Главният архитект на София арх. Здравко Здравков ще бъде разпитан по делото срещу бившия зам.-кмет на столицата Евгени Крусев за ремонта на ул. „Граф Игнатиев“. Заедно с него показания в спецсъда ще даде и изпълнителният директор на столичния „Метрополитен“ Стоян Братоев.

Двамата са сред 29-те участници в общинския експертен съвет, който е одобрил промяната в проекта за ремонт на „Графа“, заради която Крусев е подсъдим, но не са били разпитани като свидетели. Според адвокат Менко Менков, който защитава бившия зам.-кмет, показанията на всички участници са важни, а прокуратурата не ги разпитала в досъдебното производство.

Днес в спецсъда беше разпитан шефът на Съвета на директорите на „Столичен електротранспорт“ инж. Асен Тасев, който защити Крусев, а след това каза пред медиите, че релсовият път на „Графа“ е най-добрият в София в последните 30 години.

До делото срещу Крусев се стигна след сигнал на организацията „Спаси София“, че проектът за трамвайното трасе по улицата е променен след сключването на договор с изпълнителя. Става дума за заменен материал, който се използва за виброизолация на трамвайните релси. Фирма “ПСТ градска среда Зона 2” е била отстранена от проекта, защото предложила за използване същия продукт, който след това пък е бил положен от спечелилата конкурса „Джи Пи Груп“.

Обвинението на Крусев е, че е нарушил служебните си задължения, като е променил условията на обществената поръчка за ремонта. Според държавното обвинение Крусев е нарушил Закона за обществените поръчки, като е предприел впоследствие съществено изменение на сключения договор с „Джи Пи Груп“. Бил е изготвен нов инвестиционен проект и било променено издаденото разрешение за строеж, включително и за полаганата виброизолационна система с такива, заради която другият участник е бил отстранен. По този начин според прокуратурата Крусев е набавил облага за „Джи пи груп“, а в същото време е ощетил общината с близо 1 млн. лв.

Крусев пък твърди, че първият проект, дело на Румен Борисов, не бил добър и се наложило, освен вида на подложките, да бъде променен и видът на релсите. Според защитата проектантът Борисов имал договор с фирма за доставка на релси и виброизолационна подложка и получил 40 000 лева, след като предложил тя да полага релсите.

„Не само с тази фирма, а и с фирмата-доставчик на подложката. Освен всичко друго, за доставчика на подложката, официален представител е била фирма, която е собственост на сина на г-н Борисов“, коментира адвокат Менков.

22
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
г-жа Усмихнатото лице на корупцията
г-жа Усмихнатото лице на корупцията
06 ноември 2019 15:27
Гост

Евгени Крусев е само пример за управлението на Фандъкова. В случая той е изгорелият бушон, но далаверите си текат и заспалият народ ѝ даде още 4 години за това.

без страх
без страх
06 ноември 2019 11:14
Гост

Ценз си трЕбе. Не само юридически, но и технически.
Не е необходимо дори и до промяна в Конституцията.
Въпиющата нужда е промяна в съзнанието на гласоподавателите. Там е „ключето от бараката“.

без страх
без страх
06 ноември 2019 11:09
Гост

Ама кой ги прави „вратичките“ в ЗОП, а и не само там? Ами мнозинството в парламента.
Познай от първи път чие е това мнозинство!!!!

Анонимен
Анонимен
06 ноември 2019 9:15
Гост

Опропастиха хубавата улица. Поне да си струваше чакането.

Софиянец
Софиянец
06 ноември 2019 15:29
Гост

Пешеходна и с трамвай, перки и колци, странни несъвпадащи фигури… Аз съм щастлив само, че махнаха сергиите. Не им беше там мястото, създаваха мръсотия и мизерия.

Гражданин
Гражданин
06 ноември 2019 15:32
Гост

Да, и аз съм на мнение, че тия сергии само пречеха. Всъщност съм на същото мнение и за книжните сергии на Славейков. Сега е хубаво, чисто и просторно. На този площад му трябват пейки, а не бананови кашони. Нито продават редки издания, нито нищо – всичко може да се купи на същата цена от всяка книжарница. Досега площадът беше място, което минавам транзит, блъскайки се с хората, защото сергиите заемаха пространстовото. А сега е място, където може да има нормален градски живот.

Анонимен
Анонимен
06 ноември 2019 9:12
Гост

Крусев със сигурност е набавил облага за „Джи пи груп“. И то не безкористно. Поредната вратичка в ЗОП.

Анонимен
Анонимен
05 ноември 2019 17:21
Гост

значи за едни не става с тези подложки, ама за своите хора – става. това си е далавера и хич няма значение предишния коментиращ столичанин дали е доволен от тихите трамваи, ама си плаче за пандела

Нещо куца
Нещо куца
05 ноември 2019 17:28
Гост

Добре де, ако Борисов е лобирал за другата фирма и е взел пари за това, защо са заложени подложки, които тя не може да предложи?

Хм...
Хм...
05 ноември 2019 17:39
Гост

А кой предложи перките? Платиха ги и после ги разкараха

Милко
Милко
05 ноември 2019 17:43
Гост

Важното е, че избрахме промяната да продължи с една от двете руси жени

от Малдост
от Малдост
05 ноември 2019 17:48
Гост

След като ДБ прецака работата с Бонев, сега надеждата е в районните кметове, разбира се големите ремонти като графа, не са тяхна грижа, но цялостният облик на кварталите – да, та, все още не съм загубил надежда

Чочо
Чочо
06 ноември 2019 0:07
Гост

Фандъкова ще се погрижи. Въпросът е на колко души ще пусне фъндък.

Не е така
Не е така
06 ноември 2019 15:35
Гост

Те районните кметове нямат никакви реални функции и власт. Нито могат да решават, нито да се разпореждат с общински средства. Тъй че кел файда, че ДБ вкараха доста…

Анонимен
Анонимен
05 ноември 2019 17:45
Гост

да, тук логиката на Менко се губи нещо… но то е така с ГРОБ

Перфектционист
Перфектционист
06 ноември 2019 0:12
Гост

Защото той не мисли за друго когато става въпрос за пари.

Анонимен
Анонимен
05 ноември 2019 17:36
Гост

в общината да се разровиш и ще замирише

столичанин
столичанин
05 ноември 2019 17:19
Гост

На графа проблемът не са му релсите, а плочките, дизайнът и въобще липсващото усещане за модерна градска среда

Съгласен
Съгласен
05 ноември 2019 17:30
Гост

Ми те хората са свикнали да слагат само калпав асфалт, затова всичко е сиво и на Графа

Анонимен
Анонимен
05 ноември 2019 17:48
Гост

Да видим сега каква върба ще забодат пред църквата.

Димитър
Димитър
06 ноември 2019 0:05
Гост

Сигурно плачеща. При вида на гледката.

Пропусната възможност
Пропусната възможност
06 ноември 2019 15:37
Гост

Ами да я бяха асфалтирали цялата – от фасада до фасада. И с високи бордюри и решетки покрай трамвайната линия. Пак щеше да е грозно, но щеше да е по-евтино, по-бързо и КАТ щяха да са доволни за „безопасността“.