – ще се изчисти с белина.

Мнозинството в съвета обаче отхвърли идеята да се слушат каквито и да са записи, единствено Вероника Имова и Олга Керелска подкрепиха предложението.

 

79
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
ГЕШЕВ Е ПОЗОР !
ГЕШЕВ Е ПОЗОР !
12 юни 2023 18:53
Гост

Наздраве !! НАЙ-НАКРАЯ !! ПОЗОРА Е УВОЛНЕН !!

съдия
съдия
12 юни 2023 17:16
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Ванина
Ванина
12 юни 2023 17:37
Гост

Тя през цялото време във ВСС особено старателно дълбаеше и дълбае най-вече в момента дъното- във всеки аспект, и морален, и институционален.
Ще бъде запомнена, уви, с изключително срамни моменти.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 18:33
Гост

Абсолютно съм съгласен. Дамата е крайно некоректна дори когато става дума за атестиране на редови магистрат. С днешната проява се чудя, така ли води процес като съдия. Ако е така, значи по 8 пъти й искат отвод, тъй като е предубедена. Не симпатизирам на Гешев, но този другарски съд ми дойде в повече. За прокурорите е ясно, че не са независими, обаче от съдии, не очаквах подобно нещо. Срамота! Мисля си, дали всички вие не уронихте престижа на съд.власт?

(нас мен е само господ)
(нас мен е само господ)
12 юни 2023 16:48
Гост

Браво на Захарова за принципната й позиция! Колко приятно е да се установи, че има честни наказателни съдии, които не се поддават на външен натиск. Знаят се немалкото недостатъци на Гешев. Не е само вината в Гешев – той нямаше къде да ходи, защото без ГЕРБ и ДПС щяха веднага да го унищожат. Но когато 6-ма прокурори от ВСС се извъртят под очевиден политически натиск, когато се бърза, за да се изпълни поръчката и заседанието на ВСС продължава 14 часа, когато се искаа смяна за изпусната дума – точна за няколко политици, а не не за съществени нарушения, това прави… Покажи целия коментар »

Захаров
Захаров
12 юни 2023 17:02
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
ььььь
ььььь
12 юни 2023 17:11
Гост

Считаш, че Гешев като се лиши сам от защита, предпочитайки да не присъства на процедурата за освобождаването му и да накара публично адвокатката да си тръгне също без причина, ВСС трябва да се съобразява до безкрай и да допуска да се гаври с най-висшия административен орган?

Каскетен катарзис
Каскетен катарзис
12 юни 2023 16:44
Гост

Години наред Гешев беше разтворил чадър над политическия боклук, който именно за целта го беше сложил на поста. Чак когато политическият боклук реши, че Гешев повече не му е нужен и реши да го махне по същия начин, по който го беше сложил, Гешев преживя катарзис и прозря, че политическият боклук не трябва да се пази, а да се преследва за извършените от него престъпления.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 15:48
Гост

„Всички съображения за евентуална злоупотреба с права, които се изложиха, би следвало да се обсъждат в по-късен момент, ако главният прокурор отново не участва, защото в конкретния случай предупреждението за обстоятелството, че е ангажиран с пътуване до Страсбург беше заявено пред ВСС много отдавна. Притеснява ме видимостта за законосъобразност на процедурата, която провеждаме“

Браво на Захарова, все пак има хора със съвест в тоя ВСС

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 16:39
Гост

Има хора със съвест във ВСС. Каскета не е сред тях.

Димитър
Димитър
12 юни 2023 15:31
Гост

Как защо е това бързане?Ами ако утре да речем Кс пореведе заседание и допусне искането на Гешев срещу промените в НПК? Макар че те се насаидха на пачи яйца ,защото дори и да го махнат предди това в крайна сметка това законче на зарков ще оитде в небитието и всички знаем какво щестане с процедурата. Както върнаха Иван Иванов от КЕВР. Същото ще и тука. Просто ССБ и особено Бойкикиев и Безнедждна не го разбират сегашния МП дори не го включвам защото той си е кукла на конци…..

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 16:40
Гост

Бързането е да не падне имунитета на престъпната банкянска тиква.

на всеко прасе му иде коледата
на всеко прасе му иде коледата
12 юни 2023 15:27
Гост

днес ще е коледата за гейшев

БЕЛ
БЕЛ
12 юни 2023 15:15
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Не е случайно
Не е случайно
12 юни 2023 15:12
Гост

„С 13 на осем гласа ВСС отказа да заседанието за четвъртък.“ !!!

п.с. Правописът е на ЛЕКС.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 15:04
Гост

И какво излезе след всички драми – политическият боклук измете Каскета.
Въпросът който остава да виси със „страшна сила“ /по литературния анализатор Новански/ е Кой ще измете политическият боклук.

Смех
Смех
12 юни 2023 15:15
Гост

„политическият боклук измете Каскета.“

– Колега, така признавате, че ВСС и политизиран. Което е изначално за съдебната власт и преди и след бай Тошо.

скуби ду
скуби ду
12 юни 2023 15:29
Гост

Досега Каскетът пазеше политическия боклук. Когато го няма, ПРБ трябва да се заеме със задачата. Иначе и всички прокурори след Каскета.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 15:00
Гост

След 6 години във ВСС всички вече за тотално изперкали.
Доживяхме да видим Дишева и Керелска да се карат публично.
Жива да не бях!

анонимка
анонимка
12 юни 2023 15:00
Гост

Тези мекотели от прокурорската колегия, как изведнъж станаха толкова смели и принципни. Три години дремат и мънкат в заседания на ВСС и изведнъж революционери. Евно някой им натисна „Еnter-а“.

скуби ду
скуби ду
12 юни 2023 15:32
Гост

А защо въпросът не е – това мекотело ГП как изведнъж стана толкова смел и принципен, три години дрема и мънка и изведнъж – революционер… Ентърът на него си му е натиснат по рождение и затова първо ръси глупости, а след това дори не може да осмисли каква простотия е направил.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 14:32
Гост

А защо този работен ентусиазъм възникна чак сега? Защо не се използва за решаване на истинските проблеми на съдебната система, например за електронното правосъдие, съдебната карта и обективните критерии за повишаване в длъжност?

скуби ду
скуби ду
12 юни 2023 14:53
Гост

Истинските проблеми на съдебната система могат да се решат само ако се разпусне изцяло и се учреди наново – само така ще се изчистят калинките на ДС, БСП, ДПС, ГЕРБ и ССБ, които са я налазили, особено по високите нива… Тъй като няма изгледи това да се случи, поне в обозримо бъдеще, няма и шанс проблемите да се решат скоро.

Пиронева, спиш ли?
Пиронева, спиш ли?
12 юни 2023 14:19
Гост

Каскетът продължава да уронва престижа на съдебната власт! Според поредния, но не последен негов „бисер“ във ВАП работят „магистратчета“, какъвто той не искал да бъде! Явно за този „титан“ на милиционерските тъпизми прокурорите даже и в тази висша инстанция, да не говорим за останалите в АП, ОП и РП са някакви интелектуални джуджета в сравнение с него и да им бъде колега и равен, а не над тях е обидно и срамно за него?!
Ако мълчат и след тази казана на глас простотия, явно си заслужават такъв началник!

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 14:14
Гост

Казус за 1 час го точат вече 2 дена.Милиционера изобщо не схваща за какво става дума, съдейки по тъпите му искания.

.............
.............
12 юни 2023 13:56
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Хари
Хари
12 юни 2023 13:37
Гост

Крайно време е да се сложат всички карти на масата. А не да се вадят компромати на час по лъжичка.

Кики
Кики
12 юни 2023 13:35
Гост

Тези циркове нямат ли край?

Ужас просто
Ужас просто
12 юни 2023 13:04
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 13:38
Гост

А какъв е смисълът да се мотаят и да събират доказателства? Казусът е ясен – Гейшев каза, че в парламента има политически боклук, който трябва да бъде изметен. Всички го чухме и видяхме. Фактите са безспорни и ясни. Сега следва да бъдат подложени на оценка от ВСС, в контекста на разпоредбата на чл.129, ал.3, т.5, пр.2 от КРБ. Всичко това можеше и трябваше да приключи за 2-3 часа, а не да се влачи дни наред.

Димитър
Димитър
12 юни 2023 17:40
Гост

Дишева е ССБ и протестър,следователно тя не може да спре да се излага…….

Журналист
Журналист
12 юни 2023 13:04
Гост

За последните две години виждам как съдебната власт губи почва под краката си до степен да рискуваме стабилитета на държавата.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 12:45
Гост

Чакам сега някой умник, който години наред е давал мило и драго да защитава Бойко Борисов да направи извода, че щом Иван Гешев иска да му повдигне обвинение, това означава, че признава престъпните му деяния, за които години наред Гешев правеше всичко възможно, за да не му се търси отговорност.

дурак
дурак
12 юни 2023 13:43
Гост

Ко, ко? Я пробай пак с питаниту, бабиноту…

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 11:37
Гост

Чакам сега някой умник, който дава мило и драго да плюе по главния прокурор да направи извода, че щом се бил извинил, означава, че признава умисъл.

скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 12:04
Гост

Епа, то няма нужда да го признава. Ако не го е направил умишлено, значи е невменяем… И в двата случая не става за главен прокурор, така че шута и у лево!

Stinger
Stinger
12 юни 2023 12:08
Гост

Мечо Пух не си признава обаче….Седи си, мълчи си и гледка умно.

Гешев е ухо
Гешев е ухо
12 юни 2023 11:02
Гост

Гешев като истински прокурорски бо***к, извинете ме за израза, задава въпросите си, съдържайки отговора в тях. Много често в съдебните зали, прокурорите точно така се опитват да разпитват свидетели, да им слагат думи в устата и да им „доизясняват“ обстоятелства, с които самите свидетели не са запознати.

Позор!
Позор!
12 юни 2023 10:59
Гост

Машева първоначално каза, че на оперативката е извадил писмото, след това каза, че след пресконференцията са го видели и съединили. Кога е вадил това писмо, което може и сам да си го е писал, след като няма установен произход, та, кога е вадил това писмо, че вече публиката се обърка?!

Марчелка
Марчелка
12 юни 2023 11:58
Гост

То само писма да беше вадил, ама Петьо още не е пуснал клипчетата…

Съдия СРС
Съдия СРС
12 юни 2023 12:10
Гост

Че в клипчетата трябва основно да е Сарафов, Русинова и двама зам.председатели на съдилища, спомняйки си кого съм виждал да излиза от една дупка в стената.Всички колеги от СРС и СРП, обядвали в заведението, могат да потвърдят.Гешев не съм гл виждал там, дори и когато беше някакъв шеф в в прокуратурата

Марчелка
Марчелка
12 юни 2023 12:27
Гост

Който трябва, го е виждал, а и клипчетата не е задължително да са от обяд. Може да са от вечеря или след вечерята и не само в джуджетата… Само Петьо може да каже с какво точно разполага, а и Баце и Пейо държат по нещо предполагам.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 10:24
Гост

Борбата с Корупцията в България трябва да се води рамо до рамо с онези, които подозираме в корупция.“

Гешев да си ходи, да дойде Пеевски!
Да не съм ви чула да се подигравате на нашите либерални остриета, че били обикновени, безпринципни тарикати, а ССБ били лицемерни джендъри!

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 10:20
Гост

Следствието от престъпната приватизация и липсата на ефективна лустрация: „“Силите на мрака”, както аз ги наричам, имат за своя основна цел – чрез финансовите и икономически ресурси, които откраднаха в годините на прехода, и с подкрепата на външни фактори да ни държат в подчинение, да ни разколебават в демократичния избор, който направихме, или ако е възможно дори да ни извадят от ЕС и НАТО. Мафията днес – очевидно и за мое огромно съжаление – разполага и с политически, и с медийни ресурси, чрез който определя дневния ред и налага своите престъпни и зловещи намерения. Разчита на късата обществена памет и… Покажи целия коментар »

...............
...............
12 юни 2023 10:19
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Позор!
Позор!
12 юни 2023 10:16
Гост

Каскета, както и повечето хора тук, трябва да знаят, че „извинявам се“ не съществува в българският език и не означава нищо. Когато искаш да се извиниш, но не с паразитен погрешен израз, който не изразява извинение, се казва „извинете ме“, или „моля да ме извините“, така че Гешев изобщо не се е извинил никога и пред никого за своите, позорящи престижа на съдебната власт, изказвания!

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 11:58
Гост

„извиня̀вам — преходен глагол от несвършен вид (тип 186ti) редактиране Значение извиня̀ваш, несв. и извиня̀, св. 1. Кого. Прощавам за някаква постъпка. Извинете ме за безпокойството. Извиних го за лошото поведение. 2. Кого. Оправдавам за нещо нередно. Извиних го пред учителката. 3. Моля. Извинете, колко е часът? Извинявай, но сега нямам време. 4. Изказвам учтиво несъгласие с някого. Извинявай, но не си прав! извинявам се/извиня се. — Моля за извинение. Извинявам се за закъснението.“ Според речника има такъв израз и „Моля за извинение“ е равнозначно на „Извинявам се.“ https://rechnik.chitanka.info/w/%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BC Изпадаш в излишни подробности, освен това и прав не си. С… Покажи целия коментар »

Бозьо Кифлев
Бозьо Кифлев
13 юни 2023 10:06
Гост

извинявам кого? „извинявам СЕ“ – възвратен глагол, прощавам сам себе си. типичен пример за това, което още в невинна детска възраст наричахме „извинението второ нахалство“.

„извинявай!“ – заповедна форма. аз ти заповядвам да ме извиниш и не ти давам дори правото да не ме. доста далеч от молба…

единствената възможна форма, съдържаща в себе си учтивост, е „моля да ме извиниш/-те“ – включва молба и запазва за другия и двете възможности, да извини или да не извини по свое вътрешно убеждение.

шоколад Милка на картинката лилава крава с надпис
шоколад Милка на картинката лилава крава с надпис
12 юни 2023 10:13
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Адвокат
Адвокат
12 юни 2023 10:06
Гост

По- добре късно, отколкото никога! Удри Гешев!

Безгръбначен плазмодий!
Безгръбначен плазмодий!
12 юни 2023 9:57
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Позор!
Позор!
12 юни 2023 10:18
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
ДП - държавното предприятие
ДП - държавното предприятие
12 юни 2023 9:56
Гост

След 3 години наведен, решил да се изправя. Да, ама хич не е лесно, след като ДПС-то ти е отзад, че е и проникнало дълбоко…

Stinger
Stinger
12 юни 2023 11:53
Гост

Съгласен! Както един виден банкянски философ е казал: Като влезе у ду…то, върти си се и си влиза…..:-)

Съдия
Съдия
12 юни 2023 9:33
Гост

Сега да си член на ВСС! Някой и друг милион ти оправя бъдещето, че и ръководна позиция може да заемеш след този съвет! Идеална възможност да си богат, щастлив и дори борец за независимост!

Съдия
Съдия
12 юни 2023 9:57
Гост

Еее, колега, това са само мечти, но можеш да влезеш в следващия ВСС и се запънеш да освобождаваш следващия главен прокурор.Даже може да си направите схема: той да каже, че в НС са „долни пе…си“, после да делите!

Stinger
Stinger
12 юни 2023 11:51
Гост

Да, особено ако си Мечо Пух…. 😉

........
........
12 юни 2023 9:24
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Адвокат
Адвокат
12 юни 2023 9:21
Гост

Удри Гешев по политическия боклук! Започваш да ми харесваш

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 9:19
Гост

В тази експертиза трябва да се включи и какъв е публичния отзвук от употребата на израза касателно политическата класа, защото трудно може да урониш престижа на съдебната власт, ако си казал нещо близко до истината, споделяна от огромната част от обществото ни, което е реципиента на авторитета на прокуратурата, база за легитимността на действията ѝ.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 9:54
Гост

Не е точно така. Може например да използва израза „Престъпната банкянска тиква с кюлчетата в чекмеджето“ и въпреки, че цялото общество (с изключение на калинките и троловете на ГЕРБ) споделят това, не мисля, че би било допустимо за магистрат от такъв ранг.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 10:01
Гост

Споменатото от Вас е аналогично на случая с Баневи и разкостените държавни предприятия, защото е конкретизирано, визирайки точно определен човек, и съдържа потенциална клевета за нарушаване на принципа на невиновност- ББ не е осъден с влязла в сила присъда.

скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 10:37
Гост

Бухал, ква експертиза те хапи теб, бе, птицо проклета?!?! Все едно да ти тегля едни майни публично и като тръгнат да ме наказват от ВСС за нарушения на етичния кодекс и уронване престижа на съдебната власт, да искам експертиза за това какъв е публичният отзвук – ами никакъв няма да е, а и повечето хора, като разберат за какво иде реч, ще ме подкрепят, щото не ги кефи прокурорският боклук… Това дали има допуснато дисциплинарно нарушение си е изцяло преценка на ВСС, въз основа на обстоятелствата, които се установят във връзка с деянието – от обективна и субективна страна. В… Покажи целия коментар »

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 10:57
Гост

Доколкото ми е известно предмет на обсъждане е само израза „политически боклук“, а не цялата му дейност като главен прокурор, и трябва да има обективни критерии за оценка на престижа преди и този след изричането на словосъчетанието, иначе производството ще бъде компрометирано като субективно мотивирано, защото „очакванията на отделни партии, присвояващи си правото да говорят от името на цялото общество и да са морален коректив за всичко що диша са такива“.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 11:20
Гост

КРБ, чл.129., ал.2, т.5. „тежко нарушение или системно неизпълнение на служебните задължения, както и действия, които накърняват престижа на съдебната власт.“

Иска се действията да са накърнили на практика престижа на съдбената власт, а не потенциално да имат такъв ефект, пък и дори да има нарушаване на етични кодекс, това не води автоматично до настъпване на предпоставките за отстраняване свързани с авторитета на прокуратурата, т.е. нарушението не е формално, а резултатно.

скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 12:17
Гост

Е очевидно са го накърнили – депутатите не си дават сами имунитетите, а ще правят комисия, която да се запознава с материалите и да прави предложения, като всички заявиха, че няма да свалят имунитета на никого, преди да приключи съдебната реформа, съответно – Гейшев да бъде освободен. Т. е. народните представители в огромната си част нямат доверие на главния прокурор като представител на съдебната власт, защото той ги е обидил и заплашил. От това по-голямо накърняване престижа на съдебната власт и девалвация на доверието едва ли може да има. Така че, явно и ти се правиш на тъп или просто… Покажи целия коментар »

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 12:23
Гост

Еха, доказан трол, защото в това, което казвате нямо нито грам юридическа мисъл, камо ли състоятелен аргумент. Интересно е да се изучават такива спесимени, ако имах повече време бих се позабалявал с Вас, но не искам да Ви правя удоволствието да изкарвате пари на всеки коментар в отговор на моя теза.

скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 12:43
Гост

Хахаха, трол на трол трол вика ли, бе, проскубан?! По-голям прокурорски трол от теб тук няма. Аз, за разлика от теб, мотивирам тезите си. Обясних ти на разбираем език в както точно се изразява накърняването на престижа на съдебната власт и ще го повторя още веднъж, че дано да го проумееш – след думите на Гейшев, че в НС има политически боклук, който трябва да бъде изметен, е налице девалвация на доверието в нея от страна на законодателната власт и предприети действия с извънреден характер от народните представители – спешна промяна на законодателството и отказ да се сътрудничи на правосъдието,… Покажи целия коментар »

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 13:32
Гост

Промените в законодателството са политически и партийно мотивирани и не може да служат за аргумент, че „престижът на съдебната власт бил накърнен“, по тази логика всяка една реформа може да се изтълкува като наложена заради нисък имидж, малко глупаво е да се мотивира ретроактивно едно деяние не с преките естествени последици, а с косвената волева реакция на партиите, които преследват свои интереси и авторитетът на прокуратурата им е на последно място. Дори елеметарно да се приложи по аналогия причинно-следствената конструкция на непозволеното увреждане с непосредствената връзка между двете, ще увисне яко. НС „спешно било принудено да променя закони“, чиито проекти… Покажи целия коментар »

скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 14:34
Гост

Явно си природно заоблен, затова няма да повтарям, само ще се цитирам: „Е очевидно са го накърнили – депутатите не си дават сами имунитетите, а ще правят комисия, която да се запознава с материалите и да прави предложения, като всички заявиха, че няма да свалят имунитета на никого, преди да приключи съдебната реформа, съответно – Гейшев да бъде освободен.“ „спешна промяна на законодателството и отказ да се сътрудничи на правосъдието, докато Каскетът е главен прокурор.“ Та кое е причината и следствието е повече от ясно – Гейшев се издъни и урони престижа на съдебната власт с това, което каза –… Покажи целия коментар »

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 14:49
Гост

Без обиди, моля. Само лаик говори, че това или онова било „очевидно“ и НС не осъществява морален или имиджов контрол върху съдебната власт, нито политическото мнозинство има правото да се произнася пряко или не касателно обществените настроения, по повод едно изказване, направено след проведените избори, иначе партиите или отделни депутати да се чувстват засегнати колкото си искат, то си е техен проблем, който не е фактор в оценяването на ефекта на репликата.

скубещият бухали
скубещият бухали
12 юни 2023 16:01
Гост

Касателно фактора в оценяването на ефекта от дупликата на репликата, може да се каже, че дрънкаш твърде много глупости. Забавно ми е да оборвам тези на прокуроски боклуci – то не е и особено сложно, та затова ти обясних за причината и следствието и връзката между тях. Това обаче няма общо с практиката на ВАС по въпроса за накърняването на престижа на съдебната власт, в която се приема, че такова е налице когато самите действия са от характер да го предизвикат, без да е нужен резултат. Тъй като не си много умен, ще ти го обясня с нагледен пример –… Покажи целия коментар »

Проскубания бухал
Проскубания бухал
12 юни 2023 18:22
Гост

Решение на ВАС – 5 чл. състав: Престижът на една институция е доброто име, което притежава тази институция, както и авторитетът, който тя има в обществото, т. е. действието или бездействието, с което е нарушен КЕПБМ, следва да е довело до уронване на доброто име и на авторитета на съдебната власт. За да се урони престижът на съдебната власт е необходимо нарушението на КЕПБМ да извършено публично, пред свидетели или да е станало достояние на широк кръг от хора, защото престижът на определена власт е субективната оценка, която обществото дава на тази власт. Следователно, за да се промени тази субективна… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 8:23
Гост

Хайде един хубав подарък да ми направят днес, че да ми тръгне леко седмицата

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 8:05
Гост

Доверие? Ами то нивото е критично ниско от години, а последния месец може да е паднало и до нула.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 8:21
Гост

Явно иска собствения си рейтинг да извади, щото си мисли, че хората одобряват активизирането му. Но хората са погнусени от това, което се случва

123
123
12 юни 2023 8:02
Гост

Рядко абсурдни искания, а уж нямаше да шиканира процедурата.

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 7:55
Гост

Не е необходим експерт, за да разбереш значението на политическия боклук. Хайде сега пък експертиза

Анонимен
Анонимен
12 юни 2023 7:53
Гост

Толкова ми писна, ме мечтая още днес да се сложи край на тази агония