Шест нови електронни услуги, предоставяни от службите по вписванията, вече са достъпни чрез единния портал на Агенцията по вписванията (https://portal.registryagency.bg), обявиха от ведомството.

И заявиха, че с това се финализира проектът за надграждане на Имотния регистър.

„Новите електронни услуги значително ще облекчат потребителите на услугите на службите по вписвания към АВ. Стартирането им беше обвързано с приемането на необходимите нормативни промени и когато то стана факт, което по време съвпадна и с предсрочно приключилата тази година инвентаризация, Агенция по вписванията своевременно презентира електронните услуги“, обясни изпълнителният директор на агенцията Габриела Козарева.

Както „Лекс“ писа, в началото на годината в Държавен вестник излязоха промените в Правилника за вписванията, който урежда възможност за електронно заявяване на искане за издаване на удостоверение за тежести или незаверен препис от нотариален акт.

Новите услуги са:

  • Издаване на заверен препис от вписан акт
  • Издаване на незаверен препис от вписан акт
  • Издаване на удостоверение за лице
  • Издаване на удостоверение за имот
  • Издаване на удостоверение за лице за определен период
  • Издаване на удостоверение за имот за определен период

Всички те могат да бъдат заявени на единния портал. За целта ползвателите трябва да имат регистрация в портала, електронен подпис (КЕП), попълнена форма в сайта, в зависимост от исканата услуга и заплатена държавна такса през системата на Epay.

Незавереният препис от акт потребителите могат да достъпят електронно, в меню „Моите заявления“ в единния портал на агенцията. Завереният препис може да се заяви електронно, но се получава само на място в службата по вписвания по местонахождение на имота. На портала може да се направи справка дали исканата справка е готова за получаване.

Заявленията за издаване на удостоверения за лице и имот, както и за определен период също ще може да се подават изцяло електронно, а потребителите ще посочват как искат да получат готовото удостоверение – електронно в портала или на място в служба по вписвания.

22
Коментирайте

avatar
Картинки
 
 
 
Аудио и видео
 
 
 
Документи и архиви
 
 
 
нови хронологично най-добре оценени
Електрон
Електрон
25 януари 2021 19:58
Гост

Новата услуга (една от шестте) – заявяване на заверен препис от вписан акт не работи: след подписване с КЕП вече един час „услугата“ чака потвърждение (вижте screenshot-a по-долу).

ЕПЗЕУ.jpg
Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 13:30
Гост

Е, какъв е смисълът да подавам заявление онлайн, а да ходя да си взимам документа на място?

Асен
Асен
20 януари 2021 13:31
Гост

Няма да висиш два пъти по опашки.

ала бала
ала бала
20 януари 2021 13:42
Гост

Чакай сега, нашата администрация не гарантира “смисъл“ 🙂 тя гарантира “електронна услуга“. За “смисъл“ се обърни в Германия, Швеция, и т.н. По нашите ширини смисъла е дефицитен.

Станислав
Станислав
20 януари 2021 21:49
Гост

И как по-точно да ви изпратят заверен препис на документ онлайн? И как ще го изполвате например пред нотариус? Пишете, колкото да ме заспите!!! Знаете ли какво означава заверен препис на нотариален акт например?

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 13:26
Гост

Е как ще ти издадат електронен препис от някакъв нотариален акт от 1974 г. например, след като нищо от архивата на старата Служба по вписванията /преди Нотариат/ не е сканирано и дигитализирано. Само говорят и лъжат, че правят някакво електронно правосъдие и услуги, каквито реално няма. чиста проба пи ар на некадърниците от МП и тва е.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 13:24
Гост

Все пак успяха с надграждането на Имотния регистър. Браво!

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 11:53
Гост

Услугата я има, ама не можеш да подадеш заявление. Т.е. не работи.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 13:26
Гост

Така излиза в крайна сметка.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 11:45
Гост

таксите се плащат през ипей , а комисионните ?
защо не се плаща с внесен депозит предварително ?

Zeta
Zeta
20 януари 2021 11:33
Гост

Ще се радваме на това. Супер.

Oblena
Oblena
20 януари 2021 11:32
Гост

Модернизация му е майката и дигитализиране на много от услугите. Така, че да се случват дори без да има нужда от касиер.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 11:32
Гост

Похвално. Браво. Там се работи качествено

Oblena
Oblena
20 януари 2021 11:32
Гост

Да, не е като в някоя община

Кирчева
Кирчева
20 януари 2021 11:31
Гост

Супер. Поздравления. Ще се възползвам

Емилиева
Емилиева
20 януари 2021 11:30
Гост

Абе да ви кажа смятам, че това ще е наистина от полза. Браво.

Englishman
Englishman
20 януари 2021 11:29
Гост

Браво. Влизаме леко, но сигурно в 21ви век.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 11:29
Гост

Не ми се вярва да се направи нещо, което да облекчи потребителите.

Кирчева
Кирчева
20 януари 2021 11:31
Гост

Защо не вярвате? Нима не можеш вече да си смениш личния лекар през сайта на НЗОК? Нима трябва да ходиш за всяко нещо на крак. Модернизираме се. Не е толкова зле положението.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 11:31
Гост

Ами да има още места, където трябва да идеш за една тъпня, примерно в община на крак за да ти извадят едно тъпо листче на мазен принтер.

Анонимен
Анонимен
20 януари 2021 13:28
Гост

Бюрокрацията в действие.

Sir Humphrey
Sir Humphrey
20 януари 2021 11:42
Гост

Току-що пробвах да го сменя и не стана. Подписването с КЕП-а не сработи