Автобусите задължително трябва да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор. Това решиха днес депутатите и приеха окончателно промени в Закона за автомобилните превози.

Те бяха предложени от народните представители от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов след тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 17 души и бяха направени чрез преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата.

За задължителните колани в автобусите гласуваха 79 депутати, никой не беше против, а 20 се въздържаха.

Така в закона беше записано, че превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE се задължават да се оборудват с видеорегистратор и обезопасителни колани.

„50 лв. ще е глобата за пътниците, ако не слагат колан в автобусите“, обясни Станислав Иванов. И каза: „Коланите ще действат във всички случаи, когато линиите са над 30 км. еднопосочно, когато имаме превоз на деца и ученици. Това е задължението. В останалите случаи, които касаят градския транспорт основно няма да се налага, както и в момента не се налага да се ползват колани“.

Той посочи, че санкцията за автобус, който не е оборудван с колани, ще е 3000 лв. Същият е и размерът ѝ, ако няма поставено устройство за мобилно видеонаблюдение. Глобата за превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видеорегистраторите е 1500 лв.

Срокът всички автобуси да бъдат оборудвани с колани е 9 месеца. „Автобусите, които нямат поставени колани са два типа. Единият са тези, за които фабрично не е предвидено да имат такива. Това са най-тежките случаи. Във всички останали автобуси е заложено да има колани или вече имат такива“, обясни вносителят.

5
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Анонимен
Анонимен
14 септември 2018 14:37
Гост

Този проблем очевидно ще се реши. Но какви мерки смятат да вземат относно ремонтите и поддръжката на пътищата.

Анонимен
Анонимен
14 септември 2018 14:33
Гост

Трябваше да предвидят по- висока глоба за пътниците.

Петров
Петров
14 септември 2018 14:30
Гост

Много полезна инициатива. Липсата на предпазни колани често е причина за трагични последици.

Гражданин
Гражданин
14 септември 2018 14:27
Гост

Не ми се вярва и тази мярка да проработи. Глобите са много ниски. Четох, че да се оборудва един автобус с колани, струва 2000-3000 лева, колкото е глобата. Според мен много собственици на стари автобуси ще рискуват да не сложат колани, поне в началото.

Анонимен
Анонимен
14 септември 2018 14:41
Гост

Със сигурност. За българина е присъщо да „минава метър“. Само, че след първата глоба още коланите ще му излезнат солени.