Петнайсет свидетели са дали показания под клетва, че ромският проповедник от Пазарджик Ахмед Муса публично е призовавал мюсюлманите към „военен джихад“ срещу християните и юдеите. Според разказите им той заявявал, че „който не е с нас, е против нас“, че „ислямът ще победи по целия свят и това ще стане със сила и меч“, отричал религията на „неверниците“, „насъсквал“ приближените си срещу тях.

Говорел, че те трябвало да бъдат убити, заклани, защото са „езичници“, „грешници“, „гяури“. Убеждавал, че мюсюлманите трябва да воюват с християните, да „убиват и колят“, докато те не приемат исляма.

Това се посочва в мотивите на Върховния касационен съд, който в края на април окончателно потвърди присъдата на Муса по делото срещу 13-те имами. Окончателното решение гласи, че пазарджиклията ще трябва да излежи една година в затвора, към която се прибавят още три от предишно дело за подобни престъпления, и да плати глоба 5000 лева. За две от обвиненията наказанията са отменени поради изтичане на абсолютната давност.

Срещу Муса тече и трети процес, отново за насаждане на антидемократична идеология, този път – срещу общо 14 подсъдими, който още не е приключил на първа инстанция в Окръжния съд в Пазарджик.

Гласните доказателства, дадени от двама тайни и 13 явни свидетели, са разгледани заедно с приложените писмени материали по делото. От тях става ясно, че Муса е провеждал ежеседмични срещи и проповеди в различни населени места. Установено е, че по време на сватба в пазарджишки ресторант е казал на всеослушание: „Поклон пред тези, които режат глави за вярата си! Поклон пред тези, които гърмят, слагат бомби и убиват за вярата си!“.

Посочени са градовете и местата, в които са провеждани срещите с привърженици, посочени са датите, на които са били извършвани проповедите. Съдът е използвал сведенията за това от изготвяните от подсъдимия отчети за дейността му, иззети в хода на досъдебното производство като доказателства по делото, в които фигурират точните месец, ден, година, приблизителен брой присъствали на проповедите.

Магистратите отхвърлят твърденията на адвокатката на проповедника за засягане на „вътрешното му право на религиозни убеждения“. Подчертават, че фокусът в случая пада върху начина на демонстриране на тези убеждения – в словото си подсъдимият приканвал към „свещена борба“ срещу християните и други религии, като настройвал срещу тях, наричайки ги „неверници“, „гяури“ и „грешници“, квалификации, които сами по себе си са достатъчни да разпалят омраза между хора от различни етноси на религиозна основа, мотивират се магистратите.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar
Картинки
 
 
 
Аудио и видео
 
 
 
Документи и архиви