Отговорност за състоянието на пътя носи фирмата изпълнител на ремонта. Това заяви бившият шеф на Агенцията „Пътна инфраструктура“ Дончо Атанасов.

Днес той и предшественикът му на поста Лазар Лазаров се явиха в Националната следствена служба, за да отговарят на въпроси на разследването във връзка с катастрофата край Своге от 25 август, при която загинаха 17 души.

Дончо Атанасов бе два часа в следствието. Разпитът на Лазаров продължи по-дълго. И двамата бяха призовани като свидетели.

Пред журналисти Атанасов заяви, че не чувства персонална отговорност за случилото се. По думите му фирмата изпълнител на ремонта „Трейс Груп Холдинг“ все още носи отговорност, защото гаранционният срок не е изтекъл, това ще стане през декември тази година. Атанасов каза още, че в този участък са сложени много по-голям брой пътни знаци от необходимото, при все това 30% от шофьорите не спазват ограниченията на скоростта.

Лазар Лазаров също бе лаконичен. Каза само, че договорът за ремонт на пътя е подписан преди той да оглави АПИ.

Вчера бяха разпитани регионалният министър вече в оставка Николай Нанков, сегашният шеф на АПИ Светослав Глосов и всичките 20 члена на държавната комисия, която през 2016 г. е приела ремонта на пътя без никакви забележки.

След повече от три часа разпит Нанков заяви, че ще има наказани за катастрофата край Своге и че част от консорциумите са започнали да отстраняват дефектите по пътя край Своге.

Лазар Лазаров беше шеф на Агенцията „Пътна инфраструктура“ от 2011 до 2016 г. с две прекъсвания. Именно по време на тези прекъсвания, едното през 2014 г., когато е бил полаган асфалтът, и другото – през 2016-а, когато е бил издаден акт 16, бяха основанията му днес, на влизане в следствието, да каже, че не смята, че ще бъде обвинен.

Що се отнася до Дончо Атанасов, то той поема АПИ през 2017 г., когато се твърди, че е имало тежка комуникация с фирма „Трейс“ във връзка с неравностите по пътя, които не са били отстранени.

Същевременно днес прокуратурата затвори участъка от пътя край Своге, където стана катастрофата, за да вземе проби от асфалта. На място присъства заместник-главният прокурор и ръководител на Националната следствена служба Борислав Сарафов.

Освен, че взимаме повърхностния слой, измерваме дебелината на всеки от слоевете на асфалтовото покритие, на износоустойчивия слой, на основния слой и включително на чакълената основа. Т.е. искаме да видим спазени ли са всички технологични процеси, всички изисквания. А с тези проби от пътя, които взимаме днес, ще изследваме количествения и качествения състав на вложените материали. Имаме сериозни основания да мислим да назначим експертизата на чуждестранен институт, който да не е от институтите, които тук могат да изпитват подобни асфалтови смеси, за да няма най-малкото никакви съмнения в безпристрастността на резултатите“, каза Сарафов. Добави, че по разследването работят 15 следователи.

Няма да пожалим никого, ако достигнем до съответните резултати в нашето разследване. Провеждаме разследването абсолютно обективно, всестранно и пълно. Ако достигнем до вина на някого, няма да се поколебаем да го привлечем като обвиняем„, каза още зам.-главният прокурор.

Преди дни от регионалното министерството съобщиха, че първият анализ на асфалта е показал, че съдържа недопустими материали като варовик, който допринася до бързото заглаждане на пътя.

Ремонтът на участъка ще започне, едва след като следователите вземат пробите.

4
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
31 август 2018 16:09
Гост

Така е заради безотговорното отношение на работниците и липсата на контрол. Нали ги гледам как работят- двама-трима души само, а останалите дават акъл.

Възмутен
Възмутен
31 август 2018 16:01
Гост

В интерес на истината АПИ са сигнализирали за нередности, но никой не им обърна внимание.

Строител
Строител
01 септември 2018 15:45
Гост

Няма как да не обърнеш внимание на АПИ, да не ми се правят на невинни.

Анонимен
Анонимен
31 август 2018 15:57
Гост

Нали шефът на фирмата-изпълнител ни уверявсше, че настилката е качествена и е правена по европейски стандарти.