Съдът в Люксембург обясни как трябва да се обявяват промоционални цени
Съдът на Европейския съюз (СЕС) обясни как трябва да бъдат обявявани промоционалните цени в магазините, за да бъдат коректни и да не заблуждават потребителите. Решението му е задължително за всички търговци в съюза.
СЕС се произнесе по преюдициално запитване от Областния съд в Дюселдорф, където германско сдружение на потребителите е оспорило начина, по който хранителната верига „Aldi“ обявява промоционални цени в седмичната си брошура.
В решението си съдът в Люксембург посочва, че обявеното в рекламата намаление на цената трябва да бъде изчислено въз основа на най-ниската цена, на която дадената стока е продавана в магазина през последния месец.
В случая германското сдружение твърди, че „Aldi“ изчислявала своите „хит цени“ въз основа на по-висока цена на дадените продукти, която обаче била поставяна непосредствено преди началото на промоцията.
Конкретно, веригата промотирала продажба на био банани за 1,29 евро за килограм, при редовна цена от 1,69 евро/кг. По-високата редовна цена обаче била поставена непосредствено преди промоцията, а преди това био бананите пак стрували 1,29 евро/кг.
В решението си съдът заявява, че намаление на цената, което се обявява от търговец под формата или на процент, или на рекламно указание, насочено към това да се изтъкне изгодният характер на дадена ценова оферта, трябва да бъде определено въз основа на най-ниската цена, прилагана от търговеца в период, не по- кратък от 30 дни преди прилагането на намалението на цената.
По този начин търговците се възпрепятстват да въвеждат в заблуждение потребителя, като увеличават прилаганата цена, преди да обявят намаление на цената и по този начин посочват фалшиви намаления на цените, се казва в решението на съда.
22
Коментирайте
Неслучайно Христот гони търговците от храма.
Христос*
А, добро утро, този номер не е от вчера и сега, ако забранят на търговците да подвеждат клиентите си, създавайки впечатление у тях, че стоката е с намалена пазарна стойност чрез поставянето на етикет с различен цвят, за да бие на очи, нещата може и да си дойдат на мястото, защото с „акция“ на стандартна цена не е никаква промоция.
Горното е празнодумство. Вече има задължително правило установено със съдебно решение. Цветът на етикета няма значение. Важно е приемането на правилото , а глупави случки.
Ще стане и тук. Ама друг път.
А позора на ЛИДЛ кой ще коментира? Трупаш там някакви виртуални точки и специално ме спами със съобщение, че съм спечелил отстъпка за всички стоки в размер на….. 0,01 стотинки. И да видя какво мога да си купя с отстъпката. Това е толкова цинично, че нямам думи!
А Кауфланд на Халите? Начи кафе машина във всеки друг Кауфланд я има както за 160 лв жълт етикет, така и с червен етикет е на 80 лв. Не схващам каква е логиката, така и не можаха да ми обяснят в Кауфланд. Но специално на Халите я има САМО с жълт етикет от 160 лв. Няма я опцията от там да си я вземеш за 80 лв. Бих път до Кауфланд Банишора да я зема за 80 лв. Не виждам защо трябва да давам за нещо двойно пари, като същите го дават по-евтино ма в друг магазин. Обясниха ми в… Покажи целия коментар »
И друго – пазарувай за над 200 лв и участваш за награда автомобил или телевизор. Само телевизора е 800 лв. Колата не е една, а три. Джипове по да речем 50 000 всеки. Еми само от тия „промоции“ вероятно печелят милиони.
Абе факта, че стока почти с изтичащ срок на годност се пуска с половин ако не и над половин намалена цена и вероятно веригата пак не е на загуба ми говори, че надценките са космически.
Като със стоките по моловете. Пълна заблуда. Вдигат яко цените по празниците. А после промотират намалени стоки.
Любопитно е дали и тук ще се приложи или българина с хитрия си ганьовски, хитъ петърски ум ще измисли схемичка
Чудесен тест ще е предстоящото коледно намаление или намаление покрай Хелоуин и черен петък. Или за онлайн магазините и магазините за дрехи това не важи?
Да видим сега как ще се случат нещата и у нас, където сме пословични с тарикатщината си
Практиката да се надуват цените 1-2 седмици преди намаленията я има от години у нас. Най-вече около така наречения черен петък и преди Коледа. Яке за 40 лв цялата година се вдига на 90 лв и след две седмици на промоция се пуска за 55 лв със задраскана цена от 90 лв. Ако щеш. Така търговеца печели двойно от промоцията.
Като има балъци да ги купуват… Онлайн същите стоки са в пъти по-евтини и ти ги носят на крака вкъщи или до близката доставъчна машина.
Това ще помогне търговците да се възпрепятстват да въвеждат в заблуждение потребителите.
Тази практика я има и тук
Сега ще трябва и тук да се спазват тези разпоредби.
Oсвен ако Ганьо не намери вратичка.
Само дето не е Ганьо, а Ханс, Джон и така, от светлия Запад са тия тарикати- Лидъл, Кауфланд и т.н. В кварталните магазинчета такива неща няма. Аман от евроидиоти.
Добро разяснение.
Чудесна новина, колеги, особено за тези с пристрастия към пещерния антикомунизъм, путлеровци, разни десебета и подобни- важното е, че има банани:
„Конкретно, веригата промотирала продажба на био банани за 1,29 евро за килограм, при редовна цена от 1,69 евро/кг. По-високата редовна цена обаче била поставена непосредствено преди промоцията, а преди това био бананите пак стрували 1,29 евро/кг.“