Заради хаоса с изравнителните сметки „Топлофикация“: Минаваме на реален месечен отчет, за да улесним абонатите

С 30% са се увеличили жалбите на клиентите на „Топлофикация-София“ от началото на лятото, показват данните на националния омбудсман Диана Ковачева.

Институцията е залята от жалби от граждани, които се оплакват от символичните суми, които на практика ще им бъдат възстановени в резултат на безпрецедентното намаляване на цената на природния газ. Има пълен

заяви Диана Ковачева пред Нова телевизия.

Напълно основателно е очакването на хората за чувствително намаление на сметките заради поевтиняването на газа. Защо се връщат символични суми, примерно 20 лева – те са неуместни, подигравка, заяви Диана Ковачева. Според нея абонатите на столичното парно не могат да разберат какво им се възстановява, какво се прихваща, ситуацията е скандална. Ковачева обърна внимание, че срокът за обжалване изтича след дни, а някои потребители още не са получили изравнителните си сметки.

Заради това омбудсманът поиска Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да направи проверка на столичната „Топлофикация“.

Енергийният министър Теменужка Петкова пък съобщи, че в края на октомври КЕВР ще провери всички топлофикационни компании как са изпълнили закона и са компенсирали потребителите за намалените със задна дата цени на природния газ и парното.

на клиентите тези суми, които са изчислени от намалението на цената на топлинната енергия, обясни говорителят на топлофикационното дружество Елизабет Павлова.

В сметките за юни дружеството е прихванало първите суми на стойност малко над 10 милиона лева.

като едновременно с това е извършено и прихващане към онези клиенти, които имат сметка за доплащане, каза Павлова пред БНР.

За двата месеца общо са прихванати 24 милиона лева. Остават за прихващане още 12 800 000 лева, които ще бъдат прихванати от августовските сметки, а на тези, на които им остават суми – и през септември, подчерта Елизабет Павлова.

Тези общо близо 36 милиона с включен ДДС, посочени от КЕВР, не бива да се бъркат със сумите, които даден клиент има да получава или да додава на „Топлофикация София“, добави Павлова .

„Проблемът със сметките ще бъде решен,

в най-скоро време. Сега, за съжаление, ще има неясноти при клиентите“, коментира омбудсманът на “Топлофикация“ Деян Дянков пред Bulgaria on air.

„На 31 август изтича срокът за възражения пред фирмите за дялово разпределение. Повечето от хората възразяват срещу самите фактури, които са издадени от „Топлофикация“. Може и на имейл, може и в кол центъра – ще разясним, няма да пропуснем никого“, каза още Дянков и отново препоръча реален месечен отчет.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar