Лошо състояние на инфраструктурата, изместване на железния път и незаключена стрелка № 5 видял германски експерт при огледа на катастрофата на 10 декември 2016 г. в село Хитрино.

Той беше разпитан чрез видеоконферентна връзка с Окръжния съд в Берлин. Подсъдими по делото са двамата машинисти, които са обвинени за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лице, предаде кореспондентът на БГНЕС в Шумен.

Немският железопътен експерт е нает от фирма „Бумаркет“, за да направи оглед на мястото на катастрофата. Той бил два пъти в България, но до местопроизшествието бил допуснат едва на 22 декември, когато е била вдигната блокадата на село Хитрино. Заключенията му пред съда се основават на снимков материал и на оглед на местопроизшествието. Пред българския съд експерт заяви, че никога не е виждал такова изместване на железния път, каквото е имало в Хитрино. Специалистът твърди пред съда, че стрелка № 5 не е била заключена, а поставена в междинно положение. Според него това е решаващо дали влакът ще дерайлира или не. В изводите си той сочи, че под дървените траверси имало твърде малко чакъл, който не може да осигури стабилността на железния път. Дървените траверси били стари, под тях имало твърде малко чакъл, който не осигурява стабилност на пътя при натоварвания. Той видял още, че имало разхлабени болтове и твърде голямо разстояние между релсите, насочващи влака към друг коловоз. Разпитът с преводач продължи 4 часа. /БГНЕС

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar