Въпреки че законодателят задължи да се монтират предпазни колани в пътническите автобуси, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ умишлено забавя този процес. Това се казва в протестно писмо на акредитираните изпитателни лаборатории и нотифицирани технически служби за България „Технотест“ и „Тиат“.

Те посочват, че „българските изпитателни лаборатории от месеци разполагат с одобрени стендове за изпитване закрепването на колани в старите пътнически автобуси“, но коланите така и не са монтирани. Това е нарушение на закона, тъй като през септември миналата година парламентът прие окончателно промени в Закона за пътищата, с които задължи фирмите за пътнически превози да оборудват автобусите си с колани. Решението беше взето непосредствено след жестоката трагедия край Своге, при която 20 души загубиха живота си, след като автобусът им изхвърча от пътното платно.

„Технотест“ и „Тиат“ алармират и за лобистки интереси в новия проектозакон за пътните превозни средства. Според двете фирми се прави опит те да бъдат елиминирани от „псевдопредставителства на чуждестранни технически служби“ и в крайна сметка да се вдигнат цените на услугите. „За разлика от незаконно работещите представителства на чуждестранни фирми, българските технически служби и изпитвателни лаборатории са акредитирани от ИА „Българска служба по акредитация“, както и разполагат с опит, специалисти, база, стендове и оборудване, необходими за надлежното провеждане на редица пътнотранспортни изпитвания, пряко свързани с безопасността на пътуващите в страната хора и товари“, пише в отвореното писмо на двете организации.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar