„Още утре може да завишат мярката и вместо за 6 месеца, за 3 години да им свалим номерата на шофьорите, употребили алкохол (или наркотици). Всеки, който се качи пил, на другия ден ще остане без кола и проблемите за него ще са повече, защото трябва да съхранява тази кола без номера някъде.“.

Това каза в студиото на „Денят на живо“ по NOVA NEWS Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Причината за увеличения брой шофьори, които се качват зад волана с алкохол и наркотици в кръвта, има две страни, смята той. „От една страна има корупция, от друга страна през 2016 г. вместо пробация, присъдата се заменя с условна“, каза Милчев и потвърди, че при пробацията имало по-добри резултати.

Според него политиците нямат желание за подобно решение, защото те няма да спечелят нищо. „Цялата ни структура на управление е пропита от корупцията“, обясни Милчев.

Относно поредната гонка на мигрантски бус и полицаи и думите на вътрешния министър Иван Демерджиев, че мигрантите са шофирали с 200 км в час, той бе ясен, че няма нужда от такава констатация.

„Законът няма да спре мигрантите, тях трябва да ги спрем на границата. Това, което прави МВР в момента, е разпад на държавността“, каза Милчев.

„Никой не оспорва, че те полагат усилия, но вижте – всеки месец загинал полицай, всеки ден катастрофират коли на МВР, на АПИ, на ДАИ, които излизат от строя. Служебното правителство, чистките които се правят през 3 месеца…“, изреди той.

„Институциите водят война помежду си, а ние гинем на пътя. Сега съм в ситуация да помоля главния прокурор Иван Гешев да не идва на конференцията, която организираме утре, а да дойдат на конференцията тези, от които зави актуализацията на пътната карта“, каза Милчев.

Той обясни, че от Института са идентифицирали 1500 опасни места по пътищата, които могат с инженерни и др. решения да бъдат намалени катастрофите там. „Това са потеницално опасни отсечки. Там са се случвали катастрофи, но не е имало жертви“, каза Милчев.

„Когато за 3 години стават 12 катастрофи на едно място, трябва да предприемем действия. Когато знаем местата, се предприемат инженерни, контролни действия“, уточни той.

„Пътната карта (на опасните места – б.р.) трябва да бъде упълномощена с ресурси и правомощия. От МВР и от МРРБ не искат друга институция да им диша във врата, защото една пътна агенция ще искат възлаганията за ремонт и поддръжка на пътищата да са публични“, каза Богдан Милчав.

„В цяла България пътищата са опасни. Няма място, където да не загинем. Има тенденция да се увеличат жертвите на пешеходните пътеки. Не очаквайте, че някой ще ви каже – направете 2-3 неща. Трябва да направим нови стандарти за управление на риска. От 6 до 8 м сме готови да изпълним със съдържание подобни твърдения“, каза той.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar