374 кандидати се явиха на писмения изпит в конкурса за младши следователи. Той се проведе в Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

Конкурсът беше обявен през януари. Местата за младши следователи са 17 и са в отделите към следните окръжни прокуратури: по две в СГП и в окръжните прокуратури в Пловдив и Кърджали, и по една в Монтана, Пазарджик, Плевен, Русе, Ловеч, Варна, Шумен, Разград, Търговище, Силистра и Бургас.

Допуснатите кандидати бяха 502.

В 9 ч., в присъствието на членовете на конкурсната комисия и на кандидатите, бяха изтеглени казусът по наказателноправни науки и тестът по Право на Европейския съюз в областта на правата на човека. Писменият изпит продължава пет часа, като в тях не се включва времето за прочитане и раздаване на казуса и теста.

Онези от тях, които получат оценка не по-ниска от 4.50 на казуса и поне 4.50 на теста, ще бъдат допуснати до устния изпит.

148
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
12 май 2025 15:11
Гост

Здравейте, имате ли представа кога ще има резултати 😁

Банката е ОЮЛ!
Банката е ОЮЛ!
03 май 2025 22:23
Гост

Ясно е написано в решението, че банката е претърпяла имуществени вреди, обаче Вие големите разбирачи продължавате да философствате! Затова ще се явявате по н на брой пъти и всеки път ще е едно и също ! Кой тогава е пострадал ? Коййййййййййй? Тримата дори не са разбрали , че са теглили от парите им ! Факт : В резултат на извършеното от П. престъпно деяние на ,,УниКредит Булбанк” АД със седалище и адрес на управление гр. София, пл. ,,Света Неделя” № 7 са били причинени имуществени вреди в общ размер на 46 680 лв.
Кой е пострадал респ . ОЮЛ ?
Коййййййййй?

Анонимен
Анонимен
04 май 2025 5:39
Гост

Успокойте се. Нека няма загуба на самообладание. Съдебното решение, което цитирате, де факто няма нищо общо с изпитния казус, фактическата обстановка по изпитния казус е съвсем различна и това е очевидно за всеки явил се на изпита. Вие явихте ли се на този изпит? По изпитния казус банката не е претърпяла никакви имуществвни вреди от престъплението, защото липсата от 110 хил. лв. е съществувала преди деянието на Петрова, а чрез самото си деяние тя е запълнила липсата. Освен това: както други участници в дискусията вече са написали – има разлика между понятията „пострадал“ и „ощетено ЮЛ“. По един от въпросите… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
04 май 2025 6:07
Гост

Вие явихте ли се на изпита? Изпитният казус де факто няма нищо общо с цитираното от Вас съдебно решение. Освен това съответният въпрос към изпитния казус се отнасаше само за пострадали и точно така беше формулиран: „Има ли пострадали от престъплението?“ Не се питаше нищо за ощетено юридическо лице. Не се напрагайте толкова. Аз също в бързането може да съм сгрешил частично (или дори напълно) в отговора си на този въпрос, но пет пари не давам за това. Който е сигурен във верния отговор на този въпрос, нека сподели (нека тези, който са писали, че банката е пострадал, не споделят… Покажи целия коментар »

За фактическата власт
За фактическата власт
03 май 2025 17:17
Гост

Коментарът ми два дена и половина чака одобрение и май така и няма да го дочака… Представих гледна точка за фактическата влат по данните за фактическата обстановка от изпитния казус и хронологически кое слвд кое се осъществява.

Банката е ОЮЛ!
Банката е ОЮЛ!
03 май 2025 9:27
Гост

Стига сте дрънкали глупости

Анонимен
Анонимен
03 май 2025 17:37
Гост

Колегата вероятно с ирония е написал коментара за „пострадалата“ банка. Освен това по изпитния казус банката не е и ощетено ЮЛ, защото липсата от 110 хил. лв. е съществувала преди деянието и не е резултат от деянието. Банката в този казус би могла да понесе неимуществени вреди от деянието (загуба на доверие в нея, лош имидж и т.н.), но засега в българското право не се признава възможността ЮЛ да претърпяват неимуществени вреди, ако е актуална информацията ми. Обаче от години се водят дискусии за това да може и по тукашното право ЮЛ да се приравнят на ФЛ по отношение на… Покажи целия коментар »

Димитър Янев
Димитър Янев
02 май 2025 22:37
Гост

В резултат на извършеното от П. престъпно деяние на ,,УниКредит Булбанк” АД със седалище и адрес на управление гр. София, пл. ,,Света Неделя” № 7 са били причинени имуществени вреди в общ размер на 46 680 лв. Минималната работна заплата за страната към момента на деянието е била 240 лв. (ПМС № 1/10.01.2009 г.) или 194.5 пъти над минималната работна заплата, а спрямо цялостната престъпна дейност за присвоените от П. 49 463.60 лв. – 206 пъти над минималната работна заплата, което квалифицира деянието по чл. 202, ал. 2, т. 1 от НК – ,,големи размери”. ЕТО ГО И ОТГОВОРА НА… Покажи целия коментар »

Обирджия
Обирджия
02 май 2025 23:03
Гост

Пострадал и ощетено юридическо лице не са тъждествени, качеството Пострадал може да притежава само физическо лице.

Анонимен
Анонимен
02 май 2025 12:13
Гост

Решение № 518 от 15.12.2014 г. на ВКС по н. д. № 1544/2014 г., I н. о., НК, докладчик председателят Павлина Панова

Алекс
Алекс
02 май 2025 18:35
Гост

Който има възможност да качи решението като коментар, защото аз лично не го намирам в търсачката на съдебните актове.

Анонимен
Анонимен
02 май 2025 20:00
Гост

Потърсете го на страницата на ВКС

Анонимен
Анонимен
02 май 2025 20:11
Гост

Дали това е относимото съдебно решение? Датата не съответства с датите по изпитния казус. Извършеното по казуса е от 2019 г. Решението на ВКС би следвало да е с дата след 2020 г.

Обикновен гражданин
Обикновен гражданин
01 май 2025 12:57
Гост

Колеги, бихте ли споделили, как протича устен изпит на трите конкурса? Питат само по изтеглените въпроси или въртят на целия конспект?

Ивана
Ивана
01 май 2025 12:02
Гост

А пострадалите кои са?

Анонимен
Анонимен
29 април 2025 16:43
Гост

Тук страстите са по-кротки. Децата на магистрати и членове на ВСС май предпочитат конкурсите за съдийски места, в краен случай прокурорски.

Wenda Treatment
Wenda Treatment
29 април 2025 12:52
Гост

This deserves more attention. Keep up the good work.

Гост
Гост
29 април 2025 11:46
Гост

С тая упоритост трябва да се ходи на изпити поне три пъти в годината на изпити. Ето извадки от въпросното ППВС №3 и защо НЕ МОЖЕ да е 311 НК. Платежното нареждане е диспозитивен документ. Трябва да бъде съставен от клиента. А това, че в банката Ви правят услуга поради вероятна неграмотност, не стои в правната оценка. Клиента не е длъжностно лице. “ В чл. 93, т. 6 НК е посочено кой документ е неистински. По аргумент от противното основание следва, че истински документ е този, който представлява конкретно писмено изявление на лицето, което действително го е съставило. Определението на… Покажи целия коментар »

LSSAH
LSSAH
29 април 2025 15:09
Гост

Напълно съгласен съм, колега, ама е на, в решението седи 311. Аз изхождах, че нали клиентът си ги попълва тия бележки и ги предава. И го писах всичко това от постановлението. То за 9 години наизуст ги научих тая постановления. Не знам, аз съм беден юрист и не тегля по 10 бона на каса, а си тегля от банкомата като си вдигнах лимита на 2 бона, хахаха 2 бона, де късмет. Не ги знам тези бележчици. Може и да греша, ама явно практиката и на съдилищата е противоречива. Мога да ти гарантирам, че ще лепнат 311 в решението, защото „комисията… Покажи целия коментар »

Гост
Гост
29 април 2025 19:28
Гост

Фактите са си факти. Ако ти изплющят мотиви като казус, ще загубиш началото на тези 20-30 страници. Навремето са писани кратки мотиви, сега изискванията са различни -колокто повече, толкова повече. Но и това се отнася за правната обосновка, а не за фактите. Обв. актове са телеграми с малки изключения. Тези Постановления, ТР и тем подобни са задължителни за всички- КОС, БОС… и даже за ВКС. А от фактите и правото… както и написах по рано ВКС за това няма да възобнови дело, най-малкото защото не става въпрос за документно престъпление, а за присвояване. А то не изисква както бе посочил… Покажи целия коментар »

LSSAH
LSSAH
30 април 2025 15:09
Гост

Аз не споря и съм съгласен, но в крайна сметка всичко опира до комисията. Напр. една преподавалка от ПУ, май беше деканката на юф-то там, ми каза, за ТР. 54 от 1989 г., че вече не е задължително, защото е прието от ВС… ама съм виждал съдебни актове, които го цитират. Явно и районните съдии са некадърни. Това, че са взели чанта с пари от отключен автомобил няма никакво значение за чл. 195, ал. 1, т.2. Само постановленията на пленума са задължителни в момента. Поне според нея. После защо повтарям, че тези изпити са безумни, дори да приемем, че са… Покажи целия коментар »

Хаха
Хаха
28 април 2025 18:27
Гост

Всички, които са писали нещо различно от присвояване, да пият една студена вода.

Моника
Моника
28 април 2025 16:55
Гост

Абсолютно прав си колега. В долните коментари видях, че умуват какъв бил документа- частен или официален. Ами, това са колеги, които не са си направили труда да прочетат по-подробно материята за документните престъпления и в частност видовете документи и кога е налице официален и кога частен. Ще поясня. В този казус издадените от въпросната банкова служителка се определят като официално документи, защото изцяло отговарят на изискванията на чл. 93, т. 5 от НК, както и на мотивите към т. 3 от Постановлението на ВС от 1982г. Документът е официален, защото е изготвен от длъжностно лице, последното ги е съставило по… Покажи целия коментар »

Алекс
Алекс
28 април 2025 17:55
Гост

Съставен е неистински, диспозитивен, ЧАСТЕН документ, защото е придаден вид на документа, че е съставен от КЛИЕНТ НА БАНКАТА. Дали е частен или официален се гледа привидния автор на неистинския документ, а не този който го съставя.

Анонимус
Анонимус
28 април 2025 21:10
Гост

В казуса не беше ли описано, че Петрова го съставя и попълва по установения ред с необходимите реквизити и др. подписва се от нейно име, че е приела нареждането и имитира подписа на клиента….това не ви ли говори нещо друго за съставения документ ?

LSSAH
LSSAH
28 април 2025 18:06
Гост

Я, ей го признаят гений. Зарежи ги тия документи, защото в решението, което е постнал колегата по-долу са приели, че тия нареждания-разписки или каквото са там са документи с невярно съдържание. Та улесняващото е по чл. 311. Евала на който се е сетил.

Обясни ни как сумата е в особено големи размери и случаят особено тежък по чл. 203. В казуса присвоеното бе в размер 110 000 лв. при мрз за годината от 560 лв. Не 140, а 196 пъти повече. Да се посмеем.

Алекс
Алекс
28 април 2025 19:22
Гост

Ще се смеем, когато излязат резултатите, аз съм писал квалифицикация чл.202 ал.2 т.1, вр ал.1 т.1, вр чл.201 ал.1 и съм съпоставил състава с този на особено тежък случай и защо приемам, че не е налице особено тежък случай в казуса.

LSSAH
LSSAH
28 април 2025 19:36
Гост

Точно. Няма, както няма на прокурорския, ама там в решението го има и отива и въпроса с подсъдността и става мазало. Като се има предвид, че Сълов ще изпитва няма размествания на устния.

Алекс
Алекс
28 април 2025 19:51
Гост

Така писах и аз там, но приемам за моя грешка, защото има резон да се каже че лицето е с висока обществена опасност заради няколко месеца подготовка и начина на извършване в продължение на 2 дни. Не е ок хипотеза за конкурс и то при въпроси ако приемеш, че няма особено тежък случай да ти гърми целия казус, защото отива и подсъдността.
Като видях, че и на следователския пак ме карат да вземам такова решение, изпсувах наум и си казах б*л съм му майката и пак писах защо няма особено тежък случай.

LSSAH
LSSAH
29 април 2025 9:34
Гост

Абсолютно вярно, колега. Не е редно да дават особено тежък случай обяснен в няма и две изречения на казус от една страничка. Просто нямаш достатъчно факти да прецениш. То се вижда, че съдилищата различно го преценяват. Все пак за следователския тая лека надежда. Тези, които са писали по 212 и/или 219 направо са за догодина. Мнозинството се е юрнало по 203и ще са 4.50-4.75 на казуса, както бях аз преди 3 години, когато пак имаше особено големи размери. Сега от останалите все ще има 15 пълни шестички, като тогава. Дали преписали, дали знаещи, все пак и такива си има. Като… Покажи целия коментар »

Струма
Струма
29 април 2025 9:29
Гост

Ако е жев до тогава, че в събота не изглеждаше сигурен.

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 9:34
Гост

А щом според вас е длъжностни присвояване, в чия фактическа власт са били парите към момента на започване на изпълнителното деяние? При присвояването има промяна в отношението към предмета, а не във фактическата власт. Присвояването и обсебването се различават от кражбата и измамата именно по това.
За мен парите в банковите сметки на четирите лица не са във фактическа власт на извършителката.

Гост
Гост
28 април 2025 10:31
Гост

За Вас парите не са във Вашата фактическа власт. Ако не са били в нейната няма какво да присвои и да се сторнира после. Впрочем този неюридичски термин познат ли Ви е?

Гост
Гост
28 април 2025 10:36
Гост

Ако е според Вашите виждания, аха и да е кражба…Ако не са били, не може да оперира с тях. А те, пише в мотивите после са сторнирани. Последният термин, неюридически ясен ли Ви е?

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 22:45
Гост

Колега, ако аз се сдобия с Ваши данни (например номера на банкови сметки, номера на карти – банкова и лична, адрес, ЕГН и т.н.) и успея да изтегля сум от Ваши сметки, това означава ли, че имам фактическа власт над сумите в сметките Ви? Разбира се, че не. В конкрерния сличай по казуса има данни, че парите НЕ са били във фактическа власт на Петрова преди тя да ги изтегли от сметките. В длъжностната ѝ характеристика е описано друго. Няма данни да е имала факт. власт на парите, нито да са ѝ поверени да ги пази и управлява в качеството… Покажи целия коментар »

Разследващ полицай
Разследващ полицай
28 април 2025 17:13
Гост

Колега, на колко ракии сте? За да е длъжностно присвояване длъжностното лице следва да упражнява фактическа власт върху предмета на престъплението, т.е да му е връчен или поверен за пазене в това му качество. Ако фактическата власт върху предмета му е предадена, но не в това качество, ще има престъпление по чл. 206. Много колеги са се объркали при решаване на казуса и са изразили съмнение за документна измама, но за да е налице такава длъжностното лице не трябва да упражнява фактическа власт върху предмета на посегателство, ето защо липсва такова престъпление, а е налице длъжностно присвояване. Ама такива непрочели… Покажи целия коментар »

123
123
05 май 2025 15:27
Гост

В мигът, в който си депозираме парите в банката, те стават тяхна собственост, това го пише в договорите ни, които сключваме с тях.

Анонимен
Анонимен
06 май 2025 14:40
Гост

Отделно от това, служителката осъществява деянието в качеството й на длъжностно лице, произтичащо от сключен договор (трудов или граждански). Предвид вида на извършеното престъпление – присвояване – няма как физически лица да притежават качеството на пострадали лица.

Гост
Гост
28 април 2025 9:12
Гост

Поддържам написаното от Гост в 6,53. Не знам в казуса что е било, но в Решението на КОС е допусната грешка, не че е фатална и някой ще реши да възобновява делото. Документа е неистенски и частен. Ходещите на конкурси кандидате прочетете и осмислете Постановление 3/82 г. на Пленума на ВС. Там е написано ясно и ще разберете що не може да е 311 НК. Иначе си е присвояване, а не документна измама както имаше такива глосове. При измамата друг държи предмета на разпореждане. Сам себе си не можеш да измамиш. Абе може, но не и в правото. Успех на… Покажи целия коментар »

Няма смисъл
Няма смисъл
28 април 2025 6:53
Гост

Хора плюете конкурсите /има основание/, но всъщност вие не знаете разликата между официален и частен документ тръгнали да стават магистратите. Всичко не знаещи разликата трябва да имат слаб 2, това са основни неща. 😀
Бъдете критични и към себе си след резултатите .

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 7:54
Гост

Те май и магистратите не са на едно мнение 😉, а какво остава за нас, които сме от скамейката. ПРИСЪДА № 54 гр. Бургас, 01.10.2024 г. В ИМЕТО НА НАРОДА ОКРЪЖЕН СЪД – БУРГАС в публично заседание на първи октомври през две хиляди двадесет и четвърта година в следния състав: Председател: Георги Хр. Иванов Съдебни КРАСИМИРА К. АВГУСТОВА заседатели: ТАНЯ АНГ. КИРОВА при участието на секретаря Ани Т. Скарлатова и прокурора Димо Янч. Маджаров като разгледа докладваното от Г. Хр. Иванов Наказателно дело от общ характер № 20232100201646 по описа за 2023 година ПРИСЪДИ: ПРИЗНАВА подсъдимата К. Л. Т. –… Покажи целия коментар »

Магистрат ама друг път
Магистрат ама друг път
27 април 2025 23:54
Гост

Има ли смисъл да се ходи по тези конкурси, ако човек разчита само на знания или да не си губя втори път времето?

От шестия път
От шестия път
28 април 2025 4:01
Гост

Винаги има смисъл, ако това е което искаш. Ако вярваш във възможностите си да подреди света. Успех

Хлъзгавият СОМ
Хлъзгавият СОМ
28 април 2025 10:37
Гост

Има смисъл винаги. С труд и постоянство всичко се постига!
ИграИш печелиш, не играйШ нИпИчелиш!
И аз от шестия станах !

Ивана
Ивана
27 април 2025 22:52
Гост

Някой може ли да приложи линк на първоинстанционната присъда?

Участник
Участник
27 април 2025 22:24
Гост

Успях да препиша без никой да ме забележи:))). Очаквам хубав резултат.

Нямат срам
Нямат срам
27 април 2025 23:06
Гост

При Захарова или Дишиеа работиш ?

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 0:00
Гост

Май не е повод за радост. 😉 Не знам дали ще се стигне до назначения, че практиката относно това дали в случая документите са официални или частни е противоречива, което от своя страна е нарушение на Наредбата.

Магистрат ама друг път
Магистрат ама друг път
28 април 2025 0:24
Гост

Какъв метод използва? 😁

Участник
Участник
28 април 2025 8:12
Гост

Използвах ChatGpt:))).

Аз Гледам Ейдриън Монк
Аз Гледам Ейдриън Монк
27 април 2025 20:48
Гост

Здравейте, колеги. Малко аргументация от мен. По казуса ЛИПСВАХА множество и основни ФАКТИЧЕСКИ данни, от които може да се правят изводи, за която и да било квалификация, свързана с присвоителни намерения. Не знам дали случайно или чрез леко намигване от авторите на казуса, ако мога така да се изразя, първият въпрос е формулиран по специфичен (леко подсказващ, бих казал) начин. Обърнахте ли внимание? Самият въпрос иска от кандидатите определено подреждане на отговора – обект на престъплението, субект, обективна страна, субелтивна стряна. Както ни учеха от „А и Б“ в Юридическия. Та. Какво е обектът? Това са съответните засегнати, увредени или… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 8:06
Гост

Използването на документите чрез осчетоводяването им от длъжностното лице и това,че от сметките на хората са излезли пари да разбирам, че е без значение. 😉

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 21:37
Гост

До коментар от 8:06 ч. : От значеное е, но не и за квалификацията в конкретния случай. Излизането на пари от сметките е страничен резултат по пътя към постигането на главната цел от Петрова. Освен това самото използване на съставените неистински документи доказва, че те са съставвни с цел да бъдат използвани – точно както е записано в чл. 308 НК.

Длъжностно лице
Длъжностно лице
28 април 2025 9:15
Гост

В казуса пишеше, че се е разпоредила с парите. За престъплението присвояване не е нужно деецът да цели да обогати себе си, а да съзнава, че вещите (парите) са чужди, че ги пази или управлява във връзка с качеството му на длъжностно лице и че се разпорежда с тях неправомерно, все едно са негови, престъплението е довършено със самото разпореждане, други изисквания няма. Не се излагай да пишеш 10 000 думи обяснение защо си сгрешил, а залягай над учебниците и лекциите повече следващия път.

Аз Гледам Ейдриън Монк
Аз Гледам Ейдриън Монк
28 април 2025 20:53
Гост

Колега, неслучайно някои думи и словосъчетсния съм ги написал с главни букви горе. Едно е разпореждане, друго е ПРИСВОИТЕЛНО НАМЕРЕНИЕ. Каксо означава „да присвои“? Това се учи от „А и Б“ още от лекциитебза кражба. Означава да ги счита за свои. За квалификацията важна е главната цел, а не страничните резултати. Това, че се е разпоредила с парите, не означава нито, че е имала намерение да влкзат в нейния патримониум, нито пък това е била целта на деянието ѝ в конкрерния казус. Само със зубрене не става, трябва и мисъл да се влага. 😉

Длъжностно лице
Длъжностно лице
28 април 2025 22:59
Гост

Когато се разпоредиш неправомерно с една вещ, която не е твоя собственост, ти обективираш „считането й за твоя“, тъй като само собственикът може да реши тези пари кога и къде да бъдат наредени, тоест разпореждайки се с тях НЕПРАВОМЕРНО ти се държиш като техен собствени…..Ама каква е тази надменност и претенции само не мога да разбера? Чувал/а ли си за ефекта Дънинг-Крюгер? Ти си учебникарски пример 😆😆

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 23:12
Гост

Няма надменност у мене. Колега, разпореждането е само една от множество ИНДИКАЦИИ за присвоително намерение. Да, в повечето случай разпореждането с вещта може да се приравни на считането ѝ за своя от дееца, но НЕ винаги е така и НЕ всяко разпореждане означава присвоително намерние. В КОНКРЕРНИЯ случай по конкретната ФАКТИЧЕСКА обстановка по конкретния казус – разпорвждането с парите далеч НЕ означава, че ги е счотала за свои, нито че е имала намерение да ги присвои. Освен това парите никога не са били в нейната фактическа власт – нито преди, нито след транзакциите. Между другото, някой ме цензурира и няколкп… Покажи целия коментар »

Длъжностно лице
Длъжностно лице
28 април 2025 23:17
Гост

„4) Изп. деяние е обозначено с термина присвои, което означава деецът да се разпореди противозаконно (фактически или юридически) с предмета на престъплението в свой или чужд интерес. Това означава, че може разпореждането да бъде в интерес на друго ФЛ или ЮЛ. “ – Това е от лекции на проф. Груев в СУ. Наздраве.

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 23:48
Гост

Щом цитирате лекциите, колега, цитирайте докрай. За присвояванията е задължително вещта да е била във фактическата власт на дееца преди той да извърши деянието. В конкретния случай по конкретния казус това не е така. Парите не са били във фактичеката власт на дееца нито преди, нито след транзакциите.

Длъжностно лице
Длъжностно лице
29 април 2025 0:08
Гост

Хахаха, значи не са били във фактическата власт, но тя ги е изпратила по друга сметка……страОтна логика
Приключвам дискусията, късмет в живота пожелавам и лека нощ.

Анонимен
Анонимен
29 април 2025 0:42
Гост

Защо се смеете, колега? На тези съждения аз отговорих и примери дадох в други коментари на други участници в настоящата дискусия, но коментарите ми бяха изтрити без причина. Ето, сега накратко ще попотам и Вас, колега, реторично Ви питам: Ако например аз се сдобия с данни за Вас (лични и банкови данни – номера на сметки и т.н.) и като ползвам тези данни (и имитирам ппдпоса Ви) изтегля суми от Ваши банкови сметки, значи ли това, че имам фактическа власт над парите Ви преди да извърша това деяние? Отговорът е отрицателен разбира се. По казуса деецът е имал други служебни… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
29 април 2025 0:45
Гост

П.С. Нищо не е изптащала по сметки в този казус. Теглила е от сметки, колега. Теглила е, нищо повече.

Анонимен
Анонимен
29 април 2025 0:00
Гост

Може да погледнете също и РКС, номер 19 от 12.10.1995 по к.д. номер 17/1995. Там е отменвна като противоконституционна добавката „като се разпореди с тях в свой или чужд личен интерес“, която добавка в била след „поверени му да ги пази или управлява“ – в чл. 201, ал. 1 НК.

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 23:27
Гост

Съжалявам за печатните грешки, но вината не е моя. СлучаИ – в мн. ч, знам. И другите печатни грешки си виждам. Не е от незнание.
П.С. Не на цензурата.

Аз Гледам Ейдриън Монк
Аз Гледам Ейдриън Монк
28 април 2025 21:03
Гост

И още нещо, колега. В случая по казуса: Петрова е длъжностно лице, но в длъжностната ѝ характеристика е записано само, че проверява баланса и следи за съотвествие между стойности. Не пише нищо за задължения на Петрова да пази и управлява парите. В самото начало на казуса пише, че длъжността ѝ е „Комуникация с клиенти“ или нещо такова. Сиреч съответните сметки и суми не са били под нейн надзор, не е имала фактическа власт над тях. Просто се е възползвала от информацията, която е имала и това я е улесноло в извършването на престъплението.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 20:34
Гост

Който трябва е имал Казуса и ще изкара от 5.50 нагоре. Останалите дръвници и лузъри коментират в лекса!
ЖИВОТ!!!!

Ххх
Ххх
27 април 2025 18:09
Гост

решението е Решение № 43 от 2.04.2014 г. на ОС – Кюстендил по в. н. о. х. д. № 85/2014 г. Решение № 43 от 2.04.2014 г. на ОС – Кюстендил по в. н. о. х. д. № 85/2014 г. чл. 202, ал.2, т.1 НК ал.1, т.1 вр. чл. 201 НК чл. 26, ал.1 НК чл. 54 НК чл. 66 от НК чл. 319 НПК чл. 4, ал.7 чл. 6, ал.5, т.3 от ЗМСИП чл. 281, ал.1, т.2 НПК чл. 14 НПК чл. 246 от НПК чл. 246, ал.2 НПК ал.1, т.1 чл. 201 НК чл. 93, ал.1 НК чл.… Покажи целия коментар »

Ами
Ами
27 април 2025 18:19
Гост

Като не е потвърдено от ВКС, как смятате, че това е въпросното дело?

Ххх
Ххх
27 април 2025 18:21
Гост

По фактическата обстановка. Друг е въпросът дали трябва да се дават на изпити казуси, които не са минали на касация.

Ами
Ами
27 април 2025 18:33
Гост

Не, не трябва. Задължително трябва да са потвърдени от ВКС

Kiril
Kiril
27 април 2025 22:27
Гост

Да, написано си е в чл. 19 от Наредба №1/2017 г. за конкурсите за магистрати. Основание за жалба.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 19:07
Гост

Мисля, че не е това решението. Има няколко по-скорошни на същата тема, но не е точно същото.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 21:32
Гост

Фактическата обстановка по казуса от изпита е различна от тази в цитираното тук решение. И то много различна, макар и привидно да си приличат.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 17:55
Гост

Колеги виждам че спорите за документите какви са.
Официалните са документите издадени по установен ред и форма от длъжностно лице в кръга на служебните му задължения.
Частният документ е съставен от недлъжностно лице лично или като представител на друго частно лице или длъжностно лице извън кръга на служебните му задължения. /
От значение е дали са издадени в кръга на служебни задължения, свързани с заемата длъжност от лицето.

Длъжностно лице
Длъжностно лице
27 април 2025 18:04
Гост

Четох решение на ВКС г.о. в което определят платежните нареждания като частни документи, в присъди на окръжни съдилища ги определят като официални, мисля, че е съдиите не са сигурни 😁😁

Чисто луд
Чисто луд
29 април 2025 16:01
Гост

Не бъркайте частни и официални документи в гражданския процес с тези в наказателното право.

Kose
Kose
27 април 2025 17:19
Гост

Нещо за обстоятелството, че в дамските тоалетни бяха намерени изхвърлени отговорите на казуса? Чистачката крещеше гневно!

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 17:22
Гост

Бяха отговорите на теста, а не на казуса!

М.Ц.
М.Ц.
27 април 2025 17:42
Гост

Пак зле..

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 17:45
Гост

Този път не е Бенито. Не участва 🤪

Champion
Champion
27 април 2025 17:59
Гост

Я разкажете, имало е шоу😃

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 16:37
Гост
LSSAH
LSSAH
27 април 2025 16:43
Гост

Мдам, това най-вероятно ще да е. Е, не е минало през ВКС, ама не е сефте. Много ви здраве за особено големите размери.

Мон
Мон
27 април 2025 16:48
Гост

Никъде в казуса нямаше информация, че тези 110 000 лв. като липса в касовата наличност, която тя констатирала в края на работния ден се дължат на нейно присвоително намерение. Абзаца започваше с това, че тя е констатирала въпросната липса и вместо да уведоми началниците си, след като разбрала за бъдеща проверка, решила да състави неистинските частни докумени и да я прикрие. Мисля, че става дума за 212, Ал.5.

Maya
Maya
27 април 2025 17:11
Гост

Самото присвояване е разпореждане с предмета на престъплението с фактически или правни действия. В казуса пишеше, че, за да прикрие липсата се е разпоредила с паричните средства на …..
Хубава дискусия се отвори, казуса труден наистина.

123
123
27 април 2025 18:17
Гост

212, aл.5, вр. Ал.2, вр. ал.1, вр. чл. 26, Ал.1 НК

Умопомрачителни знания
Умопомрачителни знания
27 април 2025 20:00
Гост

Който смята, че става дума за измама, има фундаментални пропуски в престъпленията. Другото абсурдно в случая е, че приемате, че е налице “особено тежък случай”, но живи и здрави.

Maya
Maya
27 април 2025 16:59
Гост

Не мисля че това е решението. Според мен правната квалификация в казуса днес е длъжностно присвояване по чл. 202 …… във връзка в чл.311 от НК. / съставяне на официални документ по смисъла на чл. 93, т. 5 от името на всеки, в които удостоверила неверни обстоятелства .
Споделете за други мнения. Успех на всички.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 17:01
Гост

По-скоро документите са по 309, защото са частни, а не официални удостоверителни, каквито изисква 311.

Попай Моряка
Попай Моряка
27 април 2025 17:07
Гост

И аз мисля, че документите са части, защото нарежданията изхождат от частни лица. В официалната си част документите са истински.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 17:24
Гост

Колежке, квалификацията е по чл. 202, Ал. 2, т. 1, във вр. с Ал. 1, т. 1 /ако за улесняването му е извършено и друго престъпление, за което по закон не се предвижда по-тежко наказание/. В случая другото, улесняващо престъпление е чл. 310, но при него не се предвижда по-тежко наказание и то не се включва и изписва в правната квалификация, а само в диспозитива. Т.е. не е във чл. 202, Ал. 2, т. 1, във вр. с Ал. 1, т. 1 вр. с чл. 310 от НК, а само чл. 202, Ал. 2, т. 1, във вр. с Ал.… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 17:43
Гост

Не знам как е било дадено в казуса, но 310 би могло да е, ако е „в кръга на службата“ на злъжностното лице, т.е. ако по принцип то участва в съставянето на такива документи. Ако не – си е 309.

Ивана
Ивана
27 април 2025 17:13
Гост

Тук виждам, че сумата е в размер обаче на 102 000лв и тогава Мрз е била в размер на 240лв, което в днешния казус с оглед МРЗ 560лв няма ли да са налице особено големи размери?

Попай Моряка
Попай Моряка
27 април 2025 17:48
Гост

Аз лично съм дала квалификация по чл. 203 вр чл.202, Ал.1 т. 1 вр с чл 309 и тн

Попай Моряка
Попай Моряка
27 април 2025 18:04
Гост

Сумата от 110 000 лева над 140 пъти минималната, която към 2019 е била 560 (или нещо такова). Няма как да не е в особено големи размери

Проскубания бухал
Проскубания бухал
27 април 2025 16:25
Гост

И като се замисли човек, че едно време в наивните глави на току-що завършили студенти явявянето на тези конкурси беше поне в известна степен престижно, а не просто отчаян опит да се навред в далаверата или просто трамплин за кариерно израстване в прокуратурата

Stones
Stones
27 април 2025 18:03
Гост

От бедност го правят повечето. Мечти,надежди и желания за по-добра заплата и по-добър живот.

Ани
Ани
27 април 2025 16:23
Гост

Не мога да намеря решението на ВКС по казуса…

Трагедия
Трагедия
27 април 2025 16:18
Гост

А бе, моята квалификация, че е смешна, смешна е, ама вие с това присвояване направо сте жалки. Къв трябва да си, за да напишеш, че това е длъжностно присвояване?!

Наблюдател
Наблюдател
27 април 2025 16:21
Гост

Я погледни решение по дело ВНОХД 301 от 2014 на КОС

Попай Моряка
Попай Моряка
27 април 2025 17:09
Гост

Ще видим накрая кой какъв е 🙂 много ми е смешно, когато някой се изказва толкова прибързано и накара показва колко му е капацитета

Наблюдател
Наблюдател
27 април 2025 16:14
Гост

Колеги, някой сети ли се за чл. 202, Ал. 2, Т. 1 НК……….

Кандидат следовател
Кандидат следовател
27 април 2025 16:00
Гост

Здравейте! Кои според вас са пострадалите? Аз писах четиримата, от чиито сметки за теглени сумите.

М.Ц.
М.Ц.
27 април 2025 15:55
Гост

Чл.203, Ал.1, вр.чл.202, Ал.1, т.1, вр.чл.201, Ал.1, вр.чл.26, Ал.1 НК

Трагедия
Трагедия
27 април 2025 15:33
Гост

219,ал.1 и 310,ал.1 вр. 308,ал.1 вр. 26

Честен
Честен
27 април 2025 15:49
Гост

Не очаквай и 3-ка с тази квалификация

LSSAH
LSSAH
27 април 2025 15:29
Гост

Я някой мил колега да изскочи с делото, моля. За оня простия трол, който смята, че е разследващ полицай, да кажа, че го писах по чл. 218б вр. 204а.

Абе, инбредите от острова в края на Европа нали напуснаха ЕС през 2020 г.? Другите съм ги зазубрил наизуст.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 15:54
Гост

И на следователския ли се връщаш разплакан?
Постът ти издава огромно лично разочарование.

Скуби ду
Скуби ду
27 април 2025 15:58
Гост

Вечният кандидат си. Всяка година ти чета коментарите. Докога ще се тормозиш с тези явявания ?

LSSAH
LSSAH
27 април 2025 16:23
Гост

Докато не се набутам на хранилката, как?

@към тролчето, защо не дойде, ами си хабиш времето да пишеш по сайтове, великата разследваща полицайка?

П.П. инбредите са напуснали през 2020 г. голяма помощ сте няма що.

LSSAH
LSSAH
27 април 2025 20:20
Гост

Вярно казваше дон тиквон, че е много прост тоя народ. Ирония, ало. Писал съм го по 202, ал. 1, т. 1 то е по 205… карай. Догодина… знаете си. То ако не те заколят на казуса ще е на устния.
Което не знам защо ви бърка. За оная Албена ли е, к’ва е 350 коментара написахте, моите ви дразнят.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 22:39
Гост

Иронията не е за всеки, не им обръщай внимание, а дерзай!

Анонимен
Анонимен
28 април 2025 11:02
Гост

„От значение за преценката за приложимостта на намалената отговорност при възстановяване на присвоеното имущество е по какъв начин е станало връщането на вещите и дали за това е налице изявена воля на дееца, който по собствени подбуди и мотивиран от желанието да възстанови причинените вреди, сам или чрез други лица връща отнетите вещи. Същественото е доколко е налице негово действително съдействие за възстановяването им или това е станало чрез откриване и изземване на същите от органите на властта при изпълнение на службата им. Ако такова съдействие е налице, деецът следва да се полза от намалената отговорност по чл. 206, ал.… Покажи целия коментар »

IIUSS
IIUSS
27 април 2025 16:21
Гост

Не се излагай с тая смешна квалификация.

Труден казус
Труден казус
27 април 2025 15:23
Гост

Чудех се какво да пиша 1 час, казусът беше много труден….

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 15:12
Гост

Някой намерил ли е решението на ВКС по казуса?

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 15:07
Гост

Ако някой от явилите се има сили да се занимава, бихте ли споделили фактология на казуса.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 14:58
Гост

Чл. 283, вр. с чл. 203, пострадал банката

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 15:13
Гост

Това е невъзможна конструкция. Не знам фактите, но при коментиране на тези два съставя би било или едното, или другото. Двете заедно – тц 😁

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 15:14
Гост

Не е това квалификацията.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 15:18
Гост

Колега, като гледам как си квалифицирал деянието ме плаши, че може би никога не си пипал Наказателен кодекс и това ти е за първи път. Двата състава едновременно не може да са налице.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 14:40
Гост

Някой ще каже ли всъщност каква е квалификацията? Има ли пострадал според вас?

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 14:55
Гост

Има

Гост
Гост
28 април 2025 11:19
Гост

Пострадал е този, който пише в НПК-претърпял имуществени или неимуществени вреди от ДЕЯНИЕТО. За ощетените юридически лица сега се умува в съдийската общност дали могат да претъпят неимущствени вреди или те винаги имат имуществено измерение

Етичен кандидат за следовател
Етичен кандидат за следовател
27 април 2025 14:36
Гост

Успех на честните, Господ си знае работата за останалите!

Галя
Галя
27 април 2025 14:16
Гост

Късмет на всички, в този конкурс няма връзкари. Убедена съм, въпреки че се явявам за 10-ти път.

Невидяла и недочула
Невидяла и недочула
27 април 2025 14:26
Гост

И аз никога не съм виждала връзкар на такива конкурси. Всичко е на високо ниво! Тия дето плачат и 100 тояги са им малко.

Без връзки съм
Без връзки съм
27 април 2025 14:32
Гост

Видяхте какво стана с Албена, която се опита да мине между капките. Никаква прошка за такива колеги преписвачи и нагаждащи. Жалби ще пускам яко трябва, връзкар да не ми е пред очите.

Наглост
Наглост
27 април 2025 14:43
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Против връзкарите
Против връзкарите
27 април 2025 14:49
Гост

Голяма наглост беше случилото се, заради такива като Албена, която си мисли, че е единствен кандидат. И никой нищо не прави за изсветляване на изпита. Който е хванат да преписва не тряба да му стъпва крака повече на тези конкурси.

До против връзкарите
До против връзкарите
27 април 2025 20:57
Гост

Не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава. Трябва да се изсветлят най-напред тия от ВСС-то дето разполагат с ключ към казусите, както и членовете на комисиите дето ги раздават на свои хора и роднини. Ето това трябва да стане, ама няма!

IUSCRIMINALE
IUSCRIMINALE
27 април 2025 14:12
Гост

Един от първите ще съм в класирането. Оставям на вас да познаете кой ще съм като изнесат списъка. Пожелавам на останалите колеги, които още пишат да не се мъчат много с казуса.

Ники
Ники
27 април 2025 14:02
Гост

Сега излязох от изпита. Вътре съм с единия крак. Много добра комисия. Очаквам безпроблемно минаване и на устния.

Разследващ полицай
Разследващ полицай
27 април 2025 14:06
Гост

Браво, колега, успешен път като следовател ти пожелавам!
Очарован съм от провеждането на конкурса. Написах си всичко без ядове.

С двата крака
С двата крака
27 април 2025 16:37
Гост

С единия крак къде? Какво й беше доброто на комисията?

Кандидатът
Кандидатът
27 април 2025 13:36
Гост

В зала 272 беше посиняло от ченгета… Мисля, квалификацията беше по 212, ал. 5, но ще видим има и други мнения.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 13:44
Гост

Преквалифицират ли се?

Длъжностно лице
Длъжностно лице
27 април 2025 14:11
Гост

Присвояване е

Бенито
Бенито
27 април 2025 14:14
Гост

Не намеквай нещо лошо, когато всичко е точно.

OMG
OMG
27 април 2025 13:27
Гост

Защо толкова малко са се явили, да не са се изплашили останалите?

Проскубаният петел
Проскубаният петел
27 април 2025 14:08
Гост

Всичко е честно, прозрачно и справедливо!

Penalist
Penalist
27 април 2025 14:20
Гост

Защото знаят, че няма да им мине номера да вадят пищови пред квесторите и решиха да не идват.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 13:18
Гост

Да пожелаем успех на кадърните и в този конкурс.

Кадърният кандидат
Кадърният кандидат
27 април 2025 14:24
Гост

Благодаря! Майка ми ме е родила кадърен на изпити цял живот да ходя и да показвам кадърността си без да иска нищо в замяна. Реших на половин поколение казусите на тия изпити.

Спондж
Спондж
27 април 2025 13:16
Гост

Още чакаме да мине един конкурс без скандали.

Анонимен
Анонимен
27 април 2025 13:08
Гост

Нещо се позабавиха следователите, остава да чуем как е минало.

Тежко беше
Тежко беше
27 април 2025 14:43
Гост

Аз съм от бързите по лични причини – напъна ме баш накрая и оставих казус и всичко… Добре , че тоалетната в СУ беше близо до залата, писах, че е присвояване. Жалко, че работата ми остана недовършена по обективни причини.

9898
9898
27 април 2025 13:05
Гост

Айдее, епизод 3 започна.