Агенцията по вписванията (АВ) ще предоставя 9 нови електронни услуги на гражданите и бизнеса с финализиране на надграждането на Имотния регистър и връзката му с кадастралния регистър.

Това заяви днес пред журналисти шефката на агенцията Зорница Даскалова. Заместник-министърът на правосъдието Десислава Ахладова подчерта, че намаляването на административната тежест е сред основните приоритети на правителството, по които работят Министерството на правосъдието и АВ.

Даскалова изброи и бъдещите електронни услуги, които ще предоставя агенцията:

  • регистриране на заявление за предстояща сделка за предварително деклариране на предстояща сделка;
  • проверка на статус на заявление, осигуряващ видимост на подготвителни действия за сделки с недвижим имот;
  • автоматизирано известяване на заинтересовани страни на посочен e-mail адрес;
  • уведомления за общините и техните бази данни за данъчни цели;
  • искане за издаване на преписи;
  • искане за издаване на удостоверение за лице;
  • искане за издаване на удостоверение за имот;
  • искане за издаване на удостоверение за период;
  • калкулатор за изчисление на дължимите държавните такси.

Реализирането на новите услуги е залегнало като изпълнение в стартиралия проект „Надграждане на имотния регистър за интеграция с кадастралния регистър и предоставяне на допълнителни е-услуги“, обясни шефката на АВ.

Коментирайте

avatar