Шофьорът на автобуса, който се обърна в Своге и загинаха 17 пътници, вече е обвиняем за трагичния инцидент.

От Окръжната прокуратура в София съобщиха, че Григор Григоров, който също пострада и в момента е в болница, е задържан за 72 часа, но мярката се изпълнява в условията на болничното заведение, където той е на лечение.

Обвинението на Григоров е затова, че при управление на автобуса в Своге, е нарушил правилата за движение, като превишил ограничението на скоростта от 40 км/ч и по непредпазливост причинил смъртта на 17 души, както и телесни повреди на останалите ранени.

Ако вината на шофьора бъде доказана в съда, то по това обвинение той може да бъде осъден на от 5 до 20 години затвор. Четирима от пътниците в автобуса все още са с опасност за живота.

Разследването по делото е възложено на Националната следствена служба, като днес предстоят допълнителни огледи на мястото на катастрофата. Следователи изземват документация от МРРБ, Агенция „Пътна инфраструктура“, Агенция „Автомобилна администрация“ и фирмата, която е ремонтирала пътния участък – „Трейс Своге“.

Причината за катастрофата още не е ясна, като освен действията на шофьора, прокуратурата проверява превозвача и качеството на пътната настилка.

След собствено разследване, експерти от Института за пътна безопасност вече публикуваха свои изводи, според които има редица нарушения в настилката на участъка. Според експертите има разлики в плътността на асфалтовата смес, пропуквания на платното и слаба мантинела, която е монтирана неправилно.

Пред БНР Диана Русинова от Института за пътна безопасност коментира, че асфалтът в района на инцидента е твърде хлъзгав и това е видимо с просто око.

„Първоначалният оглед показва видима разлика по отношение на самия асфалт. В по-горната част има участък с доста по-едра фракция, съответно в по-долния край, точно където е станал инцидентът, очевидно материалите не отговарят на изискванията, дори с просто око това е видимо. Когато стъпиш на платното за движение се вижда, че настилката е много хлъзгава, дори ако застанеш с обувки, а в момента е сухо. Представям си какво е било, когато е било наводнено и мокро“, каза Русинова.

От „Трейс груп холд“, която е собственик на фирмата-изпълнител на рехабилитацията на участъка в Искърското дефиле, отрекоха причината за катастрофата да е състоянието на пътя. Оттам коментираха, че през 2016 г. обектът е бил приет, макар да е бил в експлоатация и по-рано.

„Цялата техническа спецификация е одобрена от пътната агенция, включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване“, каза председателят на Надзорния съвет на холдинга проф. Николай Михайлов. По думите му, в последните години участъкът не е поддържан от „Трейс“.

5
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Бебов
Бебов
28 август 2018 4:43
Гост

Майка ви дееба прокурорска

Минувач
Минувач
27 август 2018 13:43
Гост

Асфалтът на този участък е експериментален и по принцип се използва за алеи в парковете, като поради тази причина и при най-малкия дъжд става изключително хлъзгав. Освен това автобусът е бил без задължителен технически преглед. Кой знае още какво ще излезе. Редно е да се взимат превантивни мерки, за да не се налага да се търсят причините за фаталните последствия.

Шофьор
Шофьор
27 август 2018 13:33
Гост

България беше на първо място в ЕС по жертви на катастрофи за 2016 и 2017 г. Масово шофьорите на спазват ограниченията на скоростта, а и много от пътищата ни са занемарени. Ама Бойко само реже лентички. То се иска и поддръжка после, а не само да се правят кръпки с нискокачествен асвалт.

Анонимен
Анонимен
27 август 2018 13:12
Гост

Въобще не се учудвам При тези глоби, които ги има е очевидно какъв шофьор е.

Георги
Георги
27 август 2018 13:20
Гост

Нещата не са само черни или бели. Много пъти съм се притеснявал, когато пътувам с автобус, защото шофьорите превишават скоростта, за да спазват време. И като прибавим факта, че пътищата са некачествени…