Европейският парламент одобри окончателно реформата в автомобилния транспорт в Европейския съюз, известна като пакета „Мобилност“. Част от разпоредбите ще влязат в сила веднага, а повечето от тях година и половина след публикуването им в Официалния вестник на ЕС.

България не е доволна от реформите.

Около три години продължи процедурната сага по приемането на пакета „Мобилност“. През това време се смениха два европарламента, две комисии и няколко председателства, включително и българското. Европа обаче остана разделена на Източна и Западна по отношение на реформата в транспортния сектор.

Според Брюксел тя ще подобри условията на труд на водачите, ще премахне нелоялната конкуренция и незаконните практики в бранша и ще въведе ясни правила за командироването на шофьорите, за да се уеднакви заплащането им.

България не е доволна от разпоредбите, свързани с връщането на водачите и камионите в страната ни на всеки четири и съответно осем седмици. Според българските евродепутати разхождането на празни камиони из Европа противоречи и на зелените амбиции на Брюксел.

Един от двигателите на пакета „Мобилност“ – германският евродепутат Исмаил Ертуг не е съгласен с мотивите на България, че пакетът противоречи на Зелената сделка на Брюксел. Според него въпросът в България се политизира.

Исмаил Ертуг – евродепутат от Германия, група на социалистите и демократите: Работим в тясно сътрудничество с колегите от тези страни членки, с които има проблеми, защото са в периферията и имат ниски доходи. И винаги съм се опитвал да обясня, че правилото за еднаква цена при еднаква услуга е неприложимо в този модел. Когато говорим очи в очи, колегите ми казват „прав си“. Но, в тези държави влиянието на този сектор върху политиците е толкова голямо, че дори евродепутатите не могат да направят тук това, което биха искали. Говорих с колеги и те ми казват: Прав си, но не можем да те подкрепим, защото това ще им създаде сериозни проблеми в партията, когото се приберем вкъщи.

Според българските евродепутати следващата стъпка за страната ни е оспорване на новите разпоредби в Съда на Европейския съюз. България очаква и оценката на въздействието на пакета, включително върху околната среда, която трябва да бъде готова през есента. Ако Брюксел прецени, че има проблеми, ще внесе ново законодателно предложение. Приемането му обаче може да продължи години.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar