Прокуратурата започна разследване за платената, но незаработила Система за управление на градския транспорт в Пловдив. Преди 5 години испанската фирма „Индра системас“ спечели конкурса за поръчката с най-високата оферта от над 19,5 млн. лева.

След една година пловдивчани трябваше да пътуват с електронни карти и билети, а още преди края на срока общината прие проекта за изпълнен, като парите бяха изплатени на испанската фирма. Системата обаче така и не заработи, като и днес Пловдив няма т.нар. „умен транспорт“.

След няколко подадени сигнала за нередности по проекта, свързан с предишната управа на Пловдив, начело с бившия кмет Иван Тотев, окръжната прокуратура е започнала разследване за безстопанственост.

„В хода на досъдебното производство, по указания на наблюдаващия прокурор, ще се установяват факти и обстоятелствата около изграждането, приемането, тестването и последващото ползване и поддръжка на Системата за управление на градския транспорт (СУГТ) в Община Пловдив и причината за продължаващата ѝ непълна функционалност към момента. Първоначално предвиденият от закона срок за приключване на досъдебното производство е двумесечен“, посочват от държавното обвинение.

Ръководител на проекта за градския транспорт е бил Борислав Кръстев, който е приел, че информационната система и тази за електронното таксуване са изпълнени качествено и са въведени в експлоатация. Така общината не е имала никакви забележки към „Индра системас“ и фирмата е получила милионите по оперативната програма „Регионално развитие“.

18
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Формален
Формален
02 септември 2020 12:44
Гост

Май специализираната прокуратура трябва да се заеме с окръжната, ама надали. Горко на България.

Georg
Georg
31 август 2020 13:51
Гост

Е, как така ще плащат преди да са тествали системата?

Zaki
Zaki
31 август 2020 13:52
Гост

С мерак! Бързат да отцепят някой лев.

Коко
Коко
31 август 2020 13:53
Гост

Те пък нашите като тестваха единната информационна, да не би да работи?

Яки
Яки
31 август 2020 13:51
Гост

Май ръководителят на проекта за градския транспорт е усвоил някой и друг лев.

Кики
Кики
31 август 2020 13:47
Гост

Супер наглост! Взел си там едни пари и то не малко. Поне свърши някаква работа от кумова срама.

Manoleva
Manoleva
31 август 2020 13:34
Гост

Ами да ги съдят за 40 милиона и да си гледат работата

Попов
Попов
31 август 2020 13:33
Гост

Мога само да подозирам, но предполагам срещу такава мутренсщина се борят хората

Гаверон ще се изкаже!
Гаверон ще се изкаже!
31 август 2020 13:33
Гост

Ма не е луд тоя дето яде баницата бе братя

Цветков
Цветков
31 август 2020 13:32
Гост

Ох и тия табла като ги видиш дето нищо не можеш да разберепш

Любенова
Любенова
31 август 2020 13:32
Гост

Някаква далаверка братче.

Корупция
Корупция
31 август 2020 13:45
Гост

Поредната. И навсичкото отгоре са с най-високата оферта.

Manoleva
Manoleva
31 август 2020 13:32
Гост

Апропо, това, че една фирма е Испанска или Италианска не е гарант за качество и професионализъм. Вижте например градския транспорт в Рим. Не знам дали сте били, но е по-зле от този в София. Колкото и да ви звучи нелепо. Да, рейса от квартал близък до центъра на Рим, който отива до Колизеума е като наш автобус Княжево – Мърчаево. Номера е принтиран на лист А4. Това да ви е познато? Така беше тук но преди

Соци@лист
Соци@лист
31 август 2020 13:46
Гост

Навежда ме на спомени за „Чавдарките“ едно време. Направо може да ти изпопадат пломбите от друсане 🙂

Bobi M
Bobi M
31 август 2020 13:30
Гост

Толкова е и испанска фирмата предполагам. Хайде стига бе. Вижте им там спирките, вижте наще.

Николина
Николина
31 август 2020 13:30
Гост

Не тя може и да си е испанска. Ама да не е от тия фирми дето правят техните спирки

Анонимен
Анонимен
31 август 2020 13:30
Гост

Да не се е светнал някой мутрон, че като не става вече с БГ фирми да се печелят така лесно поръчки и да не се прави нищо, то може да направи една „Испанска“ фирма?

Манов
Манов
31 август 2020 13:29
Гост

Класика