Повече от половината кандидати за младши прокурори не успяха да изкарат над 4,50 на писмения изпит и така да преминат към втория етап от конкурса – устното препитване.

Общо 688 души се явиха на 11 юли в „Интер Експо център“, за да решават наказателноправен казус и тест по право на ЕС, но само 332 са успели да се справят на необходимото ниво. Те ще се борят за 35-те вакантни длъжности в районните прокуратури.

Това става ясно от публикуваните днес от Висшия съдебен съвет резултати от писмения изпит (виж тук).

Преди две седмици бяха обявени и резултатите от писмения изпит на кандидатите за младши съдии и там малко под 70% „изкласиха“ до писмения изпит – 384 от 557 явили се.

От съвета огласиха и графика за устния изпит (виж тук), който ще се проведе от 7 до 12-ти август 2020 г. в сградата на Националния институт на правосъдието на ул. „Екзарх Йосиф“ № 14.

Едновременно с резултатите бяха публикувани и решението на казуса по наказателноправни науки, както и отговорите на теста по право на ЕС и в областта на правата на човека.

Най-много са свободните места за младши прокурори в Софийската районна прокуратура – 8. По две са в Стара Загора, Шумен и Ямбол. По едно свободно място за младши прокурори има в Благоевград, Разлог, Видин, Враца, Монтана, Перник, Сливница, Пазарджик, Хасково, Харманли, Кърджали, Велико Търново, Плевен, Русе, Варна, Добрич, Разград, Търговище, Силистра, Бургас и Сливен.

47
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
02 август 2020 10:50
Гост

В допълнение на цялата пародия на точно този изпит е фактът, че пликовете се отваряха сами, по-точно не можеха да се затварят/залепват.

Анонимен
Анонимен
01 август 2020 9:06
Гост

Посоченият във въпрос 5 Регламент (ЕС) No 211/2011 относно гражданската инициатива е отменен с РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2019/788 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 17 април 2019 година относно европейската гражданска инициатива, в сила от 01.01.2020г. Въпреки тази неточност, мотивирането от конкурсната комисия на някои от отговорите на теста е неоспорим плюс за прозрачността на конкурса. Гражданската инициатива в ЕС не може да инициира нормотворческа процедура / действия по изготвяне и представяне на предложения / за приемане на законодателен акт на Европейския съюз. Съгласно чл. 11, ал. 4 ДЕС тя представлява своеобразна покана за действие към Комисията по въпроси, за… Покажи целия коментар »

горивата истина
горивата истина
31 юли 2020 14:14
Гост

Когато се явявах 2017г. хванаха кандидат с царски пищов, но не беше дисквалифициран. По-възрастна жена, вероятно председател на комисията квестори, обяви че това били записки, които си бил писал на място докато чака да обявят казуса, и не били по тази тема, която се падна..

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 10:19
Гост

Въпрос 8.Коя от институциите на ЕС е изразител на интересите на държавите членки?
а) Европейския парламент
б) Съвета
в) Европейския съвет.
Приет е отговор Б, защото Съветът е съставен от министри на държавите членки и се смята, че те са отговорни за прокарването на държавните политики. Абсолютно вярно, Но Европейския съвет е съставен от държавните ръководители на държавите членки,…….. те не са ли отговорни. Мисля, че са. Нито в ДЕС, нито в ДФЕС това е изяснено. Търся в теорията, но….

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 10:35
Гост

Виж на сайта на ЕС.

из учебника на проф. Ж. Попова
из учебника на проф. Ж. Попова
31 юли 2020 9:53
Гост

Коя е първата интеграционна общност в Европа?
а) Европейска общност за въглища и стомана.
б) Европейска общност на икономическо сътрудничество.
в) Съвет на Европа.
Според комисията правилният отговор е „а“ – Европейска общност за въглища и стомана. НЕ, НЕ, Не!
Европейска общност за въглища и стомана е създадена на18.04.1951г.;
Европейска общност на икономическо сътрудничество е създадена на 04.1948г. – 16 европейски държави в изпълнение на плана „Маршал“;
Съвет на Европа е създаден на 05.1949г. в Страсбург.
Видно е, че правилния отговор е „Б“, а не „А“!

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 10:38
Гост

Въпросът не е коя е първа, а коя е интеграционна.

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 9:48
Гост

Според мен всеки уважаващ себе си юрист трябва да знае основни начала от материята на ПЕС.
По отношение на на въпроса за ЕОВС, той си е правилен, защото Съвета на Европа не е интеграционна общност макар и създадена по-рано, тя НЕ е част от ЕС.
За гражданската инициатива си пише в самия въпрос „действия по изготвяне и представяне на предложения“, та и той си е коректен.
Аз бих спорил единствено за въпрос 11, защото според мен има два верни отговора: производството е установително(обективно), но и санкционно, защото единственато наказание, което се налага на страните-членки е санкция- еднократна или периодична глоба.

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 9:59
Гост

Колега, предполагам няма кандидат, който да не наясно с обстоятелството, че Съвета на Европа не е част от ЕС. Съвета на Европа е политическа, а ЕОВС е ИКОНОМИЧЕСКА организация, та объркването идва от там, коя от двете някой си е приел за интеграционна…

Тестван
Тестван
31 юли 2020 10:00
Гост

разбира се, че Съветът на Европа е интеграционна общност. Разясни си значението на термина „интеграция“. Освен това въпросът е в Европа, а не касае само ЕС.

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 10:05
Гост

Явно на комисията следва да се разясни…

тест
тест
31 юли 2020 9:20
Гост

Нека се публикуват и отделно оценките от теста и от казуса – да се види колко хора с перфектен казус отпадат или са със смешни оценки между 4 и 5 заради „изключително важния тест по ЕП“, което право пък толкова ще им е важно в бъдещата работа особено на прокурори и следователи, като въпроса например за „Европейската общност за въглища и стомана“ – ама как – без да го знаят няма да могат да внесат обвинителен акт, моля ви се… Отделно кой ще е по-полезен за прокурор или следовател – посредствен кандидат с посредствени знания в бг правото и с… Покажи целия коментар »

Коко-Роко
Коко-Роко
31 юли 2020 9:52
Гост

Едно време се учеше право на социалистическите страни, сега е същото, не сме мръднали особено …. само сменихме учебниците.

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 9:07
Гост

Моята крайна оценка, предвид решението на теста /като твърдя, че 4 въпроса са грешно приети за верни/ и решението ми на казуса е невъзможен математически резултат. А сега нека професор Жасмин Попова да се намеси!

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 6:53
Гост

Същите хора са се явили и на следователския, където теста беше лесен, какво ще кажете тогава хейтърите за евентуалните високи резултати ?

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 0:39
Гост

Отговорът на въпрос 5 следва да е „В“. Гражданите на ЕС НЕ МОГАТ да инициират нормотворческа процедура ( действия по изготвяне и представяне на предложения) за приемане на законодателен акт на ЕС. Съгласно чл. 17, ал. 2 ДЕС законодателен акт на Съюза може да бъде приет ЕДИНСТВЕНО по предложение на Комисията, ОСВЕН ако в Договорите е предвидено друго. „Другото“ е уредено чрез обобщаване в чл. 289, ал. 4 ДФЕС, а именно: „В специфичните случаи, предвидени в Договорите, законодателните актове могат да се приемат по инициатива на група държави-членки или на Европейския парламент, по препоръка на Европейската централна банка или по… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 7:00
Гост

Точно такава беше и моята логика. В резултат за две грешки на теста и казус без грешка имам 5. Другата ми грешка е коментираната от колегата за най-рано създадена организация. Явно имат нужда от хора с познания в безмислени тестчета, не в реалната материя, по която се работи.

Ignat
Ignat
31 юли 2020 20:49
Гост

Поздравления за обосновката! Браво! Дано ама надали…

Димитър
Димитър
30 юли 2020 23:05
Гост

Леле трагедия. Кой знае какво ще стане на устния.

Михаил
Михаил
30 юли 2020 23:09
Гост

За мен устният изпит е пълен парадокс. Оценката е субективна.

Христина
Христина
30 юли 2020 23:04
Гост

На Гешев антуража. Явно много са вдигнали летвата.

Адвокат
Адвокат
30 юли 2020 20:15
Гост

Направо да приемат скъсаните и да елиминират останалите. В прокуратурата знаещи (и мислещи) не искат.

Франси
Франси
30 юли 2020 23:12
Гост

Естествено. Много са им удобни.

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 18:43
Гост

Скъсани ще са, естествено! Нали това беше целта на забиващия тест по право на ЕС, чиито въпроси са ,,фундаментални” и ,,известни” на всеки един практикуващ български магистрат!

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 20:19
Гост

Този тест е пълна екзотика. Впечатлен съм от отговор извлечен от решение на комисията от 72г. Или че еосв /1951/ е създадена преди СЕ /1949/. Това са фундаментални въпроси за работата на един прокурор.

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 18:09
Гост

Ей, комисията- пише се юрисконсулт, а не юрист консулт. Един казус не можете да напишете, без правописни грешки.

Цветан
Цветан
30 юли 2020 23:14
Гост

Цялата им работа е такава.

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 20:53
Гост

Поправили са правописната грешка в примерното решение на казуса, но гафът е пълен безспорно. Още повече бяха объркали и имената в текста на казуса и въпрос към него…

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 18:04
Гост

Къде са сега всезнайковците, дето плюха след резултатите от изпита за съдии по вписванията. И тук половината не минават. Нещо, коментари:) Просто е уважаеми възпитаници на ЮЗУ, НБУ, ВСУ и БСУ, да не пропусна и техническия в Русе:) Това, че сте си платили да изкарате „висшу“, не ви прави юристи. Четене му е майката, преди, по време и след следването.

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 20:08
Гост

Може точно миналогодишния прокурорски в Пловдив е класирана мома от ЮЗУ без ден юридически стаж. Така че повтаряй си колко добре те е подготвила Чинова в СУ и гледай системата отвън, докато тролеи по форми.

Анонимен
Анонимен
31 юли 2020 13:34
Гост

Драги ми смрхурко, от доста години я гледам отвътре:) Дерзай, и учи:)

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 23:28
Гост

Само не ми говорете за НБУ. Там гледат просто колко си финансово красив. Знанията нямат никакво значение.

Кирил Костов
Кирил Костов
30 юли 2020 16:59
Гост

Айде някой от разбирачите и кибиците тук да седне да реши теста, ама да каже честно как се е справил, защото ми писна да чета глупости.

Ррр
Ррр
30 юли 2020 23:31
Гост

Висока летва. Няма спор.

Куч
Куч
30 юли 2020 16:50
Гост

Браво, че сте публикували казусите и отговорите, защото например МП не го прави и така не се разбират трудността на изпита и критериите.

213
213
30 юли 2020 16:59
Гост

Да, а те и съвсем не са чак толкова елементарни, трябва си познаване.

Иван
Иван
30 юли 2020 17:13
Гост

Няма как да ги публикуват МП защото са най корумпирани и всичките им конкурси са нагласени за определени кандидати. Иначе какво им пречи да ги публикуват ако всичко е прозрачно ама не е .

без страх
без страх
30 юли 2020 16:49
Гост

Такъв им е капацитетът на скъсаните.
Жалкото обаче е, че те ще попълнят редиците на МВР. Там конкурсите по назначаване са формални.

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 16:55
Гост

Същото е и за следователите.

без страх
без страх
30 юли 2020 17:02
Гост

Правилно, така е.

Alf
Alf
30 юли 2020 16:48
Гост

Въпреки сечта, конкуренцията остава много голяма, което е някаква гаранция за качество.

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 16:46
Гост

Веднъж да минеш този изпит, после никога няма да ти се наложи да учиш и четеш.

Миро
Миро
30 юли 2020 16:46
Гост

Точно това е проблемът.

Хари
Хари
30 юли 2020 23:34
Гост

Кой те излъга?

Анонимен
Анонимен
30 юли 2020 16:45
Гост

Това е добре, явно цедката е сериозна поне на този етап.

Vania
Vania
30 юли 2020 16:44
Гост

Тъпи са още от самото начало.

Естет
Естет
30 юли 2020 23:35
Гост

Ти пък си много УБАВ!