Общият съд на ЕС окончателно „отряза“ мъж, поискал да регистрира марки с имената на известните футболисти Неймар и Икер Касияс.

През декември 2012 г. Карлос Морейра от португалския град Гимараеш подал заявка до Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) за регистрация като марка на съюза за облекла, обувки и шапки на словния знак „NEYMAR“. Марката е регистрирана през април 2013 г.

През февруари 2016 г. вече световноизвестният бразилски футболист Неймар да Силва Сантос Жуниор, който към онзи момент вече играе за отбора на „Барселона“, подава искане за обявяване на недействителност на марката до EUIPO и службата го уважава. Морейра обаче обжалва пред Общия съд на Европейския съюз.

Днес общият съд потвърждава, че Морейра е действал недобросъвестно, като е подал заявка за регистрация на марката „NEYMAR“. Макар той да признава, че към онзи момент е знаел за съществуването на футболиста Неймар, твърди, че не е бил наясно, че по това време бразилецът е изгряваща футболна звезда с международно признат талант, а и още не е бил известен в Европа.

Общият съд обаче подчертава, че Неймар вече е бил известен в Европа с постигнатите резултати с бразилския национален футболен отбор и е бил обект на широко медийно отразяване на Стария континент от 2009 до 2012 г., по-специално във Франция, Испания и Великобритания. „Следователно, той вече е бил признат като многообещаващ футболен играч, привлякъл вниманието на големите европейски футболни клубове с оглед бъдещо привличане няколко години преди действителния му трансфер в клуб FC Барселона през 2013 г.“, пише в решението.

В него се посочва, че в деня, в който е поискал да регистрира марката с името на Меймар, Морейра е подал заявка и за такава с съвпадаща с това на друг известен футболист – вратарят на испанския национален отбор и бивш капитан на „Реал Мадрид“ Икер Касияс (днес играч на „Порто“).

Общият съд подчертава, че марката „NEYMAR“ точно съвпада с името, под което е станал известен бразилският футболист и е немислимо Морейра да не е бил информиран за съществуването му при подаването на заявката за регистрация. Морейра отрича да е искал регистрация на марката единствено, за да използва репутацията на бразилския футболист. Той твърди, че е избрал името само заради звученето на думата, а не заради асоциацията с футболиста и в случая било налице обикновено съвпадение.

Общият съд отхвърля тези твърдения, като изтъква, че през 2012 г. футболистът вече се е ползвал с утвърдена известност, включително в Европа и Морейра го е познавал много повече от бегло и съвсем не може да претендира, че не е знаел кой е Неймар.

Общият съд се съгласява с извода на EUIPO, че няма друга причина Морейра да регистрира марката, освен желанието да  експлоатира по паразитен начин репутацията на футболиста. Като посочва, че този извод се основава на статии онлайн и печатни медии за Неймар, както и на факта, че мъжът в един ден е подал заявка за регистрация на марки съвпадащи с имената на двама известни футболисти – Неймар и Икер Касияс.

6
Коментирайте

avatar
Картинки
 
 
 
Аудио и видео
 
 
 
Документи и архиви
 
 
 
нови хронологично най-добре оценени
Сандокан
Сандокан
15 май 2019 14:38
Гост

Ами очевидно правилно решение ОСЕС. Иначе „Бистришки тигър“ ми звучи като успешна марка за маратонки.

Анонимен
Анонимен
14 май 2019 12:23
Гост

Карлос Морейра се прави на ощипан. Просто, ако се беше обърнал към футболиста за името на марката, трябваше да се изръси с някой и друг лев.

Анонимен
Анонимен
14 май 2019 12:05
Гост

Съдът не е много прав, защото и бащата на Неймар се казва Неймар, синът се отличава с Жуниор. Така, че на кого е кръстена марката?

Пич
Пич
14 май 2019 12:02
Гост

А, чудесна идея – ще регистрирам марка „Божинката“ или „Божигол“. Никой нищо не може да ми каже, защото този е вечната изгряваща звезда, хахаха…

stan
stan
14 май 2019 12:05
Гост

трепни… трепни…

Бербатов
Бербатов
14 май 2019 12:00
Гост

Неймар през цялото време се храни от известността си и името му е много по-скъпо от футболните му умения. Рекламните му договори многократно надхвърлят заплатата му. Опитът на португалеца с марката е смешен и нелеп.