Има три типа мислене за икономическата устойчивост. Да придобивате това ,което е  модерно за даден период от време ,да придобивате това ,което би донесло печалба ,или да придобивате това ,което ви харесва.

1.Първия подход е най-акуратен за сферата на модата ,пи ар сектора и други артистични и представителни дейности. Това ,което е модерно обаче ,излиза от мода така ,както е дошло. Ако например сте моден магазин  и за периода не сте продали на висока цена актуална колекция ,определено ще трябва да намалите цената ,за да не останете с голямо количество излезли от мода дрехи. Иначе казано може и да се обезцени съвсем стоката ви ,ако не сметнете верните количества и колко вашия магазин може да продаде. Има много икономически трикове ,но аз ще посоча само няколко – следене на покупките  в магазина -т.е какво се търси, прогноза на рекламата ви в дългосрочен период -до кого трябва да достигне тя, колко пари могат да си позволят вашите клиенти като средна стойност и други. Иначе казано може да инвестира някой по малка сума в дрехи ,които продава ,а друг по-голяма но печалбата идва от точната сума -да нямате недостиг -за лош имидж ,да нямате и прекомерно голям излишък за обезценяване на стоката. Магазина на дрехи беше хипотетичен пример ,може да се приложи и за други инвестиции ,не само във дрехи.

2.Да придобивате това ,което носи печалба е добър трик за бизнес сферата ,която изключва модата. Така може да си докарате завидни средства в един период от време в бъдещето. При този похват разбира се съблюдават  други зависимости. Няма да изброявам изчерпателно ,само няколко: ликвидност, правилен бизнес план, разделност на личните средства от инвестираните в бизнес.

3.Да придобивате това ,което ви харесва е добра стратегия за водене на бюджет на домакинството  на всяко семейство. Дори дадена рокля да излезе от мода ,ако сте купили любимата си рокля ,ще си я носите с удоволствие дълъг период от време. Същото е с дългосрочни инвестиции като имоти и ценности.

Иначе казано икономическата устойчивост в макроикономически смисъл зависи и от вашите начинания и цели.

(Моя икономическа теория , вдъхновена от Пол Кругман (нобелов лауреат))